AX doet uit het niks moeilijk bij het starten

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

AX doet uit het niks moeilijk bij het starten

Postby Lex_Michdeax » SunJan11, 2015 6:08:31 PM

Normaalgesproken start de auto meteen (gooide hem een keer of drie rond). Maar nu ineens wil hij niet meer meteen aan. Hij gaat wel aan, maar moet het wel wat vaker rondgooien. Waar zou dit aan kunnen liggen?

De uitlaat lekt een beetje op het punt waar de pijp van de einddemper begint. Gisteren zijn er 4 nieuwe bougies en nieuwe olie + filter in gegaan, maar bij het starten zojuist (koud) had hij weer tegenzin. Als iemand ideeën heeft over wat ik kan proberen, graag.

-edit- Na een rit van 30 minuten start hij gewoon normaal. Dus warm is er niks aan de hand. Wat vorige week wel nog gebeurde volgens de eigenaar; na een moeilijke start gaf ze gas, maar kreeg geen reactie van de motor. Die bleef dus bij gas geven gewoon stationair. Iets met de toevoer van brandstof misschien?
Lex_Michdeax
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 81
Joined: TueNov25, 2014 1:38:58 AM
Location: Heerlen, Limburg

Re: AX doet uit het niks moeilijk bij het starten

Postby Jurjenz » SunJan11, 2015 6:47:08 PM

Paar vragen:
-Zitten de bougiekabels weer goed op de bougies?
-Is het luchtfilter schoon?
-Is het brandstoffilter recent vervangen?
-Welk merk bougies heb je gebruikt?
-Wat is het voltage van de accu voordat je de auto start?
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: AX doet uit het niks moeilijk bij het starten

Postby Lex_Michdeax » MonJan12, 2015 12:31:05 AM

Kabels zitten goed.
Filter is schoon, maar niet nieuw.
Brandstoffilter (van Mann, zo'n grijze metalen) ligt klaar om te vervangen, is dus nog niet gebeurd.
Bougies zijn van Bosch (met 4 polen, maar het probleem was er al voor het vervangen).
Voltage is ook een goed punt, vrijdag rijdt mijn vriendin er weer terug mee naar huis, dan laat ik haar checken.

-edit- ik zal even iets duidelijker zijn, want dat was ik niet echt in de eerste post: het probleem was er al vóór de beurt (bougies, olie + filter). Maar nu blijkt dat mijn vriendin het pas 1x heeft gehad (het slechte starten en dat de motor niet reageert op gas geven). Misschien dat het allemaal mee valt.
Lex_Michdeax
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 81
Joined: TueNov25, 2014 1:38:58 AM
Location: Heerlen, Limburg

Re: AX doet uit het niks moeilijk bij het starten

Postby AlexanderB » MonJan12, 2015 2:13:38 AM

Slecht starten en niet reageren op pedaal wijst (naar mijn mening) op een probleem met de brandstoftoevoer.. Bijvoorbeeld ergens slecht contact richting de brandstofpomp, brandstofpomp zelf, of de injectorbedrading, verstopte brandstoffilter, of.. nja, de lijst met mogelijkheden is nog best lang. :)

Maar kijken het eerst ff aan, als het probleem niet weer optreed, dan heeft het weinig zin om te gaan zoeken..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AX doet uit het niks moeilijk bij het starten

Postby Jurjenz » MonJan12, 2015 8:44:55 PM

Ik zou eerst het brandstoffilter vervangen. Wellicht dat dan het euvel verholpen is. Blijft het aanhouden, dan gaan we verder zoeken :)
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests

cron