Geen idee of er een howto is, maar in het kort:
Wielen, dr af, fusees los, aandrijfassen dr uit
Accu dr uit.
Koppelingskabel, schakelstangetjes, aarde-kabel losmaken
Startmotor losmaken
Uitlaat-downpipe losmaken onderaan de bak.
Blok aan hijsoog bij de thermostaat bevestigen aan een motortakel, (of een balk overdwars, ondersteund door latjes in de afwateringsgootjes)
Zo ietsBout uit de bak-steun draaien (17mm of 16mm)
4x 10mm imbus om de bak van het blok los te maken, nu valt ie met een rotklap naar beneden, dus leg dr iets onder om de klap op te vangen.
Als de bak niet loskomt, dan klemt ie waarschijnlijk op de centreerbusjes. Gewoon met een grote platte schroevendraaier of beter nog een koevoet, voorzichtig wrikken tussen de bak en het blok, dan zou ie los moeten komen.
Leg de bak ff naast de auto, en kruip dr onder met een imbus, 6 boutjes los en de drukgroep is dr af (Als ie niet gelijk loskomt samen met de boutjes, laat de boutjes even in de gaten zitten een paar slagen dr in, dan schiet de drukgroep niet weg als je dr een platte schroevendraaier tussen duwt. ofzo.)
Vliegwiel bekijken, zien of er geen diepe groeven in zitten van de koppelingsplaat (klinknagels).
Mocht je olielekkage tegenkomen en/of preventief onderhoud, dit is het moment om de krukas-seal en/of de prise-as seal van de bak te vervangen.
Anyway, nieuwe koppelingsplaat op z'n plek zetten (ff goed kijken, het past maar op 1 manier, wat ik me herinner met de "dikke" kant naar buiten)
Drukgroep dr op, en een paar van de imbus boutjes dr handvast indraaien.
Met een hulpstuk (ik pak persoonlijk gewoon het ½" verlengstuk van m'n doppenset) de koppelingsplaat centreren onder de drukgroep.
Daarna de imbusboutjes weer vastdraaien.
Drukgroep-lager vervangen is ook handig! (die gaan, van alle koppelings-onderdelen, waarschijnlijk het eerst en/of vaakst stuk)
Een tructje om de drukgroep-lager op z'n plek te houden is met een tiewrap, de koppelings-hevel aangetrokken te houden. Tie wrap om de hendel heen slaan, dan parallel aan elkaar een halve wikkeling om de as van de hendel, en dan zit er bovenop de bak een oogje waar ie prima aan vast kan. Tip van MBA geloof ik.
)
Daarna de versnellingsbak terug op z'n plek tillen, de 4 imbusbouten en de bout van de baksteun terug vastschroeven, en daarna alles wat je losgemaakt hebt weer vastzetten.