Ceristimo - Citroën (s)AX(o)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Ceristimo - Citroën (s)AX(o)

Postby Ceristimo » ThuJan21, 2021 3:20:34 PM

AlexanderB! Jij bent hier ook nog? Ik dacht echt dat dit forum helemaal was uitgestorven. Toch wel leuk dat het nog in de lucht is, al is de activiteit hier wel wat laag...

AX'en zijn er gewoon niet meer. Ik zie ze echt nergens meer op straat en op heel Marktplaats is er één te koop. Bizar man. 12 jaar geleden stonden ze rijen dik op de sloop; dat zal dan ook wel de verklaring zijn waarom ze nu weg zijn.

Volgens mij is de SAXO nu precies waar de AX 10 jaar geleden was; spotgoedkoop, ten overvloede verkrijgbaar en nog veel op de sloop te vinden. Over 5 jaar zijn ook alle Saxo's foetsie...
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Citroën (s)AX(o)

Postby Ceristimo » ThuJan21, 2021 3:24:11 PM

AlexanderB wrote:Welkom terug! :)

AX'en zijn inderdaad zeldzaam aan het worden, helaas. Heb zelf ook een 309 omdat ik geen fatsoenlijke AX kon vinden toen.

Saxo ziet er zeker netjes uit :)



Overigens....een 309? Die zie je toch ook nooit meer.
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Citroën (s)AX(o)

Postby Rock's » WedJan27, 2021 6:35:28 AM

Welkom terug :D
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Ceristimo - Citroën (s)AX(o)

Postby j0achim » WedJan27, 2021 9:41:14 AM

Leuk om weer wat over je te lezen, ik las met spanning je avonturen in de sneeuw. Maar met je Saxo ben je ook van harte welkom. ook in onze Whatsapp groep. Daar is wel veel activiteit. Dan kan je onder andere het 16v project van Aad volgen :).
Ergens hier op het forum staat een topic hoe je je kan opgeven voor de whatsapp groep.

edit:
Linkje even opgezocht viewtopic.php?f=2&t=28034
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Ceristimo - Citroën (s)AX(o)

Postby Ceristimo » MonFeb01, 2021 10:02:38 PM

Oh nice, App-groepje! Ik heb een PB'tje gestuurd.... :-)
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Citroën (s)AX(o)

Postby AlexanderB » ThuFeb04, 2021 8:53:25 PM

Haha, ja, ik ben er ook nog.

De 309 zie je inderdaad ook nergens meer, in tegenstelling tot z'n kortere broertje, de 205, die in NL toch beter verkocht denk ik.
Er stond dr eentje te koop toen op op zoek was naar een AX, en een paar maanden later toen de Renault me weer liet staan stond ie er nog, dus ik dacht, dat kan geen toeval zijn.
Ding was van de 1e eigenaar, 5k km per jaar mee gereden elk jaar, volledige papierwerk er bij, originele stickers en radio, praktisch geen roest, 650 euro. Daar kon ik 'm niet voor laten staan. :)
Zat wel wat werk aan, uiteraard, maar hij doet 't verder goed, stuk betrouwbaarder en makkerlijker qua onderhoud dan de Renault, en goedkoop in de vaste lasten ook.

En voor de rest, slopen van auto's is aan de ene kant gewoon onderdeel van het proces, ze hebben een economische levensduur van 7~10 jaar, en alles daarvoorbij is extra.
Aan de andere kant, de helft van de resterende AX'en is ondertussen 30+ en wordt nogsteeds niet als 'echte' oldtimer gezien heb ik het gevoel. De 309 dan weer wel, vreemd genoeg.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Citroën (s)AX(o)

Postby JSP » MonApr26, 2021 2:27:37 AM

Welkom terug, ik rij ook nog steeds een AX en uit 1987
ImageImageImage ImageImage
klik hier voor mijn AX Project

Subaru Vivio sinds 2007 ZD-BX-61

Subaru Vivio sinds 2015 17-DD-PB
JSP
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 763
Joined: FriNov14, 2014 6:30:13 AM
Location: Waalwijk/Rijen

Previous

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests

cron