snowy1871 wrote:grietje wrote:dat paneeltje zit vast met 6 schroeven, die er idd achter zit.
Volgens mij is de enige echte manier het hele dashbord eruit halen en dan de schroeven losmaken. Want zolang als dat ie erin zit kan je er nooit met een schroevendraaier achter omdat de kachelhuis in de weg zit....
Hmmm dat is dan weer een beetje jammer... Wat is meer werk, het kachelhuis weghalen of het complete dashboard? En in geval van het dashboard is daar dan een soort handleiding of tutorial o.i.d. voor?
Kachelhuis krijg je er zo niet uit, dus de enige oplossing is het dashboard eruit halen.
Op zich niet zo lastig, onder de kap zitten onder de parafaan 2 moeren die losmoeten, in het midden zit ook nog een bout, maar als je het kachelhuis laat zitten, dan kan die blijven zitten.
Verder heb je links en rechts onderaan het dashboard nog 2 lange bouten zitten die eruit moeten. De bekleding om het stuur moet eraf, daar zit het dashboard nog met 2 bouten aan de stuurkolom vast. Verder zitten er nog 2 kleine schroefjes achterin het radio gat waarmee het kachelhuis aan het dashboard vastzit. Als laatste zul je de middenconsole rondom je pook los moeten halen, achter het bakje zit een steun , die moet ook los.
Dat zijn zo even uit mijn blote hoofd de punten waarmee het dashboard vastgeschroefd zit. Je hebt natuurlijk de tellerbak en alle stekkers los te halen, en alle stekkers achter bij de zekeringenkast, de grote draaistekker links onderin bij de zekeringenkast, en de 3 stekkers bij het contactslot + massastekker op de stuurkolom.
Ik heb het zelf een aantal keer gedaan, en ik heb hem dr met een klein half uurtje uit, het klinkt moeilijker dan het is, het vervelendste klusje is de tellerbak, de tellerkabel kan je echt amper loskrijgen tenzij je kinderhandjes hebt.