Koeling versterker

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Koeling versterker

Postby Mastenhose » SunJun14, 2009 5:09:54 PM

Wie-o-wie kan mij voor eens en voor altijd duidelijkheid geven over het volgende:
Ik wil m'n versterker in een kleine afgesloten ruimte inbouwen.
In hoeverre is het noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de versterker gekoeld wordt (of z'n warmte af kan voeren, hoe je 't wilt zien).

Op internet zegt de één van wel en de ander van niet, en nu weet ik het niet meer hoor! :(

In principe speelt mijn versterker nooit op vol vermogen, en gaat ie nooit langer als 1 of 2 nummers wat harder...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby RichardRR » SunJun14, 2009 6:03:12 PM

Hey,

Het hangt inderdaad af van hoe erg je je versterker belast. Maar de gewone huis-tuin-keuker gebruiker heeft echt geen extreme koeling nodig. De meeste versterkers hebben ook gewoon passieve koeling, alleen de behuizing zorgt voor koeling.
Hem helemaal strak inbouwen zou ik zelf eigenlijk niet doen, een klein gaatje voor "frisse" lucht is aan te raden. Wil je dat toch niet, kun je ook zonder koeling inbouwen, een beetje merk-versteker springt gewoon in de beveiliging als ie te warm wordt.
Ax is back
RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
 
Posts: 233
Joined: WedSep29, 2004 11:42:57 PM
Location: Hapert

anders kan je als nog

Postby MrBBQ » SunJun14, 2009 7:50:11 PM

Mocht hij toch tewarm worden dan kan je altijd nog een kleine ventilator halen bij de PC zaak en deze inbouwen. Dit heb ik vroeger ook gedaan en het werkt perfect !

Gr Mr Dean 8)

p.s. en zijn niet erg duur !
Saxo style is sexy style....
User avatar
MrBBQ
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2418
Joined: WedAug16, 2006 7:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron