Speakers in dashboard

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Postby Popmart » TueApr19, 2005 11:47:18 AM

Binnenkort maar eens bekijken hoe ik dan ga doen. Deurbakken heb ik ervaring mee, dus moet wel lukken. Als ik het in dashboard ga inbouwen bouw ik wel met klankkasten. Vrees dat het direct in/aan dashboard enorm gaat trillen als je het volume wat verder opendraait.

Eerst maar eens de hoedenplank maken, want er liggen 2 mooie Rockford speakers te wachten om te knallen. En dan gelijk de stroomkabel van voor naar achter leggen. Benieuwd hoe ik dat dit keer ga aanpakken, want heb niet meer zo'n zin om door het schutbord te boren :)
User avatar
Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2262
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken

Postby bokkie » TueApr19, 2005 12:38:32 PM

Misschien een gruwelijk stom idee en zie ik iets over het hoofd maar toch kaart ik het aan.

Is het geen goed (lees: eenvoudig) plan om gewoon een dikke 16mm2 of 25 mm2 onder de bodem van je auto heen te halen > van je accu, langs je remleidingen naar achteren vast ti-rappen en via een schotdoorvoer je kofferbak in??

Scheelt je iig een hele hoop tijd. En je hoeft niet te boren in je schutbord (als daar niet ergens een opening zit, momenteel afgedopt met een dichte schotdoorvoer)

Kabel uiteraard wel goed geisoleerd en zekeren met een 30-40 ampere Maxi-steekzekering (ben niet zo dol op die kl*te goldzekeringen van caliber).
bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 602
Joined: ThuOct21, 2004 12:24:47 PM
Location: Den bosch

Postby Popmart » TueApr19, 2005 12:49:56 PM

Lijkt me geen stom idee, maar of het zomaar kan weet ik ook niet.

Ik heb wel rubber 'dopjes' zitten bij de deuren, maar kon ze gauw de opening in de auto zelf niet vinden. Vanavond nog maar eens kijken.

Er liep trouwens een stroomdraad al naar de kofferbak alleen was dit een dubbele gewone stroomdraad....en kon geen zekering vinden :shock: dus die ga ik natuurlijk niet gebruiken.
User avatar
Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2262
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken

Postby Tim @X » MonJun06, 2005 9:15:01 AM

TTF wrote:idd..onder de radio zit de asbak btw...

maar ja als je er toch echt speakers wil, zou ik ze toch in de deurpanelen maken maar dan ben je je flessebak houders ook kwijt..


Ik wil ook speakers inbouwen in de flessenhouders, maar hoe krijg je de plankjes met speakers vastgemaakt in de deur??
Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 409
Joined: ThuJun12, 2003 5:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Postby TjizZzuH » MonJun06, 2005 9:45:12 AM

Tim @X wrote:Ik wil ook speakers inbouwen in de flessenhouders, maar hoe krijg je de plankjes met speakers vastgemaakt in de deur??


Een vriend van mij die mij met mn ICE helpt, adviseerde me om zogenaamde "zelftappers" te gebruiken...eerst 6 (of 4, wat je maar wilt) gaatjes in de deur boren (als je ooit weer besluit de flessenhouder terug te plaatsen, zijn die gaatjes toch nie meer te zien)...
En dan de nieuwe deurpanelen met de speakers erop met zelftappers

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
User avatar
TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 910
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Postby Joris » MonJun06, 2005 9:47:22 AM

ik heb nog een setje deurpanelen liggen waar je boxxen in kunt hangen.
Ze zijn over getrokken met sky, en zitten ronde buizen voor de boxxen die op je hoofd gericht zit.

Zal vanmiddag even een foto maken.
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2662
Joined: MonAug11, 2003 11:51:05 PM
Location: Heerenveen (Friesland)

Postby Tim @X » TueJun07, 2005 10:35:50 PM

TjizZzuH wrote:
Tim @X wrote:Ik wil ook speakers inbouwen in de flessenhouders, maar hoe krijg je de plankjes met speakers vastgemaakt in de deur??


Een vriend van mij die mij met mn ICE helpt, adviseerde me om zogenaamde "zelftappers" te gebruiken...eerst 6 (of 4, wat je maar wilt) gaatjes in de deur boren (als je ooit weer besluit de flessenhouder terug te plaatsen, zijn die gaatjes toch nie meer te zien)...
En dan de nieuwe deurpanelen met de speakers erop met zelftappers


Kj thnx ik zal het gaan proberen, en de resultaten zal ik op het forum posten.
Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 409
Joined: ThuJun12, 2003 5:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Postby IceByte » WedJun08, 2005 1:19:00 AM

Tim @X wrote:
TjizZzuH wrote:
Tim @X wrote:Ik wil ook speakers inbouwen in de flessenhouders, maar hoe krijg je de plankjes met speakers vastgemaakt in de deur??


Een vriend van mij die mij met mn ICE helpt, adviseerde me om zogenaamde "zelftappers" te gebruiken...eerst 6 (of 4, wat je maar wilt) gaatjes in de deur boren (als je ooit weer besluit de flessenhouder terug te plaatsen, zijn die gaatjes toch nie meer te zien)...
En dan de nieuwe deurpanelen met de speakers erop met zelftappers


Kj thnx ik zal het gaan proberen, en de resultaten zal ik op het forum posten.


Ik zit zelf te denken om op de plankjes een blokje hout te monteren, en deze dan door de achterkant van de flessenbak heen vast te schroeven, heb je ook maar een paar gaatjes dr in zitten, en vind ik zelf wat makkelijker
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby Armando » WedJun08, 2005 9:36:25 PM

Goed id van die asbak.. ga ook maar eens kijken naar mooie tweeters:)

GRZ
ax 1.0 GT ombouw. weg :-(
Fiat bravo 1.4 12V

WWW.ARMANDOO.NL
Armando
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 230
Joined: SunFeb06, 2005 7:00:01 PM
Location: lelystad

Previous

Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron