ax vraagje

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

ax vraagje

Postby Hanneke » TueSep16, 2014 5:27:29 PM

Mijn AX heeft een probleem, en ik weet niet waar ik het moet zoeken. Hij lekt water aan de passagierszijde. Kan het zijn dat dit aan het plaatje ligt dat onder het voorruitrooster zit? Er is een stukje van afgebroken. Heeft iemand nog zo'n plastic gootje? Wie kan me daaraan helpen? Alvast bedankt, met vriendelijke groeten Hanneke
ben op zoek naar een AX, en ik heb een AX voor onderdelen te koop. o.a. alles behalve het linkervoorwiel. Wie biedt er?
User avatar
Hanneke
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 5
Joined: WedJan26, 2011 5:08:35 PM
Location: rotterdam

Re: AX vraagje

Postby Jurjenz » TueSep16, 2014 5:40:19 PM

Hallo Hanneke,

In de afvoergoot onder de voorruit zit inderdaad een plastic afdekkapje. Dit kapje zorgt ervoor dat er geen water in het luchtrooster terecht komt. Het rooster was destijds bij mij ook stuk en heb toen een nieuwe gemaakt van een plastic verfbakje.
Image
Image

O ja, Welkom op het forum! :D
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: AX vraagje

Postby Hanneke » WedSep17, 2014 8:04:12 AM

Oké, alvast bedankt voor je tip. Als allerlaatste ga ik dit ook proberen.
groetjes hanneke ; :)
ben op zoek naar een AX, en ik heb een AX voor onderdelen te koop. o.a. alles behalve het linkervoorwiel. Wie biedt er?
User avatar
Hanneke
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 5
Joined: WedJan26, 2011 5:08:35 PM
Location: rotterdam

Re: AX vraagje

Postby CitroCin » WedSep17, 2014 8:29:24 AM

Die plastic gootjes breken nogal snel omdat het plastic zo oud is. Een vervangende zal je niet makkelijk vinden.
Waar komt het water precies vandaan?
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image
User avatar
CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
 
Posts: 2833
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Re: AX vraagje

Postby AlexanderB » WedSep17, 2014 6:41:58 PM

Heb anderhalf jaar lang rondgereden zonder dat plastic, geen druppel water binnen gehad, dus daar mag het niet aan liggen. (Heb de mijne ondertussen weer gemonteerd, maar meer om de "compleetheid" van m'n auto)

Met CitroCin, waar komt het water precies binnen? bekende plekken zijn de rubbers van de klapruitjes (en dan loopt het langs de rand van de achterbank naar de voetenruimte achter/voor), dakraam, eventueel deurrubbers (zelf nooit problemen mee gehad, maar het zou kunnen), of roestgaten.

Het kan wel door de ventilator komen, maar eigenlijk alleen als de afvoergaten daar verstopt zitten. (Die lopen uit onder de spatborden, waar je vaak ook een hele berg bladeren vind, bladeren die roest bevorderen, dus als het ff kan, daar schoonmaken. :) /tip.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AX vraagje

Postby Jurjenz » WedSep17, 2014 7:16:01 PM

AlexanderB wrote:Het kan wel door de ventilator komen, maar eigenlijk alleen als de afvoergaten daar verstopt zitten. (Die lopen uit onder de spatborden, waar je vaak ook een hele berg bladeren vind, bladeren die roest bevorderen, dus als het ff kan, daar schoonmaken. :) /tip.


Hierbij een sprekend voorbeeld :)
Image
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron