MAX roadster (AX onderstel)

Alles over de Max Roadster. De Max Roadster is van Nederlands fabricaat en heeft he onderstel van de AX.

Moderators: Rocks, ruud2, moderators

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby AlexanderB » SunJul12, 2015 3:25:44 PM

Luchtbedden, ohja. :)

Als mensen niet weten wat ze met hun geld moeten, mogen ze 't ook wel aan mij geven eh. :D
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Bossie » WedJul29, 2015 10:06:02 AM

Wordt mooi Ruud (y) Als hij klaar Is wil ik hem graag eens bewonderen.

De Max werd in een vorig nummer van de Autoweek nog genoemd. Hij stond in het lijstje 'Verdwenen automerken'

Image

Image
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Bossie » WedJul29, 2015 11:08:31 AM

Ik wil je de mijne met alle plezier toesturen Ruud. Stuur je adres maar via pb.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Polle » ThuAug06, 2015 2:04:24 PM

zo Ruud,
het was al veel te lang geleden dat ik hier nog eens heb rond gekeken.
en het werd tijd! wat een werk is er al verricht. heel mooi!

ik las ergens iets van een digitaal klokje. moet ik even thuis kijken, want ik herinner mij dat ik er in ieder geval 1 moet hebben gekocht op een beurs in Frankrijk. de kans bestaat dat ik er 2 heb, nieuw in doos

afgelopen week met mijn Max naar de keuring geweest. de remmen achter doen erg weinig, dus die moet ik nog even doen. als het kenteken binnen is, gaan we naar een AX-meeting. jij mag uiteraard ook rijden :D

tot binnenkort

Paul
Polle
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 52
Joined: ThuNov10, 2011 9:59:16 AM
Location: Eksel (B)

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Polle » WedAug12, 2015 12:23:54 PM

rempompjes en schoenen vervangen. had nog wel wat jojo-effect, maar voor de oldtimerkeuring was het net voldoende.
ik denk dat de lagers door de lange stilstand ietwat 'scheef' zijn geworden. kan dat?
papieren zij opgestuurd, nu is het wachten op de plaat. zodra die binnen is, kom ik weer langs/aan

Paul

het zou theoretisch kunnen dat de lagers zijn ingedrukt, maar je hebt er al langere tijd mee gereden.
Het gewicht/ belasting op de lagers achter is minimaal 40% van 750 kg /2 is na schatting 150 kg per lager.
vocht in het lager en daardoor pitting zou wel en boosdoener kunnen zijn, is je dat niet opgevallen bij de wisseling van de remschoenen?

Bij de keuring leg ik wel twee zakken zand in de kofferbak, heeft hij meer asdruk... :D

grtn., Ruud
Polle
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 52
Joined: ThuNov10, 2011 9:59:16 AM
Location: Eksel (B)

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Bossie » FriAug14, 2015 3:33:35 PM

Geen dank Ruud, graag gedaan :)

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Henk Bats » TueSep22, 2015 8:00:36 AM

Gaat er heel erg netjes uitzien Ruud, smaken verschillen uiteraard maar persoonlijk vind ik de GT vloermat met de rode banen erg mooi.

Het is al weer een tijdje geleden dat wij ze in onze AX'en hebben gelegd maar in mijn beleving waren de GT vloermatten van een betere kwaliteit en voorzien in een betere demping van het geluid.

Hopelijk volgen er nog veel foto's :-)

Groetjes, Henk

Hallo Henk,

Ik had eigenlijk moeten zeggen dat de kleurstelling van het interieur wat veel gele accenten heeft niet echt goed combineert met de rode streep.
hierdoor wordt het erg druk.
Of de matten qua kwaliteit en demping veel verschillen kan ik geen antwoord op geven ?
voorlopig ben ik nog mondjesmaat aan het bouwen en probeer daarbij leuke foto's te plaatsen.

grtn.,
Ruud
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Holländer » SatOct17, 2015 8:46:17 PM

Altijd leuk om een stukje te lezen over de MAX. Zeker zoals jij het aanpakt, met veel foto's maakt het tot een leuk verhaal!
Ga zo door!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Glen » MonNov23, 2015 9:56:36 PM

Dit topic valt mij nu pas op. Ziet er goed uit allemaal en leuk om te lezen!
User avatar
Glen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 128
Joined: TueJan31, 2012 3:48:55 PM
Location: Haarlem

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Browny » MonDec07, 2015 5:10:16 PM

Echt originele staat nastreven, zelfs de speakers. Geweldig
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Polle » SatJan16, 2016 7:43:51 PM

Ruud, het ziet er wéér geweldig uit!
ik probeer het te volgen. de agenda is alleen iets te vol. en als je hulp nodig hebt, mag je altijd bellen
Polle
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 52
Joined: ThuNov10, 2011 9:59:16 AM
Location: Eksel (B)

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Fruit » TueMay17, 2016 7:47:28 PM

Ziet er allemaal lekker retro uit!! leuk topic om te volgen ga zo door zou ik zeggen :D
Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 548
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby AlexanderB » SatJun11, 2016 4:51:32 PM

Moderne kunst.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby j0achim » ThuJul07, 2016 8:38:35 AM

Wow wat een project!
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Fruit » ThuJul21, 2016 3:24:08 PM

Als hij klaar is zien we hem dan op icccr?
Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 548
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby AlexanderB » ThuJul21, 2016 5:35:52 PM

En de gewone verlichting/remlichten achter? klinkt alsof het aardpunt van het linker achterlicht niet is aangesloten, maybe.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Bossie » TueAug09, 2016 6:21:38 PM

Kun je het bij een glashandel niet bij laten slijpen? Die hebben vaak een natslijpsteen waarmee ze glas kunnen slijpen.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Bossie » ThuAug18, 2016 3:56:45 PM

Gefeliciteerd Ruud!

Op de ICCCR die van Paul lopen bewonderen, wat zijn het toch leuke auto's. Voor het eerst dat ik er 1 in levende lijve gezien heb. Ik kan me nog herinneren dat ze indertijd in een autoprogramma geïntroduceerd werden.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Polle » TueAug23, 2016 11:39:14 AM

Ruud, GEFELICITEERD!!!!!

goede dingen hebben tijd nodig, en nu kan je gaan genieten.
en laat het nu zeker t/m het komende weekend erg mooi weer zijn :D

wat je beschrijft over de wegligging, sturen en vooral niet remmen, oh wat is dat gaaf en zo herkenbaar. hij moet inderdaad wel eerst warm zijn voor je kan gaan sjeezen.
deze AX motoren moet je echt eerst warm rijden. ook de choke moet je langer laten werken dan je eigenlijk wilt. maar daarna gaan ze ook. toeren draaien, net als die nerveuze Italiaantjes

mijn MAX heeft inderdaad op de ICCCR gestaan. hij is als goede kunst; het roept emoties op.
en dan maakt het niet uit of het positief is of negatief. dat boeit mij verder ook niet. iedereen mag zijn mening er over hebben.
alleen de rijders van nu en de journalisten van toen weten wat het is om in een MAX te mogen/kunnen rijden

morgen afspreken in Genk, of donderdag in Peer? Cars & Coffee
Polle
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 52
Joined: ThuNov10, 2011 9:59:16 AM
Location: Eksel (B)

Re: MAX roadster (AX onderstel)

Postby Polle » MonSep19, 2016 10:42:25 AM

mijn ervaring met Michelin (mijn favoriet overigens) is, dat ik vind dat ze relatief stil zijn. en dat is heel aangenaam als je open rijdt
ze plakken goed aan de weg. verder zou ik Pirelli of Conti's mijn voorkeur geven.
grote vraag is uiteraard, hoeveel je denkt te gaan rijden per jaar. je kan ook voor relatief goedkope banden gaan en dan iedere paar jaar gewoon een nieuw setje monteren.
uiteindelijk staat veiligheid staat voorop
Polle
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 52
Joined: ThuNov10, 2011 9:59:16 AM
Location: Eksel (B)

PreviousNext

Return to Max Roadster

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest