Johannus wrote:Omdat de citroen dealer een contactslot wilde verkopen in een complete set, heb ik maar gelijk alle sloten vervangen zodat alles weer mooi op 1 sleutel werkt
Waar ik je echt mega dankbaar voor ben!
Het ging ongeveer zo:
Ik moest nog een hoop spullen van Eindhoven naar Arnhem brengen een paar dagen voor ik op stage naar Colorado ging. Ik ging tanken bij de pomp tegenover mijn huis, wilde de sleutel uit contact halen en KRAK, zat opeens muurvast in het slot. De dealer gebeld en die zeiden dat ik het beste het slot kon uitboren. Dus zo gezegd, zo gedaan. Ik heb eerst met een tang de oude sleutel eruit geforceerd na 20 minuten proberen of hij echt niet los kwam. Toen was uiteraard het slot kapot en kon ik ook niks met de reserve.. dus als een baas mijn eigen auto proberen te jatten bij de pomp, want hij stond met mijn huis letterlijk aan de overkant van de straat in het stuurslot. Uiteindelijk kreeg ik door een schroevendraaier erin te rammen de AX van het stuurslot af maar ik kon hem niet starten ofzo.
Toen ik de dag erna een beetje was afgekoeld van dit avontuur en de manier waarop de NS het afmaakte met 2 uur vertraging, heb ik de rest eruit geboord en toen bleek dat ik de schakelaar nét ook had gesloopt met de schroevendraaier. Dat werd me een beetje teveel, en stond op het punt de AX te verkopen want 7 maanden stilstaan is er ook niet goed voor.. Had geen tijd meer om hem te maken ookal was het een kwestie van nieuw contact erin en klaar....
Johan bood toen gelukkig aan om het voor me te doen en zoals je op de foto's kan zien heeft hij me heel erg blij gemaakt door alle sloten rondom mee te nemen
.
Maar dan nu........... terwijl de NS vertraging had besloot ik op te zoeken hoeveel een motorrijbewijs hier in Boulder, Colorado kost. Voor 149 dollar ben je er al......
Dus heb in de 3e week na aankomst de 2 daagse parkeerplaatstraining gedaan en een motor gekocht om hier een half jaar op rond te scheuren!! Mijn vlucht werd met het eerste salaris vergoed door mijn stageplaats dus kon hier mooi een yamaha FZ 700 uit '86 van kopen. Die motor kwam van de buurjongen hier, echt mazzel mee. Hij heeft zelf een ducati en en zn vader knapt auto's op (bmw 2002, audi quatro uit ergens tussen '80 en '90 gok ik). Ze hebben een garage helemaal vol met gereedschap
. En dat was maar goed ook, want met een ongedempte voorvork reed ik toch niet zo lekker. Hebben m meteen uit elkaar gehaald om de forkseals te vervangen en er opnieuw olie in te doen.
Dit is met iets meer dan 100pk wel een redelijk gevaarlijke eerste motor als je na 2 dagen parkeerplaats legaal de weg op mag, dus ik doe redelijk rustig aan. Dat gezegd zijnde is het wel een goeie kick om in een paar seconde van 0 naar 100 te gaan
. Mijn omgeving bestaat uit de Rocky Mountains dus kan meteen los op bergwegen en het is echt prachtig! Moet opnieuw afrijden in auto om een rijbewijs met motor te krijgen, maar kon hem verzekeren en op mijn naam zetten zonder. Dus ik rij nu met het bewijs van de training en mijn NL rijbewijs... opnieuw afrijden met zo'n apparaat op de oprit, denk het ook pffff haha.