Lekt olie

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Lekt olie

Postby Plensnart » ThuJun05, 2014 1:49:23 AM

Hallo beste mensen,

Ik ben sinds kort in bezit van een axje 1.1 i first impression E2. Leuk wagentje. Heb deze nu 1 maand. Vorige week zag ik een klein plekje op de straat en heb even onder de auto gekeken en ik zag olie ( de plek met de peil op de foto, ik zag deze afbeelding voorbijkomen op het forum en heb , ff gegapt =])
Image
Ik heb de auto gekocht met een 'krakende' rechter aandrijfas (alleen in de bochten). En nu was de vraag waar kan de olielekkage aan liggen, misschien de keerring bij de aandrijfas? ALs dat het geval is direct maar even een nieuwe aandrijfas in of niet?

Met vriendelijke groet,

Lennart Voortman
Plensnart
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 71
Joined: ThuMay01, 2014 12:20:43 AM
Location: Rijssen

Re: Lekt olie

Postby Netheo » ThuJun05, 2014 6:10:17 AM

bij de axjes is het altijd nodig om de keerring te vervangen als je de aandrijfas veranderd. Kost 5 euro en bespaart je heel wat problemen achteraf.

het olielek kan van de keerring komen of van de aftapplugdichting. Dat lijken mij de 2 meest logische oorzaken aan je pijl te zien. :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Lekt olie

Postby Wheelnut » ThuJun05, 2014 3:49:40 PM

Even schoonmaken met remmenreiniger en een doekje, en later nog eens kijken of je het beter kunt zien.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Lekt olie

Postby Plensnart » ThuJun05, 2014 9:03:52 PM

vanmiddag even de olieput ingegaan en beter bekeken het lijkt inderdaad de keerring, bedankt voor de antwoorden!
Plensnart
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 71
Joined: ThuMay01, 2014 12:20:43 AM
Location: Rijssen


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests