Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6

Postby Fruit » SunMar22, 2015 9:13:56 PM

Blijft mooi dat Zeeuwse landschap.
Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 548
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6

Postby JBo » MonMar23, 2015 11:25:18 AM

Lekker bezig geweest! Zo'n gereedschapsmuur moet ik hier ook nog eens maken, ik raak nu nog wel eens wat gereedschap kwijt :oops:
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6

Postby Glen » ThuMar26, 2015 8:07:42 PM

Zonde dan, maar makkelijk opgelost.
Nu weer lekker rijden :D
User avatar
Glen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 128
Joined: TueJan31, 2012 3:48:55 PM
Location: Haarlem

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby q01z » TueSep13, 2016 8:50:18 PM

Mijn laatste post in mijn wie=wie dateert van maart 2015.. het zal je niet verbazen dat er dus het nodige is veranderd!

Eerst de niet AX-gerelateerde auto zaken dan maar..
Image
De Xantia 2.0HDI hebben we vorig jaar ingeruild met een kilometerstand van 397.000km, de koppeling begon te verslijten en na een kleine kop-staart eerder dat jaar was hij het niet meer waard om de koppeling te vervangen.

Een Citroën C4 1.6Hdi Senseodrive Ligne Ambiance nam zijn plaats in;
Image
Image
Een heerlijke auto, met een zeer comfortabele manier van schakelen.

Helaas, kwam deze C4 (nadat we er wel al 35.000km mee hadden gereden in 10maanden) vervroegd aan zijn eind;
Image
gelukkig niet voordat we, echt <500km daarvoor, voor een kleine €1750,- de distributie+spanrol+airco+remmerij hadden laten doen...
(en dan een restwaarde van € 650,- ontvangen.. want oude auto met kilometers dus WA-verzekerd.. )
Ondertussen had ik mijn Peugeot 106 na 2.5 trouw dienstjaar ook ingeruild voor iets anders, een Citroën C5 Break 2.0 16v Ligne Prestige.. omdat je met kinderen nou eenmaal nooit ruimte genoeg hebt..
Image
Image

Door deze C5 was het natuurlijk niet meer noodzakelijk voor Monique om een grote diesel te rijden..
Een Renault Twingo 1.5DCI '12 is het logische gevolg;
Image
Een heerlijk comfortabel auto'tje (zeker nadat ik hem met geluidisolatie onderhanden heb genomen) die goed is voor een verbruik van 1:22 en hopelijk nog minimaal 2jaar mee kan (a 45-50.000km p/jaar).

Ook heb ik de Citroën GSA Break 1.3 Special '82 van mijn vader ge-erft, nahja.. hij is na het overlijden hier komen staan en staat er nog steeds omdat ik de hydraulic leidingen nog moet vervangen. Ik zie alleen dat ik er geen recente foto van heb.. deze twee zijn uit iets betere tijden
Image
Image

Nu de AX
Image
Ook op AX gebied is er het nodige gebeurt, helaas heb ik niet overal foto's van bij de hand.
De AX is iig (op aanraden van Sjaakie) in 1x APK goedgekeurd, waarna ik er nu geregeld mee naar mijn werk rij.. vaak is de route naar mijn werk minimaal 2x zo lang als ik met de AX ga.. maar toch zijn het vooral korte stukjes en nog niet helemaal storings-vrij.
Image

Zo heeft de AX momenteel;
- een enorme trilling vanaf 120km/h
- een temperatuur die binnen enkele minuten op 90gr zit (gelukkig niet veel hoger wordt)
- stottert de motor iets (lijkt brandstoftoevoer te zijn?)
- heb ik teveel dashboard weggehaald waardoor ik geen fatsoenlijke kachel/ruitontwaseming meer heb..

Image
Op deze foto staat de AX op zijn 15" aluminium C5 velgen, waarvan ik er helaas enkele dagen later 1 finaal krom reed.. of eigenlijk een vlakke kant er aan, iets te diep de bocht afgesneden en een te harde/scherpe asfaltrand gepakt.. resultaat was tevens een kromme stuurstang wat hele rare gedragingen in de auto teweeg bracht (het duurde ff voordat ik het gevonden had..)
Image

Daarna dus maar weer kort de XSI velgen eronder gezet, de voorwielen heb ik ondertussen vervangen door een setje 14" staal, omdat de bandjes op de XSI velgen te smal waren (165) en zeker bij nat weer je met geen mogelijkheid het vermogen op de weg kreeg.
Image

De todo-list is momenteel niet zo heel groot, maar het zijn wel dingen die momenteel meer tijd kosten omdat de sleutelmomentjes beperkt zijn..

Todo
- kachelradiateur terugmonteren
- achtervelgen wisselen
- voorschermen vervangen door brede exemplaren, nog af te maken
- motorstoring verhelpen
- koelprobleem verhelpen, mogelijk helpt de kachelradiateur hier al
- uitlaat iets opschuiven, komt nu tegen de schakelstang aan
- andere motorblok opbouwen en daarna wisselen (+-130pk, 1.6 onderblok, cilinderkop ex Bas_S, chip, spaghetti)

tsja.. dat was het wel even voor nu! Hopelijk ga ik weer vaker inloggen..
-
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby Bossie » TueSep13, 2016 9:01:21 PM

Hatsjoe, huch kuch kuch, hatsjie, kuch kuch aaachhhgggggrrrgggggg, kuch, kuch. Effe me stofkapje pakken.

Hehe, zal tijd worden Marc.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby q01z » TueSep13, 2016 9:03:11 PM

Bossie wrote:Hatsjoe, huch kuch kuch, hatsjie, kuch kuch aaachhhgggggrrrgggggg, kuch, kuch. Effe me stofkapje pakken.

Hehe, zal tijd worden Marc.


ja het was ff zoeken naar mn topic.. ik geloof wel dat ik in pagina's nog 'de grootste' heb? :withstupid:
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby j0achim » TueSep13, 2016 9:38:44 PM

Maar is er ook nieuws?
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby Rock's » WedSep14, 2016 5:46:41 AM

Welkom terug :D

Misschien handig om je weer even voor te stellen :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby Fruit » WedSep14, 2016 7:26:39 AM

Welkom terug!! Geweldig die gsa ook een leuke kleur. ooit wil ik er nog 1 haha
Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 548
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby q01z » WedSep14, 2016 11:40:03 AM

Rock's wrote:Welkom terug :D

Misschien handig om je weer even voor te stellen :wink:


Hallo Aad, ik ben Marc, 32 jaar en woonachtig in Kapelle.
Ik ben al 14 jaar lid van dit forum en heb ruim 20 ax-en ' versleten'.
Verder werk ik nu op de marketing afdeling van Zwartepoorte Holding, waar o.a. BMW/MINI Dealer Zwartepoorte en Jaguar/Land Rover dealer Auto Ventura onder vallen.

;-)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby q01z » MonSep19, 2016 7:42:25 PM

Vandaag de AX weer eens mee naar mijn werk genomen, gewoon omdat het kan..
en omdat ik op de terugweg mijn camera in de auto had liggen even gestopt op een leeg stukje industrieterrein en wat fotookes geschoten :-)

Image
Image
Image
Image
Image

en deze, vanaf statief..
Image
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby Bossie » MonSep19, 2016 8:22:09 PM

Hij blijft heerlijk Marc
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby lummelke » TueSep20, 2016 8:25:09 PM

Jouw AX brengt herinneringen terug aan de tijd dat ik nog rallycross reed met die dingen, prachtig!

Spijtig dat het hier in België niet door de keuring te krijgen is, heb nl al jaren zin om mijn witte GT om te bouwen naar een widebody, het lijkt me heerlijk om daar wat mee over kleine baantjes te raggen!
lummelke
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 65
Joined: ThuOct21, 2010 9:42:09 PM
Location: Maasmechelen

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby gigawebs » TueSep20, 2016 8:53:32 PM

Leuke fotos, Marc! Idd ene heerlijke wagentje!
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby citrofenwick » WedSep21, 2016 6:17:39 PM

Leuke foto's Marc :) En welkom terug :D
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby q01z » ThuSep22, 2016 9:10:13 PM

Afgelopen dinsdag ook weer eens wat gesleuteld aan de AX.. niet echt heel spannend en helaas geen foto's.. ik heb een weekje zonder smartphone gezeten en dus ook geen foto's kunnen maken (de echte camera gaat niet mee de schuur in..)

Ik reed al een tijdje op de OMP verlagingsveren. Niets mis mee! Maar aangezien ik nu een iets andere rijstijl heb dan vroegah en dus vaker glad asfalt heb dan slecht asfalt konden de cup-veren er weer terug onder.
Het veren wisselen ging lekker vlot, echter daarna ruzie met het afstellen van een stuurstang.. pas na 3 pogingen had ik in de gaten dat ik hem korter aan het maken was ipv langer :') toe aan slaap zegmaar..

De AX stuurt nu weer een stuk strakker over de rotondes, veel directer.. al moet ik wel nog harder hoeken om maximaal de camber te kunnen benutten.

Verder wilde ik een kachelradiateur monteren, echter kon ik geen setje vinden.. wel een kachelradiateur met afneembare pijpjes, maar de pijpjes die ik had (2 stuks) passen beide niet? mmmm type 1/2 waarschijnlijk! Dus daar nog even een oplossing voor verzinnen/kopen.

Bij de GSA zit het nog niet mee, ik kan nergens gereedschap voor het maken van LHM leidingen vinden! grrr
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby AlexanderB » ThuSep22, 2016 9:28:39 PM

Type 1 (afneembare pijpjes) past gewoon in een type 2, en is zelfs handiger, omdat je dan niet het hele dash + kachelhuis los hoeft te maken om de kachelradiator te vervangen, slechts het dashbordkastje. (wat bij die van jou al niet meer bestaat..)

Of bedoelde je dat de pijpjes niet in de radiator pasten? Dat kan, verschillende merken, subtiel verschillende kachelradiators..?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby q01z » ThuSep22, 2016 9:50:15 PM

dat laatste, ik heb een kachelradiateur met schuine uitgang, maar haakse pijpjes..
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby Koen88 » SatSep24, 2016 7:18:55 AM

q01z wrote:Bij de GSA zit het nog niet mee, ik kan nergens gereedschap voor het maken van LHM leidingen vinden! grrr

Als het goed is zijn LHM leidingen gewoon CuNi buisjes, dan zou je het zelfs al met de hand moeten kunnen doen, anders gewoon gereedschap voor remleidingen gebruiken.
'95 AX 1.1i Volcane 207dkm.

'93 BX 14 Deauville 232dkm.

Hobbelen vs. zweven.
Kart vs. slagschip.
Fun vs. comfort.
Koen88
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 100
Joined: WedJan20, 2016 11:14:16 AM
Location: Noord Brabant

Re: Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0B

Postby q01z » ThuOct06, 2016 9:45:16 PM

Koen88 wrote:
q01z wrote:Bij de GSA zit het nog niet mee, ik kan nergens gereedschap voor het maken van LHM leidingen vinden! grrr

Als het goed is zijn LHM leidingen gewoon CuNi buisjes, dan zou je het zelfs al met de hand moeten kunnen doen, anders gewoon gereedschap voor remleidingen gebruiken.


De leidingen zelf is idd niet het punt, maar bij LHM zit er een verdikking op 1.5cm van het uiteinde.. En dat gereedschap blijkt zinloos duur...

Vanavond even snel de banden gewisseld, de voorbanden zijn war schuin afgesleten door het camber en bij nat weer heb je daar toch last van..
Image

Verder eindelijk mijn oude 1.6 van zolder gehaald, eindelijk eens kijken wat er nou stuk was wn daarna opnieuw opbouwen met een streven van 130pk..
Image



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests

cron