Tjerk aka TvL (AX 1.4i TZX & AX-aanhanger) 170 o'clock P22

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Tjerk aka TvL (AX 1.4i TZX & AX-aanhanger) 170 o'clock P22

Postby TvL » TueDec13, 2011 9:30:40 PM

Een goedenavond :)

Ik ben Tjerk van Lint, 16 jaar jong en woonachtig in Soest. Ik lees hier af en toe wel eens mee, ben afgelopen zondag op de Nieuwegein-meeting geweest, dus tijd om me maar eens aan te melden! Ben een Citrofiel in hart en nieren. Ook ben ik inmiddels bezig met rijlessen (jawel, dat mag tegenwoordig op je 16e) dus over een tijdje moet mijn eigen wagentje voor de deur komen te staan. Een Citroën moet het sowieso worden. De kans is groot dat ik voor een AX ga. Heerlijke wagentjes!

Dat was het eigenlijk wel. Ik hoop dat ik over niet al te lange tijd mijn wie=wie kan aanvullen met foto's van en verhalen over mijn AX'je :D Zal zometeen nog wat foto's van de meeting plaatsen in het daarvoor bedoelde topic.

Op 22 januari 2012 heb ik mijn AX aangeschaft! De eerste foto's van de 1.1i Harmonie uit 1996 zijn onderaan pagina 2 te zien.

Op 1 april (nee, geen grapje) 2013 heb ik een nieuwe AX gekocht, een 1.1i Allure uit 1994. De eerste AX is op 5 april 2013 door de nieuwe eigenaar opgehaald. Op pagina 12 zijn wat foto's van de Allure te zien.

De Allure heb ik op 8 juni 2013 ingeruild op een ZX 1.8i 16V Audace Break uit 1996, een geweldige auto! Te zien vanaf pagina 15.

Na 6 maanden moest er weer wat goedkopers komen, dus ZX verkocht en op 11 december 2013 weer een AX aangeschaft. Ditmaal een wat sneller en luxer model, met 2 extra deuren: Een 1.4i TZX uit 1991.
Last edited by TvL on ThuSep11, 2014 5:17:08 PM, edited 48 times in total.
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby Losroyos » TueDec13, 2011 9:50:04 PM

Welkom.

Ax is een goeie keuze, was mijn 1ste 2de 3de en 5de auto. die 5de heb ik nog.

Ax is een zeer goeie begin auto, lage verzekering, lage wegenbelasting en een laag verbruik. succes met je zoektoch, hou het angeboden topic in de gate er komt nog wel is wat voorbij. op MP komt er steeds minder. waar er begin dit jaar steeds nog tegen de 80 aangeboden werden zijn het er nu nog maar 50 :(
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Rio97 » TueDec13, 2011 11:54:47 PM

Welkom hier!
Mag je tegenwoordig al op je 16e lessen?
Heb ik toch ergens wat gemist.

In ieder geval zat tijd om naar een mooie AX uit te kijken!
Ook een prima auto om wat ervaring op te doen met sleutelen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby pocketmech » WedDec14, 2011 8:12:23 AM

Je kan er alvast een kopen om aan te sleutelen :) Dat mag zonder rijbewijs... Istie klaar als je begeleid mag rijden. Voor de testritten kom ik wel ff over vanuit A'foort 8) . Succes met de rijlessen en let op als je een zwarte AX met witte streep ziet :twisted:
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(
User avatar
pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 421
Joined: FriMay15, 2009 6:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby wilfred » WedDec14, 2011 10:10:39 AM

welkom op het forum en mooie foto's heb je gemaakt.
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby TvL » WedDec14, 2011 12:13:52 PM

Bedankt voor de reacties!

@ Pocketmech: Ik zit op school in Amersfoort, en loop er ook stage, dus ik zal zeker uitkijken naar een zwarte Volcane met witte striping :)
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby pocketmech » WedDec14, 2011 3:24:10 PM

O ja, en je kan natuurlijk ook meeklussen met de mijne 8) .
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(
User avatar
pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 421
Joined: FriMay15, 2009 6:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby TvL » WedDec14, 2011 11:12:02 PM

Haha, dat kunnen we inderdaad wel eens doen!
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re:

Postby Punaxio » ThuDec15, 2011 8:06:52 PM

Rio97 wrote:Welkom hier!
Mag je tegenwoordig al op je 16e lessen?
Heb ik toch ergens wat gemist.



ja, dat mag. Men mag lessen vanaf 16,5 jaar oud en examen doen op zijn/haar 17e. Tot hun 18e mogen ze dan begeleid rijden met pa of ma.
Weet dit als rijinstructeur maar al te goed. Toch wennen om ineens mensen les te geven die nog is 2 jaar jonger zijn dan normaal. Verschil is helaas wel te merken maar het schijnt positief effect te hebben. In ieder geval wel voor de rijscholenmarkt.

En, welkom Tjerk. Had je al is ontmoet op een Xantiameeting toen ik nog een Xantia had, haha.
Leuk dat je voor een AX gaat. Maar let op, je komt er nooit van af! Rijd nu C4 en verlang af en toe naar een AX!
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby TvL » ThuDec15, 2011 11:05:41 PM

Bedankt voor het welkom Bas! Is de Xantia alweer weg? En dat je nooit meer van de AX afkomt geloof ik graag. Citrofilie is ook niet te verhelpen :P
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby Punaxio » FriDec16, 2011 12:23:45 AM

TvL wrote:Bedankt voor het welkom Bas! Is de Xantia alweer weg? En dat je nooit meer van de AX afkomt geloof ik graag. Citrofilie is ook niet te verhelpen :P


Ja de Xantia waar jij nog een prachtige foto van maakte op de A28 is alweer verkocht. Althans, ingeruild op een C4! :)
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby grietje » FriDec16, 2011 12:09:37 PM

Welkom! Mooie foto's gemaakt op de meeting :D


Wel absurd hoor, dat je met je 16de al mag lessen :shock: Leeftijd zou eerder omhoog moeten, dan omlaag. Die jongeren maken al zoveel ongelukken.... Maar goed ;-)

AX is leuk bakkie! Makkelijk, vlot, rijd lekker, praktisch, niet al te duur. En nog leuk om te zien ook ;-) Succes met je keuze. Michel kocht zijn AX ook op zijn 17de; eerst sleutelen dan rijden :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby Punaxio » FriDec16, 2011 4:16:40 PM

grietje wrote:Welkom! Mooie foto's gemaakt op de meeting :D


Wel absurd hoor, dat je met je 16de al mag lessen :shock: Leeftijd zou eerder omhoog moeten, dan omlaag. Die jongeren maken al zoveel ongelukken.... Maar goed ;-)


Men hoort alleen "jongeren mogen met 16,5 jaar lessen en op 17e examen halen" maar het gedeelte 'begeleid rijden' hoort men niet en daar wordt niet over nagedacht. Alleen het fenomeen dat jongeren al genoeg ongelukken maken en dat de leeftijd omhoog zou moeten i.p.v. omlaag blijft punt van discussie.
De hoofdreden is dat jongeren het eerste jaar niet alleen in een auto rijden en dat biedt wél voordelen.
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby Punaxio » FriDec16, 2011 4:17:36 PM

edit. dubbelpost
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby Ceristimo » FriDec16, 2011 4:21:40 PM

grietje wrote: Die jongeren maken al zoveel ongelukken.... Maar goed ;-)

Ja nee, inderdaad. En wij zijn natuurlijk al zo oud, hè... :roll:
Het gros van de AX-rijders bestaat uit pijprokende, geitenwollensokken dragende, zeewieretende boomknuffelaars met een gigantisch verantwoordelijkheidsgevoel die nooit de snelheidslimiet overtreden...

:lol:
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby TvL » FriDec16, 2011 7:29:15 PM

Punaxio wrote:
TvL wrote:Bedankt voor het welkom Bas! Is de Xantia alweer weg? En dat je nooit meer van de AX afkomt geloof ik graag. Citrofilie is ook niet te verhelpen :P


Ja de Xantia waar jij nog een prachtige foto van maakte op de A28 is alweer verkocht. Althans, ingeruild op een C4! :)


Ah, oke. Ik zou liever een Xantia hebben, maar zo'n C4 is ook helemaal geen verkeerde auto :)

grietje wrote:Welkom! Mooie foto's gemaakt op de meeting :D


Bedankt! :wink:
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby grietje » FriDec16, 2011 7:40:32 PM

Punaxio wrote:
grietje wrote:Welkom! Mooie foto's gemaakt op de meeting :D


Wel absurd hoor, dat je met je 16de al mag lessen :shock: Leeftijd zou eerder omhoog moeten, dan omlaag. Die jongeren maken al zoveel ongelukken.... Maar goed ;-)


Men hoort alleen "jongeren mogen met 16,5 jaar lessen en op 17e examen halen" maar het gedeelte 'begeleid rijden' hoort men niet en daar wordt niet over nagedacht. Alleen het fenomeen dat jongeren al genoeg ongelukken maken en dat de leeftijd omhoog zou moeten i.p.v. omlaag blijft punt van discussie.
De hoofdreden is dat jongeren het eerste jaar niet alleen in een auto rijden en dat biedt wél voordelen.

Maar dat eerste jaar is van 17 tot 18; een jaar waarin ze anders helemaal niet hadden gereden (beter naar mijn mening) waarom is dat dan niet van 18 tot 19? Ik had het overigens niet erg gevonden als ik pas later mn rijbewijs had gehaald. Ik heb ook 2 ongelukken gehad toen ik onder de 24 jaar was en pas daarna reed ik een beetje normaal. Dus voor mij de harde leerweg, maar gelukkig geen letsel of andere betrokkene, dat had anders kunnen zijn....


Maar goed, voor Tjerk is het wel leuk, want autorijden is wel leuk ;-) Toch leuker om mét AX op een meeting te verschijnen :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby TvL » FriDec16, 2011 7:51:35 PM

Autorijden is zeker leuk, zelfs in een lesauto :P Maar we zien wel hoe het uit gaat pakken. Ik ben overigens niet van plan om als een malle over de weg te gaan scheuren, integendeel :)
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby Punaxio » SatDec17, 2011 9:10:39 AM

grietje wrote:
Punaxio wrote:
grietje wrote:Welkom! Mooie foto's gemaakt op de meeting :D


Wel absurd hoor, dat je met je 16de al mag lessen :shock: Leeftijd zou eerder omhoog moeten, dan omlaag. Die jongeren maken al zoveel ongelukken.... Maar goed ;-)


Men hoort alleen "jongeren mogen met 16,5 jaar lessen en op 17e examen halen" maar het gedeelte 'begeleid rijden' hoort men niet en daar wordt niet over nagedacht. Alleen het fenomeen dat jongeren al genoeg ongelukken maken en dat de leeftijd omhoog zou moeten i.p.v. omlaag blijft punt van discussie.
De hoofdreden is dat jongeren het eerste jaar niet alleen in een auto rijden en dat biedt wél voordelen.

Maar dat eerste jaar is van 17 tot 18; een jaar waarin ze anders helemaal niet hadden gereden (beter naar mijn mening) waarom is dat dan niet van 18 tot 19? Ik had het overigens niet erg gevonden als ik pas later mn rijbewijs had gehaald. Ik heb ook 2 ongelukken gehad toen ik onder de 24 jaar was en pas daarna reed ik een beetje normaal. Dus voor mij de harde leerweg, maar gelukkig geen letsel of andere betrokkene, dat had anders kunnen zijn....


Maar goed, voor Tjerk is het wel leuk, want autorijden is wel leuk ;-) Toch leuker om mét AX op een meeting te verschijnen :D


Ik snap wat je bedoeld en daar kan ik het op zich wel mee eens zijn maar of 1 jaar zoveel uitmaakt? Voor mijn gevoel niet.
Wat van groot belang is, is de rijopleiding. De weg naar het rijbewijs toe. Dat heeft ontzettend veel invloed op een beginnend bestuurder en daarom is een jaar met een ervaren iemand naast je naar mijn mening een goede oplossing in plaats van na 2 maanden enkele rijinstructie alleen te mogen rijden.
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Re: Tjerk aka TvL (nog geen AX)

Postby TvL » SatDec17, 2011 3:15:54 PM

Zojuist van de instructeur te horen gekregen dat ik, als ik zo door blijf gaan, een goede kans van slagen voor het examen heb. Ik heb er alle vertrouwen in! :D
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Next

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests

cron