by Ceristimo » SatDec28, 2013 1:16:06 AM
Ik zou de as er gewoon uitrrekken. Zelfs als je zo'n konische koker gebruikt moet je vrij veel kracht zetten om 'm over de as te schuifen. Daarvoor heb je het liefst de aandrijfas recht omhoog in een werkbank geklemd.
Ik heb zelf drie keer een ashoes moeten vervangen en trok altijd de as gewoon uit de versnellingsbak. Voordat je de as eruit trekt de zijkant van de bak goed schoonmaken zodat er geen vuil meer opzit. Zorg voor een schone opvangbak of emmer, trek de as eruit en vang de bakolie op.
Nadat de hoes is vervangen en de as weer in de bak zit (er recht uittrekken en weer instoppen, dan blijft de keerring ook goed) kun je via de bakontluchting (zwart dopje, zit links waar de accu zit) de bakolie er weer terug in gooien.
Nog een tip:
Voordat je de ashoes met klemmen vastzet de as helemaal naar links of naar rechts sturen, en dan pas vastzetten. Dit zorgt ervoor dat de hoes ruimte heeft om te bewegen als je stuurt. Als je de hoes vastzet met de as in een rechte positie, dan kan je volgende maand weer de hoes vervangen, omdat je 'm dan tijdens sturen te ver uitrekt en 'm stuk trekt.
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!