Goh hangt er van af wat je er mee wil doen.
Ik zie dat je GTI draagarmen wil monteren. Betekent dit ook dat je over wil stappen naar 4gaats?
Als je deze draagarmen monteert past de originele stabilisatorstang niet meer omdat deze met blokjes vasthangt aan de draagarmen.
Hierdoor ben je eigenlijk dan genoodzaakt om over te stappen op 4gaats onderstel. (of rijden zonder stabistang vooraan)
Als je er gewoon sportieve straatritjes mee wil doen en het vermogen niet echt op zal voeren raad ik je gewoon aan om bilstein b6 (voor 2.5cm) of bilstein b8 (vanaf minimaal 4-5cm) te kiezen icm OMP/Eibach oid en van de stabilisatorstangen etc te blijven. In 3gaats heb je denk ik nu al de dikste vooraan. (iemand anders kan dit misschien bevestigen?)
Mijn broer had vroeger een GT met bilstein b8 + cup-veren (moeilijker te vinden) en dat reed echt al heel goed en gebalanceerd. Aan de stabilisatorstangen was niets aangepast.
De meeste standaard verlagingsveren die je kan kopen zijn tevens niet zodanig stug dat het echt wenselijk is dat je achteraan andere torsiestangen gaat monteren.
Zelf heb ik op mijn rallyauto vooraan veren op maat laten maken waardoor ik voordeel ondervond van de 16V torsiestaven/stabistang. Na de upgrade voelde ik wel dat hij stabieler was.
Kortom als je wil aanpassen aan de stabistangen adviseer ik:
- neem voor + achter van een ander model (ax/106/saxo) en zet ze beiden over
voor de torsiestaven:
- deze van een AX GTI zijn de dikste van een AX die je kan monteren. (als je wil meet ik ze voor je op. heb een losse achteras liggen)
- Anders kan je er nemen van een 16V-as. (past in je GT-as) Probeer dan vooraan ook stugge veren te monteren.
Geen idee wat er zit in een rallye. Jij kan beter vergelijken
Hopelijk help ik je hiermee vooruit.
AX-kopen is verslavend.