Speakers in flessenhouders bouwen ?

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Speakers in flessenhouders bouwen ?

Postby Tommy D » MonMar21, 2005 6:47:49 PM

Ok dit vraag ik me dus af he.. Er zitten van die "flessenhouders" in de voorste deuren van mn auto.. Alleen ik wil daar dus mn ovale speakers op een of andere manier in gaan bouwen, is dat nog een beetje te doen ? Ik heb anders nog een 16,5cm composetje, naja, ik heb een woofer (Jensen) en een tweeter (waren 85mm JBL speakers, nu met scheidingsfiltertje gebruik ik ze alleen voor hoge tonen).. Maar wat zou de beste oplossing zijn.. Ik heb alles nu nog in mn Punto hangen, dus ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen.. Iemand enig idee ? De speakertjes in de achterpanelen zijn niet echt goed genoeg, ik bedoel.. 50w max en 25rms is niets natuurlijk.. en als mn sub er in zit (heel misschien zelfs twee...) zou de bass de rest best wel overstemmen.. En dat wil ik dus niet.. Vooral omdat ik echt geluid voorin mis..
Back to reality.
Tommy D
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 29
Joined: WedMar16, 2005 11:37:44 PM
Location: Assendelft

Postby Brutus » MonMar21, 2005 6:58:51 PM

Regelrecht uit mijn WIE IS WIE....

Project Sound update:

Ik had mijn sound een beetje door elkaar... Pioneer composetjes die een hele tijd geleden al weggegaan is naar een ander AX-lid.. Hiervoor is terug gekomen een XPLOD set welke eerst keurig achterin naast de bank is geinstalleerd met de tweeters op het dashboard.. Dit moest anders.. De lage tonen moesten uit de deuren komen.. Weg flessenhouders... (HOERA)

Image

Maar dan moet er wel iets voor in de plaats komen... Juist, een mooi plankje, wel stevig plankje met mooie bekleding erover... Uitzagen en bekleding erover spannen!

Image

Image

Vervolgens mooie sneden in snijden en die punten naar binnen vouwen en vast nieten!

Image

Image

Image

Image

En hop de speaker erin....

Image

Wegens een oog hand coordinatie foutje heb ik iets ingedrukt van de speaker... Maar gelukkig even de stofzuiger erop en er is niks meer van terug te zien!
Brutus
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3637
Joined: ThuJun12, 2003 4:49:37 PM

Postby Tommy D » MonMar21, 2005 7:04:48 PM

Hey dank je! Zo zie je weer, ik heb nog lang niet alles gelezen op dit forum.. :)
Alleen waar ik zelf een beetje over zat te denken, aangezien ik dit al in mn gedachten had met een stuk MDF of iets dergelijks, is dat het niet te dik mag worden, krijg je anders geen last met het opendraaien van je raam ? Dat je bv steeds met je hand tegen de speaker zit.. Maar thanks, een van de flessenhouders is toch al stuk omdat dat beugeltje is afgebroken, dus veel kan er niet meer fout gaan.

To be continued... :)
Back to reality.
Tommy D
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 29
Joined: WedMar16, 2005 11:37:44 PM
Location: Assendelft

Postby Anouschka » MonMar21, 2005 7:27:13 PM

Even een vraagje, ik heb ook speakers ingebouwd in mijn flessenhouders. Nou hoor ik aan de ene kant af en toe iets rammelen als ik de muziek aan heb. Kan het zijn dat de kabels niet goed vast zitten en dat ik dat af en toe hoor? Dachten eerst dat ie opgeblazen was maar dan zou hij altijd moeten kraken en dat is dus niet het geval....

Iemand ervaring hiermee? Zouden het de kabels kunnen zijn?
User avatar
Anouschka
AX Master
AX Master
 
Posts: 1620
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk

Postby Tommy D » MonMar21, 2005 7:32:03 PM

Ligt er niet iets in het bakje wat kan gaan trillen/rammelen ? Dat had ik in mn Punto namelijk ook, heb me rot gezocht, bleek een schroefje te zijn :D
Back to reality.
Tommy D
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 29
Joined: WedMar16, 2005 11:37:44 PM
Location: Assendelft

Postby Anouschka » MonMar21, 2005 7:57:48 PM

Zou kunnen, moet het ook maar eens een keer helemaal na gaan kijken. Binnekort gaan we mn audio alleen helemaal veranderen en alle kabels ook opnieuw leggen dus ik hoop dat het probleem dan opgelost is. Het is nu alleen af en toe dus zwaar irritant!
User avatar
Anouschka
AX Master
AX Master
 
Posts: 1620
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk

Postby Tommy D » MonMar21, 2005 8:15:25 PM

Ik weet hoe vervelend het is ja.. Ik moet zelf alle audio nog aan gaan sluiten, maar ik wil zelf eerst ff zorgen dat ie weer goedgekeurd word.. Daarna komt alles wel weer, ik heb mn radio er in met de standaard boxjes.. Meer niet nog.. :P
Back to reality.
Tommy D
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 29
Joined: WedMar16, 2005 11:37:44 PM
Location: Assendelft

Postby Popmart » MonMar21, 2005 9:11:06 PM

Image

Zo ziet het er bij mij uit, alleen zit er nu een laagje kit tussen plankje en deurpaneel. Had ze eerst flink hard erin geduwd, maar nadat eerste keer de zon er opstond, lagen de plankjes in de auto. Dus heb speakerpaneel 2 mm voor de deur gehouden, en toen vastgekit.

Bij mij zitten er trouwens 10cm Phase Linear 60w rms voor 99 euro. Waren niet de goedkoopste, maar veel andere 10cm begonnen al gauw te kraken.

Is wel zaak om te zorgen dat je deurpaneel goed vast tegen je deur zit, want mij trilde het in het begin als een dolle.
User avatar
Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2262
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken

Postby RichardRR » TueMar29, 2005 1:38:09 PM

bij mn wie is wie zie je hoe ik het heb gedaan... Deurpanelen niet gesneuveld, en het geluid is prima.
Ax is back
RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
 
Posts: 233
Joined: WedSep29, 2004 11:42:57 PM
Location: Hapert

Postby to4ho » MonJun06, 2005 10:21:30 PM

Heb ook de flessenhouders eruit gehaald en mooie plankjes gemaakt, heb alleen wel het plastic erachter ook verwijderd want dat begon natuurlijk bij een beetje bas al te kraken. Pioneer compootje van 16,5 cm + apart tweetertje op het dashboard, maar ben nog niet echt tevreden over het mid/laag het geluid is een beetje hol, niet echt direct. Komt denk ik omdat je hele portier als klankkast fungeert en dat is niet echt de ideale maat, materiaal en vorm. Ben nu van plan om er houten klankkasten achter te maken of misschien wat met schuimrubber het geheel wat dicht te maken.
Hoe hebben andere van jullie dat opgelost? Iemand nog nuttige tips.
bvd
to4ho
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 23
Joined: TueMay17, 2005 5:21:56 PM

Postby Popmart » TueJun07, 2005 11:50:26 AM

to4ho wrote:Heb ook de flessenhouders eruit gehaald en mooie plankjes gemaakt, heb alleen wel het plastic erachter ook verwijderd want dat begon natuurlijk bij een beetje bas al te kraken. Pioneer compootje van 16,5 cm + apart tweetertje op het dashboard, maar ben nog niet echt tevreden over het mid/laag het geluid is een beetje hol, niet echt direct. Komt denk ik omdat je hele portier als klankkast fungeert en dat is niet echt de ideale maat, materiaal en vorm. Ben nu van plan om er houten klankkasten achter te maken of misschien wat met schuimrubber het geheel wat dicht te maken.
Hoe hebben andere van jullie dat opgelost? Iemand nog nuttige tips.
bvd


Zou je een foto online willen zetten van die 16,5cm speakers in je deuren. Ik wil namelijk zoiets in de zomer gaan maken. 16,5 past niet 1, 2, 3 in de flessenhouden, dus ben benieuwd hoe je dat opgelost hebt.
User avatar
Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2262
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken

Postby to4ho » TueJun07, 2005 9:48:38 PM

Heel simpel, pakt gewoon een mdf plaatje van ongeveer 1 cm en neemt de vorm van de flessenhouders over, en omdat je speaker op het plaatje zit komt die dus iets naar voren en alleen de voorkant van de speaker is 17 cm en de rest naar achter loopt taps af. Dus dat past dan wel door de 13 cm breedte van de gaten waar je flessenhouders zaten.
Het geheel klinkt (ik als hifi liefhebber) echt wel goed zeker met die tweeters op je dashboard en dan heb ik nog wel een originele philips radio uit 1992, misschien dat die ook wel een rol speelt in de wat mid hoge holle bassen. Koop binnenkort een nieuwe met cd en misschien ook nog wel een klein subje voor de ondersteuning in het sub-laag.

Hoe je fotos op een forum zet weet ik niet (nog nooit gedaan). Ik geloof dat je een link naar een url moet maken of zo iets enz enz.
Maar ik wil het graag stapsgewijs fotograferen.
to4ho
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 23
Joined: TueMay17, 2005 5:21:56 PM

Postby IceByte » TueJun07, 2005 10:05:41 PM

to4ho wrote:Heel simpel, pakt gewoon een mdf plaatje van ongeveer 1 cm en neemt de vorm van de flessenhouders over, en omdat je speaker op het plaatje zit komt die dus iets naar voren en alleen de voorkant van de speaker is 17 cm en de rest naar achter loopt taps af. Dus dat past dan wel door de 13 cm breedte van de gaten waar je flessenhouders zaten.
Het geheel klinkt (ik als hifi liefhebber) echt wel goed zeker met die tweeters op je dashboard en dan heb ik nog wel een originele philips radio uit 1992, misschien dat die ook wel een rol speelt in de wat mid hoge holle bassen. Koop binnenkort een nieuwe met cd en misschien ook nog wel een klein subje voor de ondersteuning in het sub-laag.

Hoe je fotos op een forum zet weet ik niet (nog nooit gedaan). Ik geloof dat je een link naar een url moet maken of zo iets enz enz.
Maar ik wil het graag stapsgewijs fotograferen.


Ik ben met hetzelfde bezig, ik bouw alleen 13cm speakers in de flessehouders, heb al 1 passend stuk hout, alleen het gat voor de speaker moet er nog in komen, voorlopig zitten ze er nog niet in, aangezien ik nog wil wachten tot ik mn electrische ramen in ga bouwen, hoeft alles maar 1x los.
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests

cron