Versterker kapot?

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Versterker kapot?

Postby AX_Bert » ThuJun12, 2008 7:12:26 PM

Jips,

heb vandaag even beziggeweest met het installeren van audio en versterker in m'n AX. Nu, achter alles (goed) aangesloten te hebben merk ik dat de versterker toch niet werkt zoals hij zou moeten. De ene keer brandt het groene lichtje en werken de aangesloten boxen, maar meestal na 2min verandert het groene in een rood lampje, 'protector' aangevend.

Ik heb m'n versterker rechtstreeks op de accu aangesloten (met bijhorende aardingskabels vanzelfsprekend) en de remote van m'n radio ook aangesloten. Ik denk dat het gaat om een Xplod versterker (m'n geheugen laat me even in de steek).

Iemand enigszins een idee of tips om dit probleem op te lossen? Luisteren naar lekkere drum&bass met enkel twee kleine boxen langsvoor is nu ook niet zo bevredigend...
AX_Bert
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: SunJun01, 2008 8:37:38 AM
Location: Roeselare

Postby Bluedolphin » ThuJun12, 2008 7:39:15 PM

Ik heb een tip die ik heb moeten toepassen op mijn C3.

meet even of je spanningsregelaar goed is van je dynamo.

Bij mijn C3 was die kapot en had ik dus bij uit staande motor 17Volt achter in de auto.
((beetje veel))((+- 12 Volt is normaal))
met lopende motor 14Volt

vandaar dat bij mij de eerste versterker in rook is opgegaan. :oops: :oops: :oops:
Versterker van dik 800,- :roll: :shock: :oops: :oops: :oops:
Bluedolphin
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 194
Joined: WedOct24, 2007 10:38:46 PM
Location: Kesteren / Nijkerk

Re: Versterker kapot?

Postby citrofenwick » SunJun15, 2008 3:06:25 PM

AX_Bert wrote:Jips,

heb vandaag even beziggeweest met het installeren van audio en versterker in m'n AX. Nu, achter alles (goed) aangesloten te hebben merk ik dat de versterker toch niet werkt zoals hij zou moeten. De ene keer brandt het groene lichtje en werken de aangesloten boxen, maar meestal na 2min verandert het groene in een rood lampje, 'protector' aangevend.

Ik heb m'n versterker rechtstreeks op de accu aangesloten (met bijhorende aardingskabels vanzelfsprekend) en de remote van m'n radio ook aangesloten. Ik denk dat het gaat om een Xplod versterker (m'n geheugen laat me even in de steek).

Iemand enigszins een idee of tips om dit probleem op te lossen? Luisteren naar lekkere drum&bass met enkel twee kleine boxen langsvoor is nu ook niet zo bevredigend...

Als je woofer bvb 2ohm is en als de versterker maar met minimum 4 ohm overweg kan, dan kan dit ook voorkomen.

Controleer dit eens :)
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby Bluedolphin » SunJun15, 2008 7:00:51 PM

idd.
dat is ook nog een optie.

om wat voor versterker gaat het??
type en merk???
Bluedolphin
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 194
Joined: WedOct24, 2007 10:38:46 PM
Location: Kesteren / Nijkerk

Postby AX_Bert » MonJun16, 2008 4:05:29 PM

Ik kijk even na of ik de exacte gegevens kan vinden van de versterker (heb hem gekregen van iemand) en dan laat ik het zeker weten. Heb de spanning nog niet kunnen opmeten, maar ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben dat er iets mis is met de dynamo. Ik merk namelijk dat mijn radio plots harder gaat spelen als ik de motor laat draaien, dan wanneer ik de radio gewoon aansteek. Ergens is dit wel handig natuurlijk, maar ik vond het al eigenaardig.
AX_Bert
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: SunJun01, 2008 8:37:38 AM
Location: Roeselare

Postby AX_Bert » MonJun23, 2008 11:56:17 PM

Heb ondertussen de versterker wat aan de kant moeten leggen, want 'k zit met een motorisch probleem in die zin dat ik mijn AX niet meer aan de praat krijg. Das dus wel even belangrijker dan m'n audio voor dit moment.
AX_Bert
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: SunJun01, 2008 8:37:38 AM
Location: Roeselare

Postby Tosti » TueJun24, 2008 9:12:15 AM

ooh das een stuk minder prettig suc6 met het repareren
Als ik in een mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

http://www.my-blue-dolphin.eu
Tosti
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 115
Joined: WedNov14, 2007 10:06:47 AM
Location: Nijkerk

Postby Emel » TueJun24, 2008 2:33:44 PM

aarde wel goed aangekoppeld?

dat probleem heb ik ook steeds ik heb het maar opgegeven..
Emel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 243
Joined: TueJun10, 2008 10:11:17 AM
Location: Ede

Postby Guido_AXGT » TueJun24, 2008 9:13:49 PM

Klinkt als een kapotte accu, wanneer de spanning onder de 9 volt of iets dergelijks valt knalt de versterker automatisch in protection. Ff voltmeter erop, moet ongeveer 11-12 volt aangeven.
User avatar
Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 234
Joined: ThuMay15, 2008 4:04:45 PM

Postby Radiant » TueJun24, 2008 9:18:22 PM

En als je accu stuk is zou dat ook best eens de oorzaak van het niet starten van je AX kunnen zijn (als het probleem is dat je startmotor niet rond gaat) ;)
Radiant
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 87
Joined: SatMar31, 2007 11:06:23 AM
Location: Den Haag

Postby AX_Bert » TueJun24, 2008 10:39:36 PM

kHad ook al gedacht aan de accu die stuk is (dan toch omtrent het probleem van de versterker), maar het rare is dat de startmotor wel begint te draaien. Het niet starten van m'n AX ga ik eerder linken aan het feit dat ie ofwel geen benzine meer krijgt of geen lucht oftewel dat ik ergens problemen heb met de ontsteking. kHeb al wat gezocht op het forum en her en der wel al wat tips gevonden. Ga er echter pas donderdag werk van kunnen maken, waardoor ik hem eventjes eenzaam zal moeten achterlaten... snif snif
AX_Bert
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: SunJun01, 2008 8:37:38 AM
Location: Roeselare

Postby Rio97 » TueJun24, 2008 11:04:01 PM

AX_Bert wrote: dat ie ofwel geen benzine meer krijgt


Met het inbouwen van mijn versterker en subje heb ik exact hetzelfde gehad.
Om alles netjes in te bouwen hadden we de stoelen en het tapijt verwijderd.
Alleen bleek de volgende ochtend de voeding van de benzinepomp niet meer te werken. Bij de AX type1 (met oranje zijknippers) loopt het voedingskabeltje ongeveer vanaf het gaspedaal onder de vloermat richting de benzinetank en zit er onder de bestuurdersstoel een contactje dat na de nodige jaren best broos kan worden. Bij mij was dat contactje afgebroken door het gesleep aan de vloermat.... een kroonsteentje gebruikt om weer thuis te kunnen komen. Inmiddels weer wat netter aangesloten.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby AX_Bert » WedJun25, 2008 6:29:02 PM

Zou dat ongeveer hetzelfde zijn bij een type 2? kGa alleszins es zoeken achter de stroomtoevoer van m'n benzinepomp. Hopelijk is het enkel dat dat stuk is...
AX_Bert
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: SunJun01, 2008 8:37:38 AM
Location: Roeselare

Postby citrofenwick » ThuJun26, 2008 11:57:07 AM

AX_Bert wrote:Zou dat ongeveer hetzelfde zijn bij een type 2? kGa alleszins es zoeken achter de stroomtoevoer van m'n benzinepomp. Hopelijk is het enkel dat dat stuk is...

Als het echt niet lukt wil ik volgende week wel eens komen helpen hoor. Die ax staat hier denk ik een minuutje of 10 vandaan, dus das wel doenbaar :)
Dit weekend zit ik op graspop, dus tzal volgende week zijn.
Volgens mij heeft het ook te maken met de benzinepomp ofzo. Dat kunnen we gauw uitmeten.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron