mooie glimmende hoedenplank enz.

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

mooie glimmende hoedenplank enz.

Postby Tommmm » WedNov02, 2005 8:04:39 PM

Ik zit al een tijdje te denken hoe ik mijn radio ga aanpakken. Zag regelmatig in boekjes en op tv van die mooi glimmende golvende houders met speakers versterkers enz erin. leek me ook wel leuk maar ontzettend moeilijk. laatst op pimp my ride gezien en dat ging best makkelijk. dus dat wil ik ook. (iig een poging tot) nu ben ik op zoek naar een soort hars die heel hard kan worden. mijn idee was namelijk om een houten frame te maken. dat bekleden met stof, vilt of iets anders en daar vervolgens een laag van die harsprut overheen. daarna mooi schuren spuiten en afwerken. zal wel een werk zijn maar lijkt me wel leuk voor een keer. alleen nu ben ik dus op zoek naar een betaalbare hars/plamuur/ofzoiets.

iemand een mooi idee?????

als het gelukt en af is krijgen jullie natuurlijk fotos.
Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 286
Joined: SunOct23, 2005 8:41:40 AM
Location: Eindhoven

Postby Drake » WedNov02, 2005 8:07:04 PM

geen ervaring met poly, maar op www.showyoursound.nl
moet genoeg te vinden zijn.
User avatar
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6247
Joined: MonApr25, 2005 12:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Postby Tommmm » WedNov02, 2005 8:25:57 PM

leuke site,

staat idd wel wat leuks op. Best te doen in 2 zondagen denk ik. zal eens gaan kijken wat dit geintje me in totaal gaat kosten en dan maar eens een leuke tekening maken. bedankt iig. tom
Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 286
Joined: SunOct23, 2005 8:41:40 AM
Location: Eindhoven

Postby q01z » WedNov02, 2005 10:45:03 PM

maak van die 2 zondagen maar 2 dagen! :)

de vorm zal je best lukken enzo, maar het is veel schuur en plamuurwerk om het mooi glad te krijgen (je wil geen hobbels natuurlijk!)

mijn idee zou zijn om een familiepak boutseerklei aan te schaffen, dit in de juiste vorm te modelleren en helemaal glad te schuren totdat het mooi is, hieroverheen vervolgens glasvezelen, en dan daarna bedenken hoe je je glasvezel weer vd klei af krijgt! :D
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Drake » WedNov02, 2005 10:48:58 PM

q01z wrote:, en dan daarna bedenken hoe je je glasvezel weer vd klei af krijgt! :D


over de klei eerst plastic folie doen :wink:
User avatar
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6247
Joined: MonApr25, 2005 12:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Postby q01z » WedNov02, 2005 10:54:13 PM

Drake wrote:
q01z wrote:, en dan daarna bedenken hoe je je glasvezel weer vd klei af krijgt! :D


over de klei eerst plastic folie doen :wink:


das opzich wel een slimme :D

ja normaal maken ze zo'n mal natuurlijk van latex of sileconen, dat is lekekr flexibel! misschien kan je de klei er wel afbreken.


owhja tip vooraf: stop pas met schuren als je helemaal tevreden bent!! niet denken 'misschien zie je dat niet met spuiten' want geloof me, daar krijg je spijt van :(
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Tommmm » FriNov04, 2005 10:38:09 PM

ja oke, een mooie ronde vorm krijg je van speciaal soort stof. superflexibel enz. zal de eerste keer toch wel niet 100% worden maar goed. zodra er ooit iets is. zal ik een mooi stukje erover schrijven. do's en don'ts natuurlijk incl.
Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 286
Joined: SunOct23, 2005 8:41:40 AM
Location: Eindhoven

Postby Figuur » MonNov07, 2005 10:31:47 AM

Ik ga het ook proberen binnenkort. Ik weet niet of het met klei goed zou lukken, aangezien dit krimpt als het hardt.
Ik span een stukje (stretch-)doek over een houten frame en dan smeren maar! Het ziet er allemaal simpel uit maar ik denk dat er ontzetten veel werk in gaat zitten, gezien mijn motorkaphapper ook lang heeft geduurd
Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 232
Joined: ThuFeb10, 2005 10:34:41 PM
Location: Hapert

Postby Tommmm » MonNov07, 2005 4:47:19 PM

jah veel werk. maak daar maar heel veel werk van. wil niet meteen de achterbak gaan doen maar eerst kleinere opvlakken zodat ik niet meteen voor veel geld verpruts. en ik ben ok niet echt voor klei. meer voor een (stevig) houten frame met daarop strechkatoen met polyetheen??ofzoiets??? hars, daarvoor speciale plamuur eventueel. maar dat zie ik vanzelf of dat nodig is. we zullen zien. eerst nog een paar weekjes werken en wat andere dingen laten maken en dan eens ff gaan knutselen..
Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 286
Joined: SunOct23, 2005 8:41:40 AM
Location: Eindhoven

Postby Tommmm » FriNov11, 2005 10:37:16 AM

heb nu zelf een tip gevonden zodat je eigenlijk niet meer hoeft te schuren. en kijk van zulke tips hou ik nou. scheelt 80% in de schuurtijd omdat je het op een andere manier doet. ideaal.
Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 286
Joined: SunOct23, 2005 8:41:40 AM
Location: Eindhoven

Postby IceByte » FriNov11, 2005 10:45:15 AM

Wat dacht je van een piepschuim mal, die bekleden met een harde laag, denk niet dat iets van polyester gaat werken, zal wel door het piepschuim heen vreten, daarmee kan je makkelijk een beginvorm maken die je dan weer glad afwerkt, en daarop je uiteindelijke werkstuk maakt.

Heb geen flauw benul of het haalbaar is, tis alleen een makkelijk te bewerken materiaal :D
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby Tommmm » FriNov11, 2005 1:05:48 PM

nee op de diverse site staan de normale gebruikte onderdelen. zal wle het beste zijn. ook veel tips zodat het werk minder wordt. zal eens een keer gaan inventariseren wat en hoe en de prijs. eventueel al een how to schrijven met plaatjes van een ander.
Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 286
Joined: SunOct23, 2005 8:41:40 AM
Location: Eindhoven

Postby flexie » ThuNov01, 2007 11:03:38 PM

heb wel een tip voor je .

2 compnenten prijmer dat is neutraal van kleur.

kben 16 vloerenlegger geweest en wij gebruikte dat als vochtscherm.

dat zegt jouw niet veel, maar een vochtscherm breng je aan op de vloer om optrekkent vocht uit de grond tegen tegaan na het vochtsch, maak je de vloer glad met egaliene (vloeibaarcement) .

dus 2 comp. primer is een goede oplossing

prijmer hecht alles
AX GTI best ever !!! :dance
flexie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 54
Joined: TueOct23, 2007 11:55:19 PM
Location: rotterdam


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests