Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby citrofenwick » FriDec07, 2018 11:30:32 AM

Ik kom nu vooral hoogte tekort maar zit zonder zware aanpassingen een beetje aan de limiet van de mogelijkheden denk ik.
De wielen neigen nu al een beetje naar negatief camber en ik ben bang dat mijn assen op hun maximale lengte zitten. (Al kan ik dat wel controleren)

Als ik de voorkant nog ga verhogen plan ik een spacer te plaatsen tussen de koets/poot die de poot ook direct wat meer camber geeft zodat de wielen er recht onder blijven staan. De a-assen kunnen evt met een ring iets verlengd worden.
Achteraan zal de as iets naar achteren moeten als ik niet ga willen slijpen in de koets.

4x4 is idd verleidelijk maar dan zal de hobby direct zn cheap karakter verliezen.
Mbt de koppeling; eerlijk gezegd was ze reeds vrij ver 'op'. Op baan zou ze nog wel een tijdje hebben gereden.
Ik denk dat ik gewoon terug een 180mm monteer :)
Wel ga ik eens kijken hoe ik die 1.1 wat meer vermogen kan geven. De andere 1.1's waar ik mee reed waren een stuk sneller. Nu moest ik wat toeren maken eerst om voldoende kracht te hebben om te vertrekken, en dat heeft de koppeling absoluut niet graag :)
Ik vraag mij af hoeveel trager een ax is als die het dunne uitlaatpijpje heeft ipv dezelfde diameter als 1.4.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 3987
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby AlexanderB » SatDec08, 2018 8:09:47 PM

Assen verlengen met een ring is op zich een goed idee, als ze te ver naar buiten komen gaat de binnenste CV stuk.

Vergeet niet dat er achter het achterwiel ook nog een bumpersteun zit, naar achter is ook niet heel veel extra ruimte, maar misschien dat een klein beetje, icm omhoog, net het verschil maakt wat je nodig hebt. :)

Waarom sommige 1.1's langzamer zijn dan andere weet ik eigenlijk ook niet, ik hoor er meer mensen over.
Aan de uitlaat zou het niet moeten liggen (en type 2 1.1 uitlaat is sowieso al dikker dan type 1.)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5946
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby citrofenwick » FriDec14, 2018 7:33:29 PM

De uitlaat is het enige waar ik aan kan denken. Een vriend (tim, ook lid) heeft nu ook een 1.1, en die is een stuk sneller dan die van mij. Ook met de dikke uitlaatversie
Beiden lage kmstand en een goed lopend blok. Motorcodes zijn dezelfde.
Die van mij loopt maar 140 ofzo. Echt een lome bak :P

Of misschien iets mis met de ontsteking(afstelling)...

Nuja, is geen prioriteit. Eerst maar eens verder doen aan de GTI.
Mbt die GTI, ik ben weer aan het dromen om er een 16V in te steken. Zeker nu er een procedure bestaat waarmee het wellicht 100% legaal kan...
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 3987
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby AlexanderB » SatDec15, 2018 8:24:33 PM

Aad zei dat z'n Volcane ook sloom aanvoelt en daar zit toch echt een dikke uitlaat onder. Ik zou eerder kijken naar nokkenas en ontstekingstijdstip en zo meer.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5946
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby citrofenwick » SunJan06, 2019 11:18:58 AM

Onlangs gereden met de 1.1 van Tim hier van het forum, en zijn 1.1 was ook echt een pak sneller. Mijn gevoel zat dus zeker juist.
Maargoed, eerst verder aan de slag met de GTI!


Hier bezig met de onderkant quasi volledig verf/roestvrij maken:
Image

Dan in de epoxy:
Image

Dan hier aan verder werken:
Image

Image

Image

Ik denk dat de laswerken nu volledig klaar zijn!
Volgende stap is alles afplakken en de onderkant opnieuw in de teer zetten.
Dan voorzichtig terug opbouwen :)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 3987
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby JSP » MonJan07, 2019 1:30:28 AM

mooie project ga zo door. wanneer de gti af is zou ik best jullie kant op willen met mijn tgs.
ImageImageImage ImageImage
klik hier voor mijn AX Project

Subaru Vivio sinds 2007 ZD-BX-61

Subaru Vivio sinds 2015 17-DD-PB
JSP
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 660
Joined: FriNov14, 2014 6:30:13 AM
Location: Waalwijk/Rijen

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby Jurjenz » TueJan08, 2019 10:22:16 PM

Goed bezig Fenwick! :music
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby Rio97 » SunJan13, 2019 11:00:34 PM

Goed grondig bezig!

En voor de 1.1 inderdaad eerst maar 's de ontsteking wat vroeger zetten.
Kleine moeite, veel plezier!
K' heb twee Citroëns, hele mooooie.
Een goude en een geeeele.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6741
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby citrofenwick » FriFeb01, 2019 2:52:44 PM

Dankje heren!
Leuk dat je nog eens komt kijken Rogier :) Aan die ontsteking zal ik idd maar eens moeten gaan klooien!

Ondertussen nog een klein beetje verder gedaan. De onderkant is geprimerd en voorzien van undercoating.
Helaas nog niet veel verder kunnen doen ondertussen. Zit al een kleine week met de griep.

Image
Image

Ik denk dat ik nu eerst de kofferruimte langs binnen netjes zal afwerken. Beetje plamuren, beetje klodderen etc en dan alles samen spuiten in het bordeaux.
Ik weet nog niet of ik er terug bittumen in zal kleven. Zo kan ik het wel beter in de gaten houden mocht het terug beginnen roesten.

Dan nog:
Achteras + benzinetank monteren
Vorenste dorpelskirts er eens af doen en daar ook behandelen waar nodig
Remmen ontluchten
Alles terug ineen zetten van interieur etc
Garage erg grondig opruimen

Als ik nu bezie hoe hard ik dat ding sedert 2016 uiteen heb gegooid had ik hem beter volledig ineens gestript, maarja dat had ik vooraf niet gedacht.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 3987
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Previous

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests