Ik denk dat schuim in de tank niet gaat helpen met het dr overheen klotsen, denk dat je beter kan kijken naar de afdichtrubbers van je tankdop/vulhals tegen de carrosserie.
Schuim in de tank zorgt vooral voor:
- Minder inhoud, dus volgooien = minder gewicht aan brandstof = sneller
- Minder klotsen/brandstof kan niet allemaal naar 1 kant lopen als die kant vol schuim zit, dus dat de pomp niet droog komt te staan in scherpe bochten. Dat verhindert dus niet dat in bochten naar links, de brandstof in de vulhals omhoog loopt..
- Bij een kleiner aantal liter brandstof, toch een hoger brandstofpeil, zo word de pomp beter gekoeld, werkt de brandstofmeter beter, en is de kans dat de pomp lucht aanzuigt in bochten dus kleiner.
Ander idee:
Heb overigens zelf, toen dat rubber/metaal deel van m'n vulhals weggerot was, de rubber ring zoals die onder een tankvlotter zat tussen de vulhals en koets gestoken. Resultaat daarvan is dat het 1: goed afsluit daar, en 2: de tankdop moet een fractie van een mm verder naar binnen, waardoor het rubber van de tankdop zelf ook goed wordt aangedrukt, en die dus ook goed afsluit. Ben dr zelf iig erg tevreden over, kan lomp de bocht om raggen zonder verlies van brandstof.
(Dat was eerst wel anders)
Een andere tip die ik daarover hoorde, is een stukje ijzerdraad (paperclip?) in een ring buigen en die tussen het rubber van de tankdop, en de dop zelf steken, dan drukt het rubber ook iets harder aan..