Speakers aan 1 kant opgeblazen?

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Speakers aan 1 kant opgeblazen?

Postby Anouschka » WedJan12, 2005 1:48:04 PM

Sinds ongeveer 2 weken valt het me op dat mijn speakers aan de rechterkant kraken. Paar keer goed geluisterd, oor tegen de speaker aan elke speaker afgegaan en vergeleken. De speaker die het meest kraakt is die aan de rechterkant in mijn hoedenplank, nu viel het me gister op dat die speaker in mn portier (waar eerst de flessenhouder zat) ook kraakt! Lijkt wel of het steeds erger wordt. Ik heb de muziek niet overdreven hard staan, in ieder geval niet harder dan normaal, en doe het nu ff helemaal rustig aan. Helpt allemaal geen zak helaas, gekraak blijft. Is er iemand die weet hoe dit kan? En dan vooral omdat het alleen aan de rechterkant is, de speakers aan de linkerkant zijn nog helemaal goed. Heb gehoord dat het ook nog aan de radio zou kunnen liggen maar heb op het moment ff geen reserve radio dus kan het niet testen.

Iemand tips?

Anouschka
User avatar
Anouschka
AX Master
AX Master
 
Posts: 1620
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk

Postby Brutus » WedJan12, 2005 1:57:52 PM

Het kan zijn dat de bekabeling niet goed meer aangesloten is..

Als de twee draden wat open liggen en elkaar bloot aan raken kraakt het ontzettend..

Mijn hoedenplankspeakers kraakten ook, dit kwam omdat mijn tussenstekkertjes (die mannetje/vrouwtjes-stekker) bloot lagen en elkaar aanraakten...
Brutus
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3637
Joined: ThuJun12, 2003 4:49:37 PM

Postby Anouschka » WedJan12, 2005 4:03:31 PM

Ok, ook even iets om rekening mee te houden dan. Ik heb het zelf niet aangesloten dus ik weet niet precies hoe de kabels liggen. Maar zal het even laten nakijken, misschien dat de kabels voor de rechterkant niet helemaal fris meer zijn dan.
User avatar
Anouschka
AX Master
AX Master
 
Posts: 1620
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk

Postby Anouschka » WedJan12, 2005 4:39:20 PM

Al blijf ik het vreemd vinden dat het gekraak maar aan 1 kant zit. Hoop dat het allemaal goed komt, heb er heel wat geld aan uitgegeven en zit er nog geen half jaar in. Zou toch doodzonde zijn als het echt stuk is Grrrrr!
User avatar
Anouschka
AX Master
AX Master
 
Posts: 1620
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk

Postby IceByte » WedJan12, 2005 4:53:44 PM

Je kan altijd even de speakers achter in de hoedeplank omwisselen, zodat de rechter speaker door het linkerkanaal wordt aangestuurd, sluit je gelijk eventuele kabelproblemen uit.

Als de speakers niet extreem hard hebben gestaan lijkt het me sterk dat ze opgeblazen zijn, er zou misschien wat vuil tussen gekomen zijn, een korreltje zand geeft al gelijk een hele partij lawaai
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby Anouschka » WedJan12, 2005 6:20:38 PM

Ok, bedankt voor de tips in ieder geval. Vanavond maar ff kijken of ik (lees: mijn vriend) er wat aan kan doen. Wou dat ik zelf technischer was, echt dit is zo frustrerend. Ik wil gewoon weten wat er aan de hand is en kan zelf niks doen!
User avatar
Anouschka
AX Master
AX Master
 
Posts: 1620
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron