Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Nico » SunMar08, 2015 5:25:09 PM

Volgens mij heb je de keerringen binnenstebuiten zitten. Aan de buitenkant horen ze een stofafdichting te hebben, die is vlak. Bij het plaatje van deze keerring http://www.besteonderdelen.nl/elring-203691.html is de rechterkant de buitenkant.

Het lijkt me niet dat de assen er daarom niet ver genoeg in zitten. Als je het idee hebt dat het van rechts komt zit het misschien in het fusee. Bij het insteken van de as kan niet echt was mis gaan. Controleer nog eens of het fusee goed in elkaar zit, bout op zn plek.
Ax 1.1 TGE 1993 370.000 km
Nico
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 166
Joined: ThuDec18, 2003 5:02:38 PM
Location: Putten

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Bossie » SunMar08, 2015 5:28:51 PM

Er zijn verschillende types, ik heb ze met zwarte dichte rand aan de buitenzijde gehad, maar ook met deze witte getande rand. Volgens mij zit die gewoon goed om er in.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Lex_Michdeax » MonMar09, 2015 12:12:43 AM

Nico wrote:Volgens mij heb je de keerringen binnenstebuiten zitten. Aan de buitenkant horen ze een stofafdichting te hebben, die is vlak. Bij het plaatje van deze keerring http://www.besteonderdelen.nl/elring-203691.html is de rechterkant de buitenkant.

Het lijkt me niet dat de assen er daarom niet ver genoeg in zitten. Als je het idee hebt dat het van rechts komt zit het misschien in het fusee. Bij het insteken van de as kan niet echt was mis gaan. Controleer nog eens of het fusee goed in elkaar zit, bout op zn plek.


Verkeerd om erin zitten? Ik heb het gedaan zoals de HOWTO het voorschreef:

Image

Bij de fusee zit alles op zijn plek. Kan ook niet echt fout zitten, anders krijg je het niet terug in elkaar. Als ik links en rechts met elkaar vergelijk (zie foto's), lijkt het alsof rechts niet zo diep erin zit als links.

Heb ik misschien de verkeerde aandrijfassen gekregen? Moet ik ze zeker weer eruit halen om daar achter te komen...
Lex_Michdeax
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 81
Joined: TueNov25, 2014 1:38:58 AM
Location: Heerlen, Limburg

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Nico » MonMar09, 2015 9:32:59 PM

Die keerringen zonder stofkap kende ik niet, zal wel goed zijn dan. Ik zie verder niks geks aan de assen, bij mij zitten ze even diep er in.
Ax 1.1 TGE 1993 370.000 km
Nico
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 166
Joined: ThuDec18, 2003 5:02:38 PM
Location: Putten

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Lex_Michdeax » TueMar10, 2015 12:38:49 PM

En ook zo verschillend van elkaar?

Ik ga in elk geval twee nieuwe keerringen bestellen en dan beide assen eens opnieuw plaatsen. Dan maak ik meteen foto's om te vergelijken met de oude assen. Dat geknak vind ik niet gezond klinken namelijk.
Lex_Michdeax
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 81
Joined: TueNov25, 2014 1:38:58 AM
Location: Heerlen, Limburg

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Lex_Michdeax » ThuMar26, 2015 10:18:21 PM

Nou, ik heb weer een avond in het heerlijke aroma van versnellingsbakolie mogen zitten. Wat het probleem nou was van het knakkende geluid: er zat speling op de nieuwe, nieuwe as (rechterkant) aan de kant van de bak... Niet te geloven wat een rotzooi bij Mister-Auto. Gelukkig had ik nog een andere as die er nu in zit en waar geen geluid uit komt. Het klinkt weer als een zonnetje. Ook (weer) meteen nieuwe keerringen gezet aan beide kanten, nu in de gaten houden of het weer lekt. Spannend!
Lex_Michdeax
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 81
Joined: TueNov25, 2014 1:38:58 AM
Location: Heerlen, Limburg

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Jurjenz » ThuMar26, 2015 10:26:21 PM

Wederom aanleiding om van de Bölk assen weg te blijven... Mooi dat het nu weer doet! :D
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Lex_Michdeax » ThuMar26, 2015 11:52:20 PM

Jurjenz wrote:Wederom aanleiding om van de Bölk assen weg te blijven... Mooi dat het nu weer doet! :D

Ja, maar misschien ook niet. De as die dus speling had was geen Bolk, maar een vervanger voor een Bolk; Da Silva protrans.

Nu zit er dus een Bolk onder die eigenlijk teruggestuurd zou moeten worden omdat er deukjes of krassen in zaten (zie de foto's een stukje terug, een daarvan had ik achter de hand gehouden).

Anyway, als je haast hebt of niet graag alles twee of drie keer dubbel doet, blijf dan maar gewoon bij Mister-Auto uit de buurt. Nu weer drie weken de geur van versnellingsbak aan de vingers.
Lex_Michdeax
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 81
Joined: TueNov25, 2014 1:38:58 AM
Location: Heerlen, Limburg

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Lex_Michdeax » TueJul07, 2015 8:58:12 AM

Goed. Oude koeien, maar toch belangrijk voor iedereen die twijfelt of ze nog wel bij Mister-Auto moeten bestellen. Ik raad het af.

Deze week heb ik 3 arbeidsuren teruggekregen van Mister-Auto voor het tot twee keer toe leveren van een defecte aandrijfas. Wat een waardeloos bedrijf, want niet alle kosten die komen van hun defecte rotzooi zijn daarmee gedekt. Om dit te krijgen heb ik maar liefst 15 keer moeten bellen! Maandenlang gezeik heen en weer; ze reageren natuurlijk nooit tijdig op mails. Ik heb het helemaal gehad met Mister-auto, goedkoop is duurkoop. Gelukkig kan ik zelf een beetje photoshoppen met facturen, anders had ik helemaal niks teruggekregen.
Lex_Michdeax
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 81
Joined: TueNov25, 2014 1:38:58 AM
Location: Heerlen, Limburg

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Paco » TueJul07, 2015 9:16:26 AM

Uhmmm ik had net een bestelling klaarstaan bij mister-auto voor een 300ennogwatkleingeld bestelling.
Denk dat ik dan beter de lokale autosloopbedrijfjes maar eens ga sponsoren dan :?
Paco
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: FriJun26, 2015 8:58:24 PM

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby tim1993 » TueJul07, 2015 9:32:41 AM

Paco, de vraag is alleen of de kwaliteit op de sloop zoveel beter is... Overigens heb ik nooit problemen gehad met mister-auto ;)
tim1993
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 74
Joined: ThuJul02, 2015 7:28:25 PM

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Paco » TueJul07, 2015 9:37:28 AM

tim1993 wrote:Paco, de vraag is alleen of de kwaliteit op de sloop zoveel beter is... Overigens heb ik nooit problemen gehad met mister-auto ;)


Kwaliteit misschien niet maar uiteindelijk heb je minder kopzorgen en dat is ook heel wat geld waard :lol: .
Denk dat ik mister-auto alleen maar ga gebruiken voor filtertjes enz enz.

Mijn aandrijfas ga ik elders kaufen
Paco
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: FriJun26, 2015 8:58:24 PM

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby MBa@NL » TueJul07, 2015 1:30:12 PM

@Lex_Michdeax, welk merk assen heb je besteld? Zelf ondertussen als 3x SKF-assen gekocht (waarvan 2x bij Mister-Auto) en nog nooit problemen gehad.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Lex_Michdeax » TueJul07, 2015 9:45:05 PM

Ik zal even een van de vele berichten van mij naar Mister-auto citeren. Het gaat om Bolk assen, SKF zal een ander verhaal zijn, maar die kun je veel beter bij een andere webshop kopen denk ik (carpartsdirect.nl had die volgens mij ook voor een goede prijs). Geloof me, ik heb dit verhaal aan 4 verschillende klantenservicemedewerkers moeten uitleggen. En alleen als ik zelf in de telefoon kroop kon ik een antwoord verwachten. Men hoeft het niet van mij aan te nemen, maar mijn persoonlijke ervaring is geen goede met die webshop.

09 April 2015 13h13:

Ik zal het verhaal dan maar van vooraf aan uitleggen, want anders is het niet meer te begrijpen.

26 december 2014 bestel ik twee aandrijfassen, BOL-C051175 Aandrijfas en BOL-C051176. Deze worden geleverd, maar zitten vol krassen en deuken.

6 januari 2015 Klaag ik hierover bij de klantenservice en deze stuurt mij twee nieuwe. Als ik deze binnen heb mag ik de oude terugsturen.

22 januari 2015 krijg ik de vervangende assen. Het is inmiddels bijna een maand na mijn bestelling. Een BOL-C051175 en een DA SILVA PROTRANS 121T. Deze zien er op het eerste gezicht goed uit.

Februari 2015 worden de assen in de auto gezet. Na het inbouwen blijkt echter dat de auto geluid maakt dat hij niet hoort te maken. De assen moeten dus weer eruit gehaald worden. Hierdoor moet dus ook weer een liter versnellingsbakolie gekocht (22 euro) en twee nieuwe keerringen (17 euro; te zien in bestelling MA-20150311-162859-1266000NL).

Maart 2015 Na het eruit halen van de assen wordt geconstateerd dat er speling op de DA SILVA PROTRANS 121T zit aan de versnellingsbakzijde. Deze wordt ter plekke vervangen door een nieuwe (niet door Mister-Auto, dit zou veel te lang gaan duren, kosten voor de vervangende as waren rond de 100 euro excl. 3 uur werk). Het geluid is weg en de auto klinkt weer zoals het hoort.

31 maart 2015 stuur ik jullie bovenstaand bericht met de hoop op een goede oplossing.

De DA SILVA PROTRANS 121T is dus het defecte onderdeel dat over is. Ik hoop dat het verhaal een beetje begrijpelijk is. Bedankt voor jullie tijd.


Wat volgt is dus gezeur over een factuur (heb ik natuurlijk niet, maar heb ik toen maar 'gemaakt') en sinds deze week heb ik pas een gedeelte van de gemaakte kosten terug. De keerringen en liter bak-olie wilden ze niet vergoeden.

De defecte as hebben ze wel teruggenomen, maar in eerste instantie maakten ze mij het bedrag terug over EXCL de door hun gemaakte terugzendkosten. Daarover dus ook eerst gezeik moeten maken, zou ik al terug gehad hebben, maar dat ging over een andere bestelling... Na twee weken pas dat bedrag terug gehad. Een en al chaos en ik zal geen gebruik meer maken van Mister-auto. Er zal vast nog meer gebeurd zijn (bijna 80% van de bestellingen daar mankeerde wel iets aan), maar ik kan niet alles onthouden gelukkig/helaas.

Er is genoeg concurrentie. Mijn lijstje waar ik altijd kijk:

[*]besteonderdelen.nl; goedkoop, maar met Engelstalige klantenservice wat voor verwarring en vertraging kan zorgen. Niet doen als je het snel moet hebben.
[*]winparts.nl; de duurdere, maar nog nooit problemen mee gehad. Je betaalt voor zekerheid en nette klantenservice heb ik de indruk.
[*]carpartsdirect.nl; prijzen soms erg scherp (een keer een koppelingsset van een Nissan Sunny 1.6 voor 60 euro gekocht incl. verzendkosten), gratis verzending bij 20 euro of meer, maar 'volgende dag geleverd' moet met een korrel zout genomen worden. Vaak is er een dag vertraging. Voor mij is dat vaak geen probleem, vertraging heb ik ingecalculeerd.
[*]onderdelendirect.nl; hebben soms ook de laagste prijs (uitlaten volgens mij vaker), levering dezelfde dag (in elk geval hier in de buurt).
[*]dutchcarparts.nl; vaak goed geprijsde motorolie als je grote hoeveelheden bestelt, heb er pas 1x iets besteld, geen problemen gehad.
[*]onderdelenlijn.nl; demontagebedrijven, dus voor gebruikte onderdelen.

Ik heb meestal de tijd om bij alle webshops even een winkelwagen te vullen en te kijken naar de totaalprijs (incl. eventuele verzendkosten), scheelt soms wel een paar euro. Oh, en vergeet inderdaad je lokale garage/sloperij niet! Een keertje vragen bij de garage waar je altijd voor de APK gaat kan nooit kwaad en die doen hun klanten graag een plezier (en anders zit je bij de verkeerde). Misschien dat mensen het willen aanvullen met andere goede websites, ik sta altijd open voor nieuwe ervaringen. Al lijkt me dit wel iets waar misschien een nieuw draadje voor mag worden geopend in de FAQ ofzo.
Lex_Michdeax
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 81
Joined: TueNov25, 2014 1:38:58 AM
Location: Heerlen, Limburg

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby MBa@NL » WedJul08, 2015 10:00:49 AM

Lex_Michdeax wrote:Het gaat om Bolk assen, SKF zal een ander verhaal zijn, [..]


De ervaringen uit het verleden zijn niet allemaal even positief met Bölk qua aandrijfassen...

Lex_Michdeax wrote:Al lijkt me dit wel iets waar misschien een nieuw draadje voor mag worden geopend in de FAQ ofzo.


Daar is al een subforum en een draadje voor...
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Lex_Michdeax » WedJul08, 2015 2:14:12 PM

MBa@NL wrote:
Lex_Michdeax wrote:Het gaat om Bolk assen, SKF zal een ander verhaal zijn, [..]


De ervaringen uit het verleden zijn niet allemaal even positief met Bölk qua aandrijfassen...

Lex_Michdeax wrote:Al lijkt me dit wel iets waar misschien een nieuw draadje voor mag worden geopend in de FAQ ofzo.


Daar is al een subforum en een draadje voor...


Het was een Da Silva ProTrans aandrijfas die de laatste problemen veroorzaakte, geen Bolk. Het ging mij ook eigenlijk veel meer om de kloterij die Mister-auto mij levert, niet zo zeer de kwaliteit van de assen. Als eens ergens iets stuk gaat daar kan ik mee leven, maar dan moet de verkoper dit netjes oplossen en dat is wat er hier behoorlijk mankeerde.
Lex_Michdeax
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 81
Joined: TueNov25, 2014 1:38:58 AM
Location: Heerlen, Limburg

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Wheelnut » WedJul08, 2015 3:57:05 PM

Ik heb net spullen binnen van MijnAutoOnderdelen.nl

Geen idee of ik teveel betaald heb of niet. Er staan in ieder geval overal grote kortingspercentages naast.
Er was een gevalletje voorraadverschil, waarbij ze remblokken die ze niet konden leveren hadden vervangen voor remblokken die ze wel konden leveren.
Die onderdelen waren helaas wel een tikkie duurder. Dus ik ging van "Nee, er zijn ook remblokken met minder prijsverschil." (ietsje netter verwoord)
Daarop zijn de de duurdere remblokken vervangen door minder duurdere, zonder bijbetaling op de factuur. Wel met leververtraging van een paar dagen.

Op zich best netjes. Alleen het feit dat ik er twaalf mailtjes over kreeg binnen drie dagen was wat irritant...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Laurent » SatJul11, 2015 2:32:50 AM

Ik heb ergens vorig jaar bij het Duitse ATP autoteile 2 assen van het merk GSP gekocht en eronder geplaatst, dit ook vanwege slechte ervaring gehoord over Bölk assen. Zelfde prijsklasse, houden het al bijna 10k uit zonder problemen. Ik had ze eigenlijk alleen vooraf in de blanke lak moeten zetten, mja.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Lex_Michdeax » SunJul12, 2015 9:43:19 PM

Laurent wrote:Ik heb ergens vorig jaar bij het Duitse ATP autoteile 2 assen van het merk GSP gekocht en eronder geplaatst, dit ook vanwege slechte ervaring gehoord over Bölk assen. Zelfde prijsklasse, houden het al bijna 10k uit zonder problemen. Ik had ze eigenlijk alleen vooraf in de blanke lak moeten zetten, mja.


Gaan ze zo snel roesten dan? Doe eens een foto, dat vind ik wel interessant om te zien.
Lex_Michdeax
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 81
Joined: TueNov25, 2014 1:38:58 AM
Location: Heerlen, Limburg

Re: Aandrijfassen vervangen nummer 1001

Postby Laurent » ThuJul16, 2015 1:36:06 AM

Kaal ijzer roest snel ja. Kijk naar je remschijven, een paar dagen regen en het de roest zit er alweer op. Deze hebben al een winter meegemaakt en dat is een mooie aanslag op je materiaal.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Previous

Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests

cron