stel hier je (open)luchtfilter vragen open geen nieuwe !!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Postby Brutus » ThuFeb26, 2004 8:36:30 PM

Snowbard wrote:
Joost wrote:onzin!


Als zij dat zeggen, kan ik moeilijk gaan lopen vertellen dat het wel kan.

Ik hoorde trouwens van een vriend dat die green kit bestaat uit het filter en alleen een aansluitring, geen buizen ofzo.

Ik kan dus in ieder geval niet aan zo'n losse filter komen, iemand anders?


nogmaals : ONZIN....

Da's verkooppraat....Pure BULL....
Brutus
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3637
Joined: ThuJun12, 2003 4:49:37 PM

Postby Rob GT » FriFeb27, 2004 12:52:09 AM

Ergens hier op het forum is te lezen dat iemand het een keer heeft getest. Vermogenswinst met buizensetje was lager dan alleen het openluchtfilter.
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Postby Sander » FriFeb27, 2004 7:43:22 AM

denk dat ze bedoelen dat ze het niet kunnen bestellen (wat ook onzin is). Met andere woorden gewoon zeggen. Of jullie bestellen er eentje of ik koop hem ergens anders. Kijken of ze er nog zo van overtuigt zijn dat ze hem niet kunnen leveren. M.a.w. ze zijn er wel, en anders heb ik iets geks in mn auto hangen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Green importeur

Postby Joost » SunFeb29, 2004 12:50:32 AM

http://www.gkb-import.nl/ is de importeur

prijzen universeel aansluiting 75 MM ? 42
oplopend tot 75 eur ligt aan de maten!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Brutus » MonMar01, 2004 9:19:03 AM

Ik dacht dat ik een Green in de kast had liggen... Maar bleek een universele te zijn via autostyle.. Bromt behoorlijk... Kostte mij 30 euri...

Hij is wat groter maar past precies (Bedankt Sander)..

Aansluitring 75 mm... Breed 150 mm en lang 130 mm...

Ow sander, Op de snelweg schrok ik :oops: Dacht dit kan niet goed zijn.. (volgas)... maar in Belgie aangekomen zat hij er nog steeds stevig vast...

Hell yeah.,.. 8)
Brutus
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3637
Joined: ThuJun12, 2003 4:49:37 PM

Postby Eric » SunMar07, 2004 12:54:26 AM

heeft iemand dit :
Image

wel eens op een volcane / 1.1i 1.4i geprobeert ?
gewoon alles wegslopen ...

-eric-
Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 540
Joined: TueJun17, 2003 7:27:35 PM
Location: Alkmaar

Postby Joost » SunMar07, 2004 11:27:40 AM

ja 1 iemand heeft het met filter van pipercross

geloof master arnie
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby arnie » SunMar07, 2004 11:43:57 AM

Zit er niet op, maar het zit in de spreekwoordelijke pijplein...

Bij injectie-modellen is dit onzin toch?
Freude am Fahren.
User avatar
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6111
Joined: SunSep14, 2003 8:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam

Postby Sander » SunMar07, 2004 1:06:43 PM

master-arnie wrote:Zit er niet op, maar het zit in de spreekwoordelijke pijplein...

Bij injectie-modellen is dit onzin toch?


T is geen onzin. Dit is ook een injectie. Ik vind het er cool uitzien eigenlijk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby Eric » SunMar07, 2004 3:01:30 PM

`t is wel een duur filtertje, maar ik denk die paar procent winst ..
misschien wel het proberen waard.... misschien dan een aanzuiging via de al bestaande rooster bij de ruitenwisser of zo... van de aanjager....

dit moet echt trompetteren volgens mij in z`n 2 plankie weg... direkt boven de gasklep

het lost die flessehals wel meteen op denk ik en de werveling is dan ook minder,
alle lucht komt direkt ipv van de zijkant in die plastic pannekoek.

ik ga het eerst eens proberen vandaag met 2 panties over elkaar en een elastiekje ....

als in zo : (+panty+elastiekje)

Image
Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 540
Joined: TueJun17, 2003 7:27:35 PM
Location: Alkmaar

Postby Eric » SunMar07, 2004 10:32:44 PM

nou, heerlijk geluidje maar geen power extra of zo...
Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 540
Joined: TueJun17, 2003 7:27:35 PM
Location: Alkmaar

Postby Sander » TueMar09, 2004 7:45:33 AM

Eric wrote:Image


Ach wat leuk jeugdsentiment. Dit was hoe die vroeger was. Schattig.

Heej Eric je moet ook even w8ten totdat je Ecu het doorheeft dat duurt zo'n 1000 km het gaat sneller als je even de stekker van de ecu lostrekt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

luchtfilter

Postby niles » SatMar13, 2004 11:14:58 PM

Hello,

Ik zou me ff voorstellen, mijn naam is Niels en ik heb 2 jr ax gereden.IK zag net een foto met een filter direct op de carb.huis.Ik vindt het wel mooi maar zuigt nu de motor geen warme lucht aan ipv koude lucht.Ik had op m'n ax een aanzuigbuis naar de linker koplamp.En onder aan m'n bumper had nog een aanzuig buis naar m'n filter.Dat is volgens mij beter.Hoe meer koude lucht,hoe efffici?nter de benzine/luchtverhouding.Dus zuiniger.Ik heb (bijna) alles gedaan aan m'n ax.Had geen zin om een turbo erop te zetten maar wel lachgas.Toen ik dat systeem erop had,had ik ook m'n filter direct op het carb.huis geschroefd en toen trok de auto zeer slecht.Toen heb ik zelf een aanzuigbuis gemaakt van rvs en toen ging hij als een speer.

Voor meer informatie wat ik allemaal gedaan hebt met m'n ax of zijn er mensen die hun ax willen tuning (voor weing)of andere informatie ,Mail me dan op citroen877@msn.com
niles
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 7
Joined: TueMar02, 2004 5:52:07 PM

Postby Sander » SunMar14, 2004 9:31:11 PM

Een paar dingetjes over je verhaal. Beetje stenostijl heb wat haast.
Ideaale inlaatluchttemp is zo 35 graden dus niet zo koud mogelijk.

En het kan zijn dat je ax minder hard trok zonder aanzuigbuis. Dat heeft te maken met de verhouding tussen koppel en vermogen. Als je een lange aanzuig hebt dan heb je relatief veel koppel onderin. Met het gevoel dus dat je snel optrekt. Met een korte aanzuigbuis heb je meer vermogen bovenin. Wat weer een hoge top tot gevolg heeft. En je auto komt wat later op gang bij het optrekken.

Als de lucht te koud is. Dan gaat je motor rijker lopen en dat is juist heel erg ongunstig voor je verbruik. Toen ik een koude lucht inlaat had. Direct gericht op mn filter. Scheelde het 2 liter op 100 kilometer. Wel lag zn top wat hoger dan zonder kouwe lucht inlaat.

Ik zou graag weten wat je allemaal aan je ax hebt gedaan en ik denk vele met mij. Dus als je het hier zou willen posten heb je je goeie daad voor deze week ook weer gedaan :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

eigen ax tuning

Postby niles » SunMar14, 2004 9:49:02 PM

Nou bedankt voor je reactie.heb je ff??


-1400 motor
-cil.kop bewerkt.andere kleppen en klepzittingen
-Kleptiming veranderd en de cil.kop gevlakt.
-Vliegwiel verkleinen en een andere koppeling erop.
-Een versnellingsbakverhouding aangepast.1-kort,2=lang,3 en 4 kort en 5 lang.
-zelf gemaakt uitlaat van motor tot achter.Want de uitlaat hing bij mij in het midden.
-Zelf een inlaatsysteem gemaakt van rvs.plus 4 injectoren ERBIJ.
-lachgas van 150 pk
en dit is nog maar een kwart van het verhaal.

Ik ben zelf een Citroën monteur en in m'n vrije tijd tuning ik Citroën's
Ik werk bijna 10 jaar aan Citroën's dus ik weet aardig wat van Citroën.Alles wat niet kan dan had ik er op zitten.
Als je meer wilt weten sander,dan moeten we eens een keertje afspreken.


Groetjes Niels, Citroën monteur en een zx rijder

voor meer inf. mail naar citroen877@msn.com
niles
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 7
Joined: TueMar02, 2004 5:52:07 PM

tunen ax

Postby niles » SunMar14, 2004 9:51:30 PM

Oja tevens heb ik nog race-slicks + sportstoelen liggen.interesse sander??
niles
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 7
Joined: TueMar02, 2004 5:52:07 PM

Postby Sander » SunMar14, 2004 9:51:48 PM

Graag heb je hem nog? lijkt me een gaaf ding. zowiezo lachgas injectie lijkt me erg strak.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

tunen ax

Postby niles » SunMar14, 2004 9:57:37 PM

verkocht aan een collega.maar ik heb wel de spullen eraf gehaald,maar als je interesse hebt om je ax te tunen?ik heb het ook gedaan met siem.van mij heeft hij nu een luchthapper op z'n motorkap.die had ik eerst erop zitten.maar als je meer wilt?????zegt het maar.Ik beantwoord al je vragen.volgens mij kan ik jou plek innemen.maar dat geeft niet.Volgens mij moeten wij is samen praten sander.ik denk dat je dan nog veel meer leert.Ik zit al 5 jaar in ax's om te tunen omdat ze er makelijk zijn en vooral goedkoop.daar kan geen enkele merk tegen op.

Wil je nog meer weten?
niles
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 7
Joined: TueMar02, 2004 5:52:07 PM

Postby siem » MonMar15, 2004 11:09:21 AM

tja ben erg tevreden over die motorkap nu alleen nog spuiten
en dat soort dingen en daarna is ie wel klaar zoals t nu loopt is ie klaar voor full speed en dan zijn me morette-koplampen ook wel klaar nu alleen me bumper nog en dan is ie wel aardig netjes aan de voorkant

groetjes siem
You thought the AX was over, You thought wrong!!!!

Komt een man bij de garage. Vraagt hij aan de garagehouder :
"Ik wil graag twee spiegels voor m'n VW Golf".
Zegt die garagehouder : "Lijkt me een goede ruil" :)
siem
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 221
Joined: WedOct29, 2003 7:00:23 PM
Location: Almere

Postby AX_Powah » MonMar15, 2004 11:27:36 AM

niles zei
Wil je nog meer weten?
--> JA

Ik wil in de zomer aan een leuk project beginnen, tot mei houd ik me bezig om m OPTISCH klaar te maken voor FULL SPEED en vanaf de MEI vakantie gaa ik echt op zoek:

Ik wil:
- een 1400 GT (i)
- Spagetti spruitstuk
- Dubbele webercarbs
- Sportfilter
- Leuke versnellingsbak incl aandrijfasssen (waarschijnlijk ook GT)

Hoe kan ik hier het max. vermogen uit halen wat toch wel een hele tijd heel blijft?! ik wil tussen de 100 en 120 pk op de voorwielen als dat laatste enigsinds betaalbaar is.

Het blok en bak hang ik er zelf in dmv een takel en een brug, het lijkt me een heel leerzaam proces!!

Heb je nog iets liggen uit mijn lijstje voor een leuke prijs?!

ps Het duurt waarschijnlijk nog wel iets langer als een jaar maar heb ook geen SUPER haast ofzo, en als het thuis ligt wilk gelijk de kleppendeksel laten vergromen, het slangenwerk in de zelfde kleur en het 1 en ander wegwerken zodat er een hele mooie motorruimte ontstaat :twisted:

<< AX POWAH >>
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!
User avatar
AX_Powah
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2565
Joined: ThuJul10, 2003 2:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode

PreviousNext

Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests

cron