Ricardo aka Terminal Saxo 1.6 VTS + AX GT Phase1 89'

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Ricardo aka Terminal 106 1.0 + AX GT Phase1 89' (onderw

Postby Terminal » MonMay23, 2016 10:14:43 PM

* neemt aanloop en geeft een enorme schop.

Zoals ik 2 jaar geleden al zei dat de kans er was dat mijn oude GT weer terug zou komen,nou woensdag avond word die opgehaald :D
Eindelijk kan ik dan binnenkort weer AX gaan rijden, al behoeft de wagen erg veel aandacht nadat er 3 jaar lang niks aan gedaan is behalve APK...
Gelukkig heb ik nu een eigen oprit met nog de optie om het later nog te kunnen overkappen, dus hij word geschorst en dan is er een lange weg te gaan om hem weer helemaal netjes te krijgen.

Wat ik zo weet,

- Koppakking lekt olie
- HRC intern lek, remt nog wel maar zakt erg snel weg zonder lekkage
- Radiator is een 1100 variant
- Roest bij het achterraam en koplampen ( en volgens mij kofferbak ook )
- Deuk in portier en diverse andere deukjes/krassen
- contactslot defect ( knopje voor gemaakt om te kunnen starten )

Woensdag kunnen we het complete lijstje gaan maken, en dat gaat vast tegenvallen :lol:

Verder rijd ik nu een 106 als daily, heerlijk goedkoop en rijd voor de rest prima.
De 11TGE is inmiddels verkocht, aan een goede maat die er nu in rond rijd, en die zal waarschijnlijk ook weer helemaal netjes gemaakt gaan worden.
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal 106 1.0 + AX GT Phase1 89' (onderw

Postby AlexanderB » MonMay23, 2016 11:18:47 PM

Hey Ricardo, goed te zien dat jij ook nog leeft, en de GT ook, haha! Dacht dat dat ding al naar de sloop was. :oops:

Mooi dat je 't ding weer gaat fixen. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ricardo aka Terminal 106 1.0 + AX GT Phase1 89' (onderw

Postby Terminal » ThuMay26, 2016 10:33:56 AM

AlexanderB wrote:Hey Ricardo, goed te zien dat jij ook nog leeft, en de GT ook, haha! Dacht dat dat ding al naar de sloop was. :oops:

Mooi dat je 't ding weer gaat fixen. :)


Ja, het is een poos geleden haha. weinig bijzonders gehad qua auto's en te druk met verhuizen en klussen om ook echt een hobby project erbij te hebben. Gelukkig dat allemaal achter de rug en is er weer tijd voor een leuke wagen erbij. Balen trouwen van je 16v! helaas heb je niet altijd alles zelf in de hand..

Gisteren avond de GT opgehaald, wat een pret weer dat rijden :D

Image

Image

Image

En de problemen...

Image

Image

Image

Image

En dan nog diverse andere puntjes...

Wat ik zo weet,

- Koppakking lekt olie
- HRC intern lek, remt nog wel maar zakt erg snel weg zonder lekkage
- Radiator is een 1100 variant
- Roest bij het achterraam en koplampen ( en volgens mij kofferbak ook )
- Deuk in portier en diverse andere deukjes/krassen
- contactslot defect ( knopje voor gemaakt om te kunnen starten )


- Dashboard plastic waar de tellerunit en radio inzit is goed kapot
- contactslot compleet weg
- dynamo niet lekker meer
- deuk in het dak
- dakraam lekt
- bekleding achterbank en bestuurderstoel defect
- kabelboom verlichting en interieur is een zooitje
- diverse aan roest
- motor storing van de katalysator en onregelmatig lopen ook.
- brandstof tank ontluchting lek, of althans je gaat stuk in de auto als je meer dan 20liter tankt.

En wat ik zelf sowieso nog wil doen,

- Rondom lichtelijk verlagen + wat stugger gedempt
- draagarm brug eronder
- spaghetti spruitstuk met leuk dempertje

En het misschien lijstje

- GTI blok, maar erg weinig te vinden, dus mocht iemand nog een GTI kop met toebehoren hebben liggen...
- volledig stralen, lassen, doorlassen en spuiten

Leuk lijstje, ook nog een redelijk aantal onderdelen nodig die erg lastig te vinden zullen gaan zijn.
Eerst maar eens de bestellijst gaan maken voor ebay, kunnen we vast met de motor en bak gaan beginnen.
Last edited by Terminal on ThuJun16, 2016 1:26:37 AM, edited 1 time in total.
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal 106 1.0 + AX GT Phase1 89' (onderw

Postby Fruit » ThuMay26, 2016 12:12:17 PM

Zooo deze heeft behoorlijk wat liefde nodig. Maar dat gaat wel goed komen!
Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 548
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: Ricardo aka Terminal 106 1.0 + AX GT Phase1 89' (onderw

Postby AlexanderB » ThuMay26, 2016 5:28:12 PM

Ik heb.. wel het een en ander liggen van die lijst denk ik, sowieso dynamo (2 stuks zelfs), en als het goed is straks een (type 2, dat wel) GT dash over ook, wellicht ook een slotenset.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ricardo aka Terminal 106 1.0 + AX GT Phase1 89' (onderw

Postby Losroyos » ThuMay26, 2016 11:10:32 PM

Hee Ricardo, Welkom terug.

Leuk weer updates van je te zien. Leuke GT ook. Roesten zal die toch niet harder doen dan mijn GTI deed :P

Succes met het klussen.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ricardo aka Terminal 106 1.0 + AX GT Phase1 89' (onderw

Postby Terminal » SatJun04, 2016 5:12:55 PM

Zo heb je een daily, zo heb je 3 wagens voor de deur staan.

Vanmiddag een 106 rallye 1.6 opgehaald, ziet er niet uit qua koets, maar motorisch alles netjes!
Idee is om de motor en onderstel over te bouwen naar de ax, net wat meer pit, betere remmen en schijfenas achter.

Mocht iemand nog wat anders nodig hebben van een rallye.. Interieur is nog erg netjes. Alles qua plaatwerk is afgeschreven denk ik. Tevens van de GT over een tijdje dus een blok met onderstel over...
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal Saxo 1.6 VTS + AX GT Phase1 89'

Postby Terminal » SatSep24, 2016 3:34:26 PM

Maar weer is een kleine update,

De 106 is er al weer even uit als daily, achterremmerij naar de kl*te en een koppakking die hard opweg was naar einde verhaal.
Saxo 1.6 VTS voor terug gekomen, alles behalve een top ding, motorisch helemaal top, maar roest.. alle krikpunten weg, wielkasten goed weg achter.. top verkoper die alles netjes geprobeerd had te maskeren met bitumenmatten, tectyl en plakband. Erg jammer, maar is niet anders, gelukkig geen hoofdprijs voor betaald.

Brengt gelijk het volgende, de GT gaat zeer snel de weg weer op. De Saxo is leuk, maar het werk wat er aan moet gebeuren ga ik persoonlijk niet doen. Zonde van de tijd en vooral het geld om die weer netjes te krijgen. Dus ja nieuwe auto kopen, of toch de AX weer op de weg zetten en daarmee gaan rijden, makkelijke keus ;)

Inmiddels de remmerij helemaal op orde, nieuwe HRC en remslang voor.
Start weer netjes met een nieuwe stationair stappenmotor.

Wat nog te doen,

Roest... ( twijfel gevalletje of ik dit gelijk ga doen, helaas niet de beschikking meer over een las apparaat dus moet het uitbesteden.. )
Uitlaat, dacht wat compleet te kunnen maken aan spul wat er nog lag, maar dat word niks dus even opzoek naar een andere.
Dashboard verlichting
Banden, nieuwe liggen al te wachten alleen nog even om zetten naar de GT velgen.
Tank ontluchting ( iemand een idee hoe dat zit? )
Ruitensproeiers werken niet, waarschijnlijk bekabeling.

De roest is een twijfel voor afkeur, maar als dat lijstje is afgewerkt verwacht ik dat die er zo door moet komen :)

De ombouw naar Rally blok en onderstel staat nog wel op de planning, maar gaat even op de lange baan. de 106 staat nog steeds klaar om gesloopt te worden dus heb er niet veel haast mee de komende tijd :)
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ricardo aka Terminal Saxo 1.6 VTS + AX GT Phase1 89'

Postby Terminal » TueSep05, 2017 3:34:15 PM

En maar weer is een update! Had ik ooit al verteld dat ik enorm wispeltuurig ben?

De saxo was ronduit een rampenbak, uiteindelijk de achteras compleet de koets ingedrukt met een idiote verlaging tot gevolg.. toen kreeg ik voor erg weinig een Renault 19 aangeboden dus daar een tijdje in gereden. Die werd me wat te duur in verbruik en onderhoud dus weer gaan kijken voor een AX. Kwam ik hier een Allure tegen, en die staat inmiddels al een maandje op de oprit. Koste geen bal, en ook de apk viel me reuze mee, lampje, middenpijp en wat las werk aan de dorpel.
Prima bakkie voor de dagelijkse ritjes, en weer heerlijk om AX te rijden.

De GT is gestaag opweg naar weer rijdbaar te worden. Had hem op een wiellaggertje en dempertje na weer APK waardig maar toch besloten dit nog even uit te stellen. Het interieur ligt er nu uit, en ben nu druk opzoek naar plaatwerk om al het laswerk te kunnen gaan doen.
Het plan om een Rallye blok er in te bouwen inclusief onderstel is van de baan, veel werk extra, en eigenlijk zonde van een originele GT.
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Previous

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests

cron