stel hier je (open)luchtfilter vragen open geen nieuwe !!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Postby Elsje » SunApr26, 2009 6:02:45 PM

kan een openluchtfilter motorstoringscode 52 veroorzaken?


(52 Mengselregeling cilinderrij 1 Fenix 4
52 Mengselregeling Behalve Fenix 4 )
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen
User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 1326
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Postby Rio97 » SunApr26, 2009 10:40:57 PM

Elsje wrote:kan een openluchtfilter motorstoringscode 52 veroorzaken?


Lijkt mij stug.
Volgens de vraagbaak ligt storing 52 bij een Bosch A2.2 aan een onjuiste integratiespanning: controleer accuspanning en stekkerverbindingen lambda.
En bij een magnetti marelli mogelijk aan lekkage in het uitlaatsysteem (valse lucht).
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby Nitroën » WedMay27, 2009 10:45:43 AM

BERICHT VERWIJDERD
Last edited by Nitroën on SunNov01, 2020 10:48:32 PM, edited 1 time in total.
Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 550
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Postby grietje » WedMay27, 2009 11:25:32 AM

De standaard luchtfilterbak zit ook op een steun (Steun aan de startmotorbout) Dus misschien kan je hem daar ook aan vast maken?

Mijne raakt niet los, maar volgens mij zit ie in die paddestoel gekit. Al 4 jaar niet los geweest, haha
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Nitroën » WedMay27, 2009 11:28:56 AM

BERICHT VERWIJDERD
Last edited by Nitroën on SunNov01, 2020 10:47:57 PM, edited 1 time in total.
Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 550
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Postby grietje » WedMay27, 2009 1:16:16 PM

Nitroën wrote:
grietje wrote:Mijne raakt niet los, maar volgens mij zit ie in die paddestoel gekit. Al 4 jaar niet los geweest, haha

Wat bedoel je precies met 'paddestoel', het filterhuis?


Ja, de paddestoel is die plastic ding die op je injectie huis zit, waar de luchtfilterbak weer aan zit. Ik heb ipv die luchtfilter bak direct een openluchtfilter.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Nitroën » WedMay27, 2009 5:43:33 PM

BERICHT VERWIJDERD
Last edited by Nitroën on SunNov01, 2020 10:47:09 PM, edited 1 time in total.
Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 550
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Postby johnyyy » SatMay30, 2009 11:57:20 PM

Image Image
Dit is mijn luchtfilter.
Bij het einde van de filter zit nog een 90graden buis die in me wielkas zit deze zorgt voor koude luchtdoorvoer.

Ik merkte wel vertel dat hij er iets sneller op geworden is.
Het is niet veel, maar alle beetjes tellen.
johnyyy
AX driver
AX driver
 
Posts: 37
Joined: ThuOct02, 2008 8:49:56 PM
Location: someren

Postby dennis_max27 » WedAug26, 2009 9:06:36 PM

Met een Open luchtfilter heb je dan meer verbruik?
Is het geluid onder de motorkap veel meer?


Mvg,
Dennis
User avatar
dennis_max27
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 267
Joined: SatJul25, 2009 9:59:48 PM
Location: Eindhoven

Postby DuFF » WedAug26, 2009 9:09:21 PM

lees de 23 pagina's is aandachtig door, je vraag word 2 danwel 3 keer al beantwoord.

:wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby Joost » WedAug26, 2009 10:19:23 PM

dennis_max27 wrote:Met een Open luchtfilter heb je dan meer verbruik?
Is het geluid onder de motorkap veel meer?


Mvg,
Dennis

nee (mits je normaal blijft rijden), ja
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

is dit een goede?

Postby AllureEmiel » SunFeb21, 2010 7:21:12 PM

Ik vraag me af of deze specifieke luchtfilter een goede is.
Hij moet toch wel minimaal een jaartje zonder verschonen meekunnen, graag een berichtje als je dit leest:)

http://link.marktplaats.nl/315021672
AllureEmiel
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 22
Joined: FriJan08, 2010 9:04:15 PM
Location: Tilburg/Breda

Postby DuFF » SunFeb21, 2010 9:35:58 PM

zie je die rubberen ringen ernaast op die afbeelding?
gewoon de juiste rubberen ring kiezen en monteren.
het past dus, is namelijk een universeel openluchtfilter.

je zult wel je plastic buizenstel eruit moeten halen, want deze monteer je direct onder je lucht/injectie-huis tenzij je er een buizenstel voor maakt, dan kun je het luchtfilter meer in de buurt van de koplamp monteren.
Last edited by DuFF on TueFeb23, 2010 2:11:39 AM, edited 1 time in total.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby AllureEmiel » MonFeb22, 2010 7:54:51 PM

dankjewel voor je reactie:)
Maakt het qua prestaties/luchttoevoer uit dat ik dan mijn buizen weghaal??? want ik was op zoek naar een easy fix voor een mooi geluidje en dit lijkt me goed te doen, groetjes!
AllureEmiel
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 22
Joined: FriJan08, 2010 9:04:15 PM
Location: Tilburg/Breda

Postby speedy » TueMar15, 2011 10:45:44 AM

Ik zie veel (in 1 of andere vorm) de vraag voorbij komen, hoe past mijn ecu (computer van de motor) zich aan aan de veranderde luchttoevoer.

Antwoord: haal de + pool van de accu 10 minuutjes los. Dit doe je bij iedere verandering (uitlaat, spruitstuk, injectie, wat dan ook)
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..;)
User avatar
speedy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 59
Joined: TueMar15, 2011 12:43:29 AM
Location: Beverwijk

Postby speedy » FriMar18, 2011 3:33:10 PM

Image Image

Hier het resultaat bij mijn AX 1.1 first uit Januari 1994. Punt van aandacht vond ik het vastklemmen van het filter. Dit gebeurt met een slangeklem en door het taps toelopende kunstof van de behuizing waar je het filter op monteert heeft het filter de neiging eraf te vallen. Mijn oplossing was om de slangeklem iets hoger te plaatsen. Het punt waar de slang met de warme lucht (van het uitlaatspruitstuk) voorheen in kwam moet ik nog afdoppen op de foto.

Voor de duidelijkheid: Op de foto bij Johnyyy hierboven zie je dat beter. Het is dat grijze kleine buisje dat uitsteekt rechts. Hij had het zo te zien ook nog niet afgedopt.
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..;)
User avatar
speedy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 59
Joined: TueMar15, 2011 12:43:29 AM
Location: Beverwijk

Postby Mastenhose » FriMar18, 2011 4:13:23 PM

speedy wrote:Het punt waar de slang met de warme lucht (van het uitlaatspruitstuk) voorheen in kwam moet ik nog afdoppen op de foto.

Voor de duidelijkheid: Op de foto bij Johnyyy hierboven zie je dat beter. Het is dat grijze kleine buisje dat uitsteekt rechts. Hij had het zo te zien ook nog niet afgedopt.


Ik zou op zoek gaan naar een hitteschildje zonder dat pijpje. Volgens mij heeft Denny nog zo'n hitteschild in z'n verkooptopic in de aanbieding!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby speedy » FriMar18, 2011 4:29:59 PM

Mastenhose wrote:
speedy wrote:Het punt waar de slang met de warme lucht (van het uitlaatspruitstuk) voorheen in kwam moet ik nog afdoppen op de foto.

Voor de duidelijkheid: Op de foto bij Johnyyy hierboven zie je dat beter. Het is dat grijze kleine buisje dat uitsteekt rechts. Hij had het zo te zien ook nog niet afgedopt.


Ik zou op zoek gaan naar een hitteschildje zonder dat pijpje. Volgens mij heeft Denny nog zo'n hitteschild in z'n verkooptopic in de aanbieding!


Ok, ondanks mn beste inspanningen ben ik nog onduidelijk haha. Ik bedoelde het pijpje op het inlaatspruitstuk.
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..;)
User avatar
speedy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 59
Joined: TueMar15, 2011 12:43:29 AM
Location: Beverwijk

Postby Mastenhose » FriMar18, 2011 4:54:42 PM

Ow, bedoel je die! Klein stukje van dat slangetje afknippen en daar een boutje in stoppen! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby speedy » SatMar19, 2011 10:01:37 AM

Mastenhose wrote:Ow, bedoel je die! Klein stukje van dat slangetje afknippen en daar een boutje in stoppen! ;)


Quite brilliant :)

Ik merk wel dat mijn stationair toerental nu hoger ligt, maar ik heb er alleen nog kleine stukjes mee gereden en misschien is het geluid nu iets meer aanwezig dan voorheen waardoor het me nu pas opvalt..de motor is wel al 'gereset' (accu los). Wordt vervolgd..
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..;)
User avatar
speedy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 59
Joined: TueMar15, 2011 12:43:29 AM
Location: Beverwijk

PreviousNext

Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests

cron