Problemen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Problemen

Postby Sparky » WedDec17, 2003 6:23:47 PM

Mensen,

Ik heb me vandaag aangemeld op aanraden van AX Lover die actief is op het autoweekforum, ik weet niet AX Lover hier ook zo heet, maar goed. Ik heb me aangemeld omdat ik een probleem heb met mijn geliefde AXie, het probleem staat hieronder.

Ik ben sinds september in het bezit van een Citroen AX 1.1i First uit 1991 met een handgeschakelde vierbak. De auto had op het moment van de aankoop een kilometerstand van 101350. Ik heb deze auto goedkoop van mijn tante kunnen kopen en mijn tante heeft de voornamelijk gebruikt voor korte stukjes. Onderhoud heeft de auto normaal gehad en er zijn geen ernstige problemen in het verleden geweest. Sinds ik de auto heb is de auto iets pittigere bereden dan mijn tante met de auto deed.

De eerste twee maanden heb ik geen problemen gehad met de auto, maar de laatste tijd begint de auto steeds raarder te doen.
Als ik op 1 dag een rit van rond de 30km begint de auto te stotteren en in te houden. Ook slaat de auto dan af als ik moet stoppen bij het stoplicht, vervolgens is de auto niet meer aan te krijgen zonder gas te geven bij het starten (wat ik normaal nooit hoeft te doen). Als ik geen gas geven bij het starten dan start de motor wel om gelijk helemaal terug te vallen in de toeren en af te slaan, wegens te weinig toeren. Als de auto vervolgens een half uurtje stil staat zonder draaiende motor heeft de auto geen problemen meer bij het starten. Als ik dan weer zo'n 5 km verder ben dan begint de auto bovenstaande weer te doen.

Mijn vader heeft met de auto gereden en dan doet de auto het uiteraard niet, ook als mijn moeder met de auto rijd heeft ze geen problemen. Mijn pa heeft na lang zeuren toch maar de ANWB gebeld, deze kwamen en de auto deed uiteraard niets, ook niet toen mijn pa een ritje met de auto en de meneer van de ANWB heeft gemaakt. Maar de beste man van de ANWB vermoedde dat het de module was en daarbij tevens de bobine vervangen moest worden (of andersom ik weet het niet meer).

Vorige week heb ik de auto naar een kennis van mijn achterbuurman gebracht die regelmatig sleutelt aan auto's. Hij heeft met de auto gereden en zei tegen me dat het een pakking kapot was waardoor de motor valse lucht zoog en dus begon te stotteren. Hij heeft deze pakking vervangen en gelijk een andere injectiepompje in de auto geplaatst. Volgens hem zouden de problemen nu minder moeten zijn.

Echter vandaag begon de auto weer te stotteren en in te houden. Ik heb de motor toen weer ff afgezet en geen probleem meer gehad. Maar (ja daar issie weer) toen ik net de auto wilde pakken en ik de motor startte hoorde ik het toerental op en neer gaan (horen, niet gezien geen toerenteller). Ik heb de auto afgezet en er niet meer naar omgekeken vandaag.

Maar nu mijn vraag die te maken heeft met dit verhaal:
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is met mijn auto, want ik vind het een lekker rijdende auto en vind het zonde als ik hem weg moet doen.

Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden,


Sparky
Vroeger was alles beter!! ;-)
Sparky
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 1
Joined: WedDec17, 2003 6:17:30 PM
Location: Landgraaf

Postby Joost » WedDec17, 2003 6:42:46 PM

bobine (verdeelkap) mocht er zwart plastick omheen zitten haal die dan maar alvast eraf

het is een soort vochtprobleem
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Sander » WedDec17, 2003 9:41:32 PM

Als het een injectiemodel is weet ik bijna 100% zeker dat het de gaskleppotmeter is. (en dat van die 100% zeg ik echt niet vaak). Dus even naar de sloop en daar het injectiehuis van een 1.1 halen (sloop ?20 garage ?300) De boel vervangen en klaar ben je. Als je toch bezig bent dan kan je er ook ?100 insteken en dan is ie een heel stuk sneller. Je pakt dan uit een 1.4 de ecu het injectiehuis en het inlaatspruitstuk. Gaat ie pittig wat harder van. Succes
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

onstekingsmodule

Postby snoegels » WedDec17, 2003 10:13:14 PM

Deze storing komt veel voor.Ga even langs een autoelektro zaak en laat je module even uitwisselen.Dat is dat zwarte ding dat op je verdeler gemonteerd zit.Een module ligt rond de 50 euro.Ik hoop tot het probleem
vlug verholpen word.

AN AX LESS IS A golf TOO MANY :men_ani .
snoegels
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 9
Joined: TueDec09, 2003 11:32:36 AM
Location: heerlen

Postby harry » ThuDec18, 2003 9:32:57 AM

is k.t he!
denk dat je wat heb gemaakt is dat helemaal het probleem niet is bij ook al vaak gebeurt kost alleen maar geld

maar ik hoop dat je het snel oplost
ZX 2.0i 16v 1994
User avatar
harry
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 40
Joined: FriNov28, 2003 1:53:29 PM
Location: rotterdam

Postby Joost » WedFeb04, 2004 2:16:27 PM

Sander wrote:Als het een injectiemodel is weet ik bijna 100% zeker dat het de gaskleppotmeter is. (en dat van die 100% zeg ik echt niet vaak). Dus even naar de sloop en daar het injectiehuis van een 1.1 halen (sloop ?20 garage ?300) De boel vervangen en klaar ben je. Als je toch bezig bent dan kan je er ook ?100 insteken en dan is ie een heel stuk sneller. Je pakt dan uit een 1.4 de ecu het injectiehuis en het inlaatspruitstuk. Gaat ie pittig wat harder van. Succes


sander ik denk dat je gelijk had
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Maarten v E » WedFeb04, 2004 6:34:05 PM

op de kissel in landgraaf bij garage steinbush stond een aantal maanden geleden een ax 1.1

soms hebben ze de onderdelen ook al erafgeschoefd en moet je binnen even vragen


je bent ook welkom op de limburg meeting de 15e februari


gr

maarten
Maarten v E
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 437
Joined: ThuJun12, 2003 2:51:21 PM
Location: Sittard

Postby wally » ThuFeb05, 2004 10:04:22 PM

Helaas heb ik ook zo'n zelfde probleem met de AX 1.1 TGE uit '91. Dacht in eerste instantie aan vocht en heb na een paar droge dagen de contacten vanuit de bobine ingespoten, ook heb ik onlangs de bougies vervangen. Helaas mocht dit niet baten :? . Denk zelf aan vocht problemen daar het probleem alleen met koude motor en met vochtig weer zich voordoet en na enkele kilometers over snelweg dit probleem.
Het probleem doet zich vooral voor in de tweede versnelling als ik uit een bocht opnieuw gas geef, het lijkt dan net of de motor "vast' slaat. Als ik er dan snel bij ben en vervolgens naar de eerste versnelling overschakel gebeurt er verder niets.. geef ik in de twee dan gas bij slaat hij af.

Wie heeft er suggesties om dit probleem te verhelpen.... thx :D
User avatar
wally
AX driver
AX driver
 
Posts: 37
Joined: WedJan28, 2004 10:39:35 PM
Location: Meppel


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests

cron