Toerental hoorbaar over de speakers

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Postby RollieBollie » TueJan20, 2004 9:22:07 PM

Brutus wrote:Hmmm.. als ik in een tunnel rijd dan mag ie wel heel kort zijn wil ik de ruitenwissers aanhouden.. dus dan is het ontvangst ook niet snel weg en dus ook geen ergenis lijkt me..

Maar is de tunnel langer en daardoor de radio-ontvangst ook weg...dan zal ik de wisser niet eens aanhouden.. dus wederom ook geen ergenis lijkt me... :lol: :lol:

Vergeef me dat ik zo bijdehand ben.. Maar na 20 unive-formulieren en 4 IBG formulieren kan mijn dag niet meer stuk.... :evil:

Dat doe ik dus normaal gesproken ook, korte tunnel gewoon lekker aan laten, lange tunnel gewoon uit.
Alleen sommige tunnels lijken soms tijdens een flinke regenbui gewoon vol met water te liggen, en dan doe ik dus wel de ruitenwisser aan.
RollieBollie
AX driver
AX driver
 
Posts: 33
Joined: SunJun29, 2003 1:08:24 PM
Location: Amstelveen

Postby leij78 » ThuJan22, 2004 12:45:51 AM

Tunnels? Die kom ik bijna nooit tegen.
Viaducten wel. Lekker korte tunnels zijn dat.
Life is crawling on a dessert highway...

** AX DIESEL POWER !!!! **
leij78
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 149
Joined: ThuNov06, 2003 1:14:28 PM
Location: Groningen

Postby Brutus » ThuJan22, 2004 12:18:38 PM

leij78 wrote:Tunnels? Die kom ik bijna nooit tegen.
Viaducten wel. Lekker korte tunnels zijn dat.


Ach jah... hier in het noorden is het nog genieten... :lol: :twisted:
Brutus
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3637
Joined: ThuJun12, 2003 4:49:37 PM

Postby Sgurk » MonFeb23, 2004 10:26:40 PM

Genieten Brutus dat is met open raampjes in een lange tunnel naar je eigen geluidje luisteren :twisted: Zeker met die Sebring van jou 8) ! Toch maar een beetje afzakken vanuit dat noorden dan h?!
AX GTi, sold!
Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 384
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande

Postby Sander » TueFeb24, 2004 7:42:21 AM

Ik wou net zeggen tunnels zijn goed man. Zeker als ze een lekkere echo hebben. En dan maar gas geven met je raam open. Heerlijk
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby Brutus » TueFeb24, 2004 9:13:27 AM

Sgurk wrote:Genieten Brutus dat is met open raampjes in een lange tunnel naar je eigen geluidje luisteren :twisted: Zeker met die Sebring van jou 8) ! Toch maar een beetje afzakken vanuit dat noorden dan h?!


Ik weet het... Heb twee weekenden de lange tunnels van Antwerpen aangedaan... Heb gewoon 4 euro toll betaald om nog een extra tunnel te kunnen pakken... Ja ja.. het is zeker genieten met die sebring...
Brutus
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3637
Joined: ThuJun12, 2003 4:49:37 PM

Postby citrofreak » SunAug01, 2004 10:55:07 AM

Ik heb ooit eens gehoord dat dat te maken heeft met dat je de draden te dicht bij elkaar hebt langs getrokken!!!
ImageImage
User avatar
citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 434
Joined: SunJun20, 2004 11:24:13 AM
Location: zweeloo

Postby Eric » SunAug01, 2004 11:24:11 AM

zoals bliksem stoort op tv en radio, zo stoort elke vonk ook electronica.

als je dynamo of electromotor (ruitewisser/aanjager) wat minder wordt produceert deze vonkjes op de koolborstels/assen.
een ontstoorder tussen de accu / dynamo ontstoord deze interferentie.
je kan ze overal los kopen, let bij flinke ICE wel even op het maximum watts wat erdoorheen mag.

een ontstoorder is gewoon wat ferrietkraaltjes, wat condensatoren en wat elco`s, om de storende frequenties te filteren.
Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 540
Joined: TueJun17, 2003 7:27:35 PM
Location: Alkmaar

Postby Ralf » ThuAug12, 2004 9:42:56 PM

JONGENS! JONGENS! JONGENS!

dit probleem is heel simpel je hebt je versterker tegen de achterbank geschroeft,...... DIT IS FOUT!!!!! op je achterbank staat massa en nu staat er dus ook massa op je versterker dit mag nooit!!!!!!!
er staat nu massa op iets waar geen massa op hoort te staan!!
alleen op de min aansluiting hoort massa te staan niet op de kast,....

oplossing je versterker op een stuk hout schroeven en die vervolgens tegen je achterbank aanschroeven,.................
en voila weg geluid,....

hoe erg je dit geluid hoort hangt ook af aan wat voor versterker je hebt de eene kan er wat beter tegen als de ander,..........

de ander eventueele oorzaken zijn al beschreven,........(plus langs signaal of speaker kabel ,... slechte massa)

voor de massa heb ik ook nog wel een tip zet je kabel met een dikke parker vast op een plaats waar 2 of meerdere delen samen komen bijv onder je achter bank

en voor de rest staan er dingen bij waar mijn oren van gaan flapperen dat zijn echt onzin dingen en zo'n filter is altijd laatste oplossing dit hoeft nml normaal gesproken niet,.........
User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 460
Joined: MonMay10, 2004 5:17:08 PM

Postby stefanposthumus » MonMar28, 2005 2:52:14 PM

misschien moet je is kijken als je je radio nog een keer aarde laat maken moet je gewoon een dikke aardedraad nemen en die op een schroefje van je radio zetten en dan aarde maken op je auto

heeft bij mij ook geholpen

:D :D :D :D :D :D :D :D :D
stefanposthumus
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 27
Joined: MonMar28, 2005 2:38:57 PM
Location: krimpen aan de lek

Postby TTF » MonMar28, 2005 3:48:10 PM

en nog een kleine aanvulling op het verhaal van ralf..

bij een ax zit de brandstof pomp in de tank dus onder de achterbank..

ik had zelf mijn kabels mooi onder de achterbank weg gewerkt.. wat een mooie fluit creerde, kabels anders weggewerkt en klaar.. weg fluitje..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroen Ax 1.6 gti 92'


Image Image
User avatar
TTF
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5416
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Postby RichardRR » TueMar29, 2005 1:44:50 PM

Versterker tegen de achterbank is inderdaad niet optimaal... maar zal niet voor veel problemen zorgen omdat er lak op je bank zit..
Hier zit vervolgens je probleem. Wat je moet doen is het punt waar je je massa haalt voledig blank maken.

Een goed massa punt is: 1 van de bouten waarmee je achterbank bevestigd zit losdraaien... en dan de zwarte lak er met bijv een dremel volledig vanaf halen.... Nu heb je een mooi massa punt en dit lost de meeste fluitjes uit het audio systeem op.
Ax is back
RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
 
Posts: 233
Joined: WedSep29, 2004 11:42:57 PM
Location: Hapert

Postby TTF » TueMar29, 2005 3:21:54 PM

mwa.... ik had hem ook eerst bij de achterbank.. en een hoop gezeik met fluitjes.. :P

vanaf nu gebruik ik de onderste gordel bout van de bijrijdersstoel.. werkt perfect..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroen Ax 1.6 gti 92'


Image Image
User avatar
TTF
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5416
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Postby kevin.broke » TueMar29, 2005 9:55:14 PM

20 unive formulieren? jij bouwt wel h??l veel brokken op ??n dag.. verzekeren ze je nog??
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Previous

Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

cron