Remote kabel aansluiten

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Remote kabel aansluiten

Postby Fakkelbrigadier » TueFeb02, 2010 9:11:55 PM

Hallo

Ik heb een subwoofer voor in mn ax gekocht en deze aangesloten.
Na wat kleine problemen met wat een remotekabel nou was er toch uitgekomen.

Nu heb ik de remote kabel op de + van mijn radio aangesloten tussen de radio en de zekering. Hij deed het tot ik het contact uitzetten. De zekering is doorgebrand. Moet ik er een zwaardere zekering inzetten of hem tussen de accu en de zekering aansluiten?

groeten
Fakkelbrigadier
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 23
Joined: SunNov15, 2009 2:29:09 PM
Location: Waalwijk

Postby MNM(tm) » TueFeb02, 2010 9:28:03 PM

Een beetje goeie radio heeft een aparte aansluitdraad (uitgang) om een remote-aansluiting van een externe versterker op aan te sluiten. De remote draad hoort dus eigenlijk helemaal niet aan de +12 naar de radio!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Fakkelbrigadier » TueFeb02, 2010 9:31:21 PM

Waar moet ik hem dan op aansluiten.
Er was mij eerst ook verteld dat ie op een blauw draadje moest.
Maar toen deed ie helemaal niks, ook de radio niet...
Fakkelbrigadier
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 23
Joined: SunNov15, 2009 2:29:09 PM
Location: Waalwijk

Postby Losroyos » TueFeb02, 2010 10:31:20 PM

Ik heb er een met ingbouwde versterker, Er loopt 1 kabel van de plus van de accu naar de versterker. er loopt een kabel naar de radio die je op een blauw draad moet aansluiten, er loopt een tulp kabel van me radio naar de sub en een massa kabel naar de moer van de haak van de achterklep.

De plus zorgt voor stroom, die is rechtstreeks op versterker aangesloten (glaszekering net na de accu.) of een 10ampere.
De blauwe kabel bij mij zorgt ervoor dat als de radio uit staat hij geen stroom trekt van de accu. due die leg je van de versterker/sub naar voren.
de tulpjes brengen het geluid van de radio naar de versterker.
En de massa snap je neem ik aan wel.

Ik zal het vast niet perfect uitgelegd hebben maar hoop dat je het een beetje snapt.

ik kan namelijk dingen zo doen maar ze niet goed op papier zetten
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby coopr » WedFeb03, 2010 10:33:25 AM

Je zult de 2 dingen apart moeten zien.

Je hebt een versterker en radio.

Zowel je radio als versterker moet stroom hebben.
Omdat de versterker vaak van achter ligt wordt er enkel een plus getrokken naar je accu en wordt er een massa gezocht ergens achter in de auto. Het kan wel eens zijn bij oude autos dat er veel ruis ontstaat dit komt door een slechte massa. Dus in sommige "extreme" gevallen wordt er ook en min naar voor getrokken. Wat ik altijd kan aanraden bij het inbouwen van je versterker is dat deze niet in contact komt met metaal. Ook dit kan ruis veroorzaken. Verder heeft je versterker als het goed is een switch. Dit is een dun kabeletje dat je achter je contact zult moeten hangen. Zodat bij het verlaten van je auto niet je versterker op stand-by de hele accu leeg trekt.

Als je de versterker helemaal operationeel hebt zul je de verbinding moeten maken tussen je versterker en je radio.

Dit gebeurt met een RCA kabel. Ik weet niet wat voor type radio je hebt Maar om een versterker te gebruiken zul je dus een RCA aansluiting moeten hebben geloof dat dit een uitgang is met 4 volt. Het zijn btw speciale kabels dus je zult effe langs een auto zaak moeten ze hebben allemaal verschillende categorieën maar met de goedkoopste variant kom je al een heel eind. Het prijs verschil zit em in de sterkte van het elektromagnetisch schild en aansluitingen gold plated e.d.(maar dat is voor de die hards).

Je hebt nu dus nu al een plus naar voor liggen, je zult nu de rca kabel vanaf je radio naar je versterker moeten leggen. De rca kabels moet je niet op de plus leggen ook dit veroorzaakt ruis.

Nu de verbinding gemaakt is kun je je speakers aan je versterker aansluiten :)!
coopr
AX driver
AX driver
 
Posts: 39
Joined: TueDec15, 2009 12:24:14 AM
Location: Axel

Postby Rio97 » WedFeb03, 2010 11:26:28 AM

Kijk ook even op deze website voor een uitgebreide uitleg, faq's en veel voorkomende problemen.

www.12vhifi.nl

Hier heb ik zelf heel veel aan gehad bij het aanleggen van hifi in mijn AX.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron