versterker aansluiten

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

versterker aansluiten

Postby Margje » FriMar04, 2005 4:55:35 PM

heb een mooi versterkertje (magnat xcite 561 680 watt) gekocht... Ik snap alleen helemaal nog niet hoe je hem moet aansluiten (zowel voedingskabels als boxen etc) dus eigenlijk alles wat ik moet doen om aan te sluiten, weet ik nog niet.

Kan iemand me iets uitleggen daarover? Alvast bedankt... Kan ik als ik hem ingebouwd heb lekker stuiteren over de weg!
Margje
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 83
Joined: SatDec04, 2004 6:01:54 PM
Location: Utrecht

Postby IceByte » FriMar04, 2005 7:33:25 PM

Tis een 4 kanaals versterker, dus je kan dr 4 speakers aan hangen.
Verder zal de versterker dan 2 ingangen hebben, meestal tulpstekkers voor de aansturing van de voor en achterspeakers.
Verder zal er dan nog een + draad zijn, een massadraad en een een schakeldraad die de versterker pas inschakeld als de radio ook aangaat.

Denk dat deze draden op alle versterkers wel zitten, dus ook op deze magnat, dat is tenminste wat je minimaal nodig hebt om het te laten werken.

Ohja, leg de voedingsdraad en de signaaldraden voor de speakers niet langs dezelfde kant in de auto, dan kan je last krijgen van storing.
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby Margje » FriMar04, 2005 10:24:38 PM

bedankt alvast voor je antwoord! maar hoe sluit je verder alles aan? ook bij de accu enzo? heb inderdaad een voedingskabel (5m rode dikke draad met een dingetje met een venstertje erin en een kortere blauwe dikke draad en dan nog een zwarte draad voor aan de radio en daar zitten zwarte en rode dingeetjes bij met een metalen cirkel of soort vorkje aan zit. waar zijn die voor?
is het verstandig om de versterker onder de voorstoel van de bijrijder te klussen? of krijgt ie daar niet genoeg lucht.. las in de handleiding dat ie op een niet stoffige plaats moet en dat ie zijn warmte kwijt moet kunnen. Iemand tips hierover? opzich wel handig onder de voorstoel, zien de junks van utrecht hem tenminste niet zitten :wink: .
Margje
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 83
Joined: SatDec04, 2004 6:01:54 PM
Location: Utrecht

Postby Anouschka » SatMar05, 2005 8:52:00 AM

Ik heb er ook een versterker inliggen, maar heb deze in de kofferbak geplaatst tegen de achterbank aan zeg maar. Daar zien ze hem ook niet, wij hebben alle kabels dus naar voren doorgetrokken. Die versterker zit trouwens wel op mijn subwoofer aangesloten. Binnenkort komen er nog 2 versterkers bij, 1 op een extra subwoofer en 1 op de speakers 8)
User avatar
Anouschka
AX Master
AX Master
 
Posts: 1620
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk

Postby Rik » SatMar05, 2005 4:23:27 PM

Kijk hier eens, ik denk dat je daar wel wat aan hebt.

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=1490&highlight=pluskabel
Grtz, Rik
User avatar
Rik
Total admin
Total admin
 
Posts: 547
Joined: ThuJun12, 2003 4:41:50 PM
Location: Heerlen


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron