schakeldraad op baspijp aansluiten

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

schakeldraad op baspijp aansluiten

Postby mauricewoud » WedJul21, 2004 9:05:51 AM

Ik heb een baspijp met ingebouwde versterker gekocht. Nou kun je daar niet alleen een plus en min op aansluiten maar ook een schakeldraad. Deze moet je op een apparaat aansluiten die bij het inschakelen van het contact stroom geeft zodat de baspijp aangaat. Het meest voor de hand liggende is dat je daarvoor de autoradio gebruikt. Alleen bij mij kan de radio ook aan zonder dat het contact aan staat. Ik weet niet of dat standaard is bij een ax. Weet iemand een ander apparaat waar ik het op aan zou kunnen sluiten?
mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 119
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Postby (A)X-men » WedJul21, 2004 11:45:27 AM

aansluiten op de draad voor de elektrische antenne van je radio als je hem aanlegt gaat de versterker ook aan, als je hem aflegt gaat de versterker ook uit
(A)X-men
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 292
Joined: ThuSep18, 2003 3:37:48 PM
Location: Torhout/belgi?

Re: schakeldraad op baspijp aansluiten

Postby q01z » WedJul21, 2004 11:46:47 AM

mauricewoud wrote:Ik heb een baspijp met ingebouwde versterker gekocht. Nou kun je daar niet alleen een plus en min op aansluiten maar ook een schakeldraad. Deze moet je op een apparaat aansluiten die bij het inschakelen van het contact stroom geeft zodat de baspijp aangaat. Het meest voor de hand liggende is dat je daarvoor de autoradio gebruikt. Alleen bij mij kan de radio ook aan zonder dat het contact aan staat. Ik weet niet of dat standaard is bij een AX. Weet iemand een ander apparaat waar ik het op aan zou kunnen sluiten?


ik heb via hetzelfde principe een lichtzoemer aangesloten. ik heb daarvoor zekering F3 gebruikt, als je daar de schakeldraad op aansluit kan je basbuis alleen aan met het contact ingeschakelt
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby mauricewoud » WedJul21, 2004 8:46:21 PM

eej bedankt voor deze bruikbare tips! Bedoel je met een electrische antenne de gewone standaard antenne die op een ax zit of een automatisch uitschuifbare antenne?
mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 119
Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM

Postby AX_GTI » WedJul21, 2004 10:17:47 PM

zit gewoon een draad op je radio.. vaak blauw. gebruik deze gewoon.

gaat ie gewoon uit als je je radio uit zet. zo hoort het gewoon.
check www.staytunedijsselland.nl regelmatig voor de volgende meeting
AX_GTI
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 129
Joined: ThuJun12, 2003 6:26:15 PM

Postby (A)X-men » ThuJul22, 2004 7:44:51 PM

inderdaad kon het zelf niet beter zeggen
(A)X-men
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 292
Joined: ThuSep18, 2003 3:37:48 PM
Location: Torhout/belgi?


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests

cron