Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby citrofenwick » FriDec07, 2018 11:30:32 AM

Ik kom nu vooral hoogte tekort maar zit zonder zware aanpassingen een beetje aan de limiet van de mogelijkheden denk ik.
De wielen neigen nu al een beetje naar negatief camber en ik ben bang dat mijn assen op hun maximale lengte zitten. (Al kan ik dat wel controleren)

Als ik de voorkant nog ga verhogen plan ik een spacer te plaatsen tussen de koets/poot die de poot ook direct wat meer camber geeft zodat de wielen er recht onder blijven staan. De a-assen kunnen evt met een ring iets verlengd worden.
Achteraan zal de as iets naar achteren moeten als ik niet ga willen slijpen in de koets.

4x4 is idd verleidelijk maar dan zal de hobby direct zn cheap karakter verliezen.
Mbt de koppeling; eerlijk gezegd was ze reeds vrij ver 'op'. Op baan zou ze nog wel een tijdje hebben gereden.
Ik denk dat ik gewoon terug een 180mm monteer :)
Wel ga ik eens kijken hoe ik die 1.1 wat meer vermogen kan geven. De andere 1.1's waar ik mee reed waren een stuk sneller. Nu moest ik wat toeren maken eerst om voldoende kracht te hebben om te vertrekken, en dat heeft de koppeling absoluut niet graag :)
Ik vraag mij af hoeveel trager een ax is als die het dunne uitlaatpijpje heeft ipv dezelfde diameter als 1.4.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 3979
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby AlexanderB » SatDec08, 2018 8:09:47 PM

Assen verlengen met een ring is op zich een goed idee, als ze te ver naar buiten komen gaat de binnenste CV stuk.

Vergeet niet dat er achter het achterwiel ook nog een bumpersteun zit, naar achter is ook niet heel veel extra ruimte, maar misschien dat een klein beetje, icm omhoog, net het verschil maakt wat je nodig hebt. :)

Waarom sommige 1.1's langzamer zijn dan andere weet ik eigenlijk ook niet, ik hoor er meer mensen over.
Aan de uitlaat zou het niet moeten liggen (en type 2 1.1 uitlaat is sowieso al dikker dan type 1.)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5938
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby citrofenwick » FriDec14, 2018 7:33:29 PM

De uitlaat is het enige waar ik aan kan denken. Een vriend (tim, ook lid) heeft nu ook een 1.1, en die is een stuk sneller dan die van mij. Ook met de dikke uitlaatversie
Beiden lage kmstand en een goed lopend blok. Motorcodes zijn dezelfde.
Die van mij loopt maar 140 ofzo. Echt een lome bak :P

Of misschien iets mis met de ontsteking(afstelling)...

Nuja, is geen prioriteit. Eerst maar eens verder doen aan de GTI.
Mbt die GTI, ik ben weer aan het dromen om er een 16V in te steken. Zeker nu er een procedure bestaat waarmee het wellicht 100% legaal kan...
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 3979
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby AlexanderB » SatDec15, 2018 8:24:33 PM

Aad zei dat z'n Volcane ook sloom aanvoelt en daar zit toch echt een dikke uitlaat onder. Ik zou eerder kijken naar nokkenas en ontstekingstijdstip en zo meer.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5938
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Previous

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron