motor houd in bij het insturen naar rechts

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

motor houd in bij het insturen naar rechts

Postby theohoutman » TueOct21, 2014 5:47:30 PM

Het is wellicht een bekent probleem. Ik heb het zelf ook al wel eens eerder gehad dat de motor inhoud als ik iets harder door de bocht ga. Met name naar rechts. Links geen probleem.

Wat me op is gevallen dat dit voor komt bij iets kouder weer en wat nog vreemder is is dat het vooral gebeurt nadat ik V-power heb getankt. Zodra ik bij Esso Energy Supreme tank dan zijn de problemen vele male minder. (nee ik ga geen brandstof promoten :wink:)

Wie heeft hier ook wel eens problemen mee gehad, wanneer en wat heeft men er aan gedaan omdit te verhelpen?
Doe FF relAX
User avatar
theohoutman
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 138
Joined: SunAug10, 2014 2:04:41 PM
Location: Apeldoorn

Re: motor houd in bij het insturen naar rechts

Postby citrofenwick » TueOct21, 2014 8:57:47 PM

Misschien de brandstofpomp? Scheelt het met de tank vol/leeg?
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: motor houd in bij het insturen naar rechts

Postby Wheelnut » WedOct22, 2014 8:30:10 AM

Klinkt inderdaad alsof de brandstof minder goed bij de motor komt.
Er staat me bij dat er iemand hier is geweest met hetzelfde probleem, maar ik weet niet meer wie, of wat de oorzaak nou was.

Kwak eens een flesje injectorreiniger of 5-in-1 brandstofsysteemreiniger in de tank.
Kost een paar tientjes bij de automaterialenhandel. Baat het niet dan schaad het niet.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: motor houd in bij het insturen naar rechts

Postby theohoutman » WedOct22, 2014 4:28:45 PM

Helemaal vol tanken heb ik nog niet geprobeerd. Naar mijn weten zit er een vlotter in de tank die wellicht niet helemaal goed zit. Bij meerdere type auto's heb ik dit probleem al eens vernomen. Vind het echter vreemd dat dit probleem juist voor doet bij het tanken van V-power. Kan natuurlijk stom toeval zijn.

Het gebruiken van reinigingsmiddelen vind ik nogsteeds een beete dubieus. Als het voltanken niet wil werken dan zal ik tzt daar nog wel eens naar kijken.
Doe FF relAX
User avatar
theohoutman
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 138
Joined: SunAug10, 2014 2:04:41 PM
Location: Apeldoorn

Re: motor houd in bij het insturen naar rechts

Postby theohoutman » SunOct26, 2014 6:38:28 AM

Tank ff volgegooit. Het probleem lijkt verholpen. Waarschijnlijk dus of een probleem met de vlotter of de brandstofpomp. Ik denk zelf het eerste. Heeft iemand foto's van zo'n vlotter en de tank?
Doe FF relAX
User avatar
theohoutman
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 138
Joined: SunAug10, 2014 2:04:41 PM
Location: Apeldoorn

Re: motor houd in bij het insturen naar rechts

Postby Bossie » SunOct26, 2014 7:04:26 AM

De brandstofpomp zit aan de rechterkant in de tank. Als je dan een lange bocht naar rechts maakt, slingert alle brandstof naar links in de tank en zuigt de pomp lucht aan. Vlotter heeft hier verder geen invloed op, die geeft alleen brandstofniveau weer.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests

cron