citroen AX SPORT

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » FriOct13, 2017 8:31:03 PM

citrofenwick wrote:Goe bezig! :)
Het valt me nu pas op dat er bittumen op de vloerplaat liggen. Wist niet dat dit gedaan werd bij een sport. :)


Merci
Blijkbaar enkel op de laatste sportjes deze is van 1991
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » SunNov12, 2017 8:41:25 PM

Image
de carrosserie is bijna klaar voor grondverf
Image
scheurtjes bij sloten binnen slagen hersteld
Image
ondertussen al de verf laten maken
blinkende verf voor de carrosserie en matte verf voor de bumpers en sierlijsten
als alles goed gaat worden de losse plaatdelen deuren koffer motorkap voorvleugels enz
dinsdag en woensdag in kleur gespoten .
Last edited by norman24 on SunNov24, 2019 8:41:12 PM, edited 1 time in total.
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: citroen AX SPORT

Postby lummelke » MonNov13, 2017 4:58:44 PM

Dat begint serieus vooruit te gaan!

Worden de onderdelen nog eerst in de grondverf/filler gespoten en geschuurd of gebeurt dat nat in nat?

Voor de rest 'goe bezig'! :D
lummelke
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 65
Joined: ThuOct21, 2010 9:42:09 PM
Location: Maasmechelen

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » MonNov13, 2017 6:16:55 PM

lummelke wrote:Dat begint serieus vooruit te gaan!

Worden de onderdelen nog eerst in de grondverf/filler gespoten en geschuurd of gebeurt dat nat in nat?

Voor de rest 'goe bezig'! :D


Bedankt
De losse onderdelen heb ik eerst geschuurt en de oneffenheden uit geplamuurt .Daarna in grondverf gespoten en dan nog maals geschuurt .Maar er zaten nog wat foutjes in en heb ze nog maals gespoten in grondverf en met water geschuurt p600
Nu zijn de meeste foutjes weg maar niet alles ,maar ja het blijft een ax en geen ferrari he :D !!
Voor de bumpers ben ik er nog niet uit wat ik ga doen voor de moment vindt ik geen goeie voorbumper en in die van mij zitten diepe krassen .Deze heb ik hersteld maar ik ben de structuur van de bumper kwijt oftwel spuit ik alle sierlijsten in grondlaag dat ze allemaal glad worden en bij de bumper zullen passen oftwel zoek ik nog een beetje verder in de hoop dat ik een origine bumper vind. Maar zowiezo worden ze in de zelfde kleur van de auto gespoten maar in het mat.
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: citroen AX SPORT

Postby lummelke » MonNov13, 2017 9:16:15 PM

Dat mat voor de bumpers en lijsten is prima, origineel waren ze een soort satijnmat maar mat werden ze toch allemaal met de jaren. :D

Ik ben niet 100% zeker maar past een GT bumper ook niet, zo'n ding moet toch nog ergens op te duikelen zijn. Ik weet de krassen in de structuur te herstellen zijn, dat is bij mijn zoon zijn GTI gebeurt, daar hebben ze op de krassen en schaafplekken een soort structuur/grondverf gespoten en die toen voorzichtig bij geschuurd. Het spijtige is dat ik toen niet heb gevraagd aan de carrossier hoe hij dat geflikt heeft want het resultaat is praktisch onzichtbaar.

Neem dit aub niet verkeerd op maar vraag eens aan de spuiter of het niet beter is om bepaalde delen eerst in de grondverf te zetten. Grondverf zorgt niet alleen voor een betere hechting maar zorgt er tevens voor dat de lak niet opgezogen wordt en zo voor lelijke 'tekeningen' zorgt in het eindresultaat. Nu is wit gelukkig de kleur bij uitstek die het meest kleine foutjes verdraagt zonder dat het opvalt, dus wellicht is mijn 'goede' raad wat voorbarig! :lol:
lummelke
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 65
Joined: ThuOct21, 2010 9:42:09 PM
Location: Maasmechelen

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » TueNov14, 2017 10:48:02 AM

lummelke wrote:Dat mat voor de bumpers en lijsten is prima, origineel waren ze een soort satijnmat maar mat werden ze toch allemaal met de jaren. :D

Ik ben niet 100% zeker maar past een GT bumper ook niet, zo'n ding moet toch nog ergens op te duikelen zijn. Ik weet de krassen in de structuur te herstellen zijn, dat is bij mijn zoon zijn GTI gebeurt, daar hebben ze op de krassen en schaafplekken een soort structuur/grondverf gespoten en die toen voorzichtig bij geschuurd. Het spijtige is dat ik toen niet heb gevraagd aan de carrossier hoe hij dat geflikt heeft want het resultaat is praktisch onzichtbaar.

Neem dit aub niet verkeerd op maar vraag eens aan de spuiter of het niet beter is om bepaalde delen eerst in de grondverf te zetten. Grondverf zorgt niet alleen voor een betere hechting maar zorgt er tevens voor dat de lak niet opgezogen wordt en zo voor lelijke 'tekeningen' zorgt in het eindresultaat. Nu is wit gelukkig de kleur bij uitstek die het meest kleine foutjes verdraagt zonder dat het opvalt, dus wellicht is mijn 'goede' raad wat voorbarig! :lol:


Daarin heb je gelijk een GT bumper past ook maar vindt geen in goede staat en als ik er 1 vind is dit 4 u rijden .
Heb 1 nieuwe gevonden in limburg nederland maar om er 450 euro voor te betalen zie ik ook niet zitten.
In namaak vindt ik er ook geen meer allemaal tijdelijk onbeschikbaar.

Kwa grondverf hebt u gelijk maar de spuiter mengt iets in de verf waardoor hij elastischer wordt op plastieken onderdelen.
Natuurlijk zullen de kleine foutjes er in blijven zonder grondverf . :) maar dat neem ik er bij
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » TueNov14, 2017 10:48:21 AM

lummelke wrote:Dat mat voor de bumpers en lijsten is prima, origineel waren ze een soort satijnmat maar mat werden ze toch allemaal met de jaren. :D

Ik ben niet 100% zeker maar past een GT bumper ook niet, zo'n ding moet toch nog ergens op te duikelen zijn. Ik weet de krassen in de structuur te herstellen zijn, dat is bij mijn zoon zijn GTI gebeurt, daar hebben ze op de krassen en schaafplekken een soort structuur/grondverf gespoten en die toen voorzichtig bij geschuurd. Het spijtige is dat ik toen niet heb gevraagd aan de carrossier hoe hij dat geflikt heeft want het resultaat is praktisch onzichtbaar.

Neem dit aub niet verkeerd op maar vraag eens aan de spuiter of het niet beter is om bepaalde delen eerst in de grondverf te zetten. Grondverf zorgt niet alleen voor een betere hechting maar zorgt er tevens voor dat de lak niet opgezogen wordt en zo voor lelijke 'tekeningen' zorgt in het eindresultaat. Nu is wit gelukkig de kleur bij uitstek die het meest kleine foutjes verdraagt zonder dat het opvalt, dus wellicht is mijn 'goede' raad wat voorbarig! :lol:


Daarin heb je gelijk een GT bumper past ook maar vindt geen in goede staat en als ik er 1 vind is dit 4 u rijden .
Heb 1 nieuwe gevonden in limburg nederland maar om er 450 euro voor te betalen zie ik ook niet zitten.
In namaak vindt ik er ook geen meer allemaal tijdelijk onbeschikbaar.

Kwa grondverf hebt u gelijk maar de spuiter mengt iets in de verf waardoor hij elastischer wordt op plastieken onderdelen.
Natuurlijk zullen de kleine foutjes er in blijven zonder grondverf . :) maar dat neem ik er bij
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » TueNov14, 2017 10:48:24 AM

lummelke wrote:Dat mat voor de bumpers en lijsten is prima, origineel waren ze een soort satijnmat maar mat werden ze toch allemaal met de jaren. :D

Ik ben niet 100% zeker maar past een GT bumper ook niet, zo'n ding moet toch nog ergens op te duikelen zijn. Ik weet de krassen in de structuur te herstellen zijn, dat is bij mijn zoon zijn GTI gebeurt, daar hebben ze op de krassen en schaafplekken een soort structuur/grondverf gespoten en die toen voorzichtig bij geschuurd. Het spijtige is dat ik toen niet heb gevraagd aan de carrossier hoe hij dat geflikt heeft want het resultaat is praktisch onzichtbaar.

Neem dit aub niet verkeerd op maar vraag eens aan de spuiter of het niet beter is om bepaalde delen eerst in de grondverf te zetten. Grondverf zorgt niet alleen voor een betere hechting maar zorgt er tevens voor dat de lak niet opgezogen wordt en zo voor lelijke 'tekeningen' zorgt in het eindresultaat. Nu is wit gelukkig de kleur bij uitstek die het meest kleine foutjes verdraagt zonder dat het opvalt, dus wellicht is mijn 'goede' raad wat voorbarig! :lol:


Daarin heb je gelijk een GT bumper past ook maar vindt geen in goede staat en als ik er 1 vind is dit 4 u rijden .
Heb 1 nieuwe gevonden in limburg nederland maar om er 450 euro voor te betalen zie ik ook niet zitten.
In namaak vindt ik er ook geen meer allemaal tijdelijk onbeschikbaar.

Kwa grondverf hebt u gelijk maar de spuiter mengt iets in de verf waardoor hij elastischer wordt op plastieken onderdelen.
Natuurlijk zullen de kleine foutjes er in blijven zonder grondverf . :) maar dat neem ik er bij
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » FriNov17, 2017 9:11:12 PM

ondertussen zijn de deuren ,spatborden ,tankdop, grill, scharnieren motorkap en binnenkant koffer gespoten.
Weer een stapje dichter :D

Image
Last edited by norman24 on SunNov24, 2019 8:41:52 PM, edited 1 time in total.
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: citroen AX SPORT

Postby citrofenwick » TueNov21, 2017 4:35:54 PM

Goe bezig! :) Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Wanneer mag de koets zelf er in?
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » TueNov21, 2017 9:19:13 PM

citrofenwick wrote:Goe bezig! :) Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Wanneer mag de koets zelf er in?

Binnen een week of drie wordt de kas in grondlaag gespoten .
Denk rond januari , februari gaat de kas in lak . :)
Als hij klaar is zal ik er eens mee paseren .
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » FriDec01, 2017 10:31:04 AM

Image
koffer en motorkap ook in kleur gespoten :D
Last edited by norman24 on SunNov24, 2019 8:42:13 PM, edited 1 time in total.
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: citroen AX SPORT

Postby lummelke » SatDec02, 2017 8:47:24 PM

Het begint te vorderen precies, spannend!

Nog even en dan kan het plezante werk van het opbouwen beginnen! :wink:
lummelke
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 65
Joined: ThuOct21, 2010 9:42:09 PM
Location: Maasmechelen

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » ThuDec21, 2017 9:02:49 PM

lummelke wrote:Het begint te vorderen precies, spannend!

Nog even en dan kan het plezante werk van het opbouwen beginnen! :wink:


ja idd dan zie je hem beetje bij beetje terug compleet geraken :D
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » ThuDec21, 2017 9:06:01 PM

Image

Image

carrosserie staat in grondverf!!!
weer wat schuurwerk erbij :D
Last edited by norman24 on SunNov24, 2019 8:42:43 PM, edited 1 time in total.
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: citroen AX SPORT

Postby j0achim » FriDec22, 2017 9:32:53 AM

Gaat lekker zo! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, maar volgens mij wordt dit wel een pareltje.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » FriDec22, 2017 3:53:30 PM

j0achim wrote:Gaat lekker zo! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, maar volgens mij wordt dit wel een pareltje.

Beetje bij beetje maar we komen er wel.ik doe mijn best.
Probeer wat in mijn weinige vrije tijd eraan te werken .Maar met 2 kleine kindjes is dit soms wel moeilijk :)
En als het vrouwtje begint van haar oren te maken dat ik wat meer tijd in haar moet steken dan in de ax :D
Dan blijft hij soms wel een poosje opzij staan .
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: citroen AX SPORT

Postby lummelke » SatDec23, 2017 8:28:35 PM

Mooi om te zien hoe de restauratie vordert, dit wordt zeker 1 vd betere Sportjes!

En zoals je zegt, zeker niet jagen om hem snel af te krijgen, de kindjes en het vrouwtje zijn minstens zo belangrijk. :wink:
lummelke
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 65
Joined: ThuOct21, 2010 9:42:09 PM
Location: Maasmechelen

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » SunDec24, 2017 12:05:46 PM

lummelke wrote:Mooi om te zien hoe de restauratie vordert, dit wordt zeker 1 vd betere Sportjes!

En zoals je zegt, zeker niet jagen om hem snel af te krijgen, de kindjes en het vrouwtje zijn minstens zo belangrijk. :wink:


Bedankt ik doe mijn best ik hoop er iets mooi van te maken! Er kruipen veel uurtjes en centjes in.
Ik zou hem toch graag afkrijgen voor mijn trouw in september. En door dat we met het werk in maart verhuizen naar een grotere lokatie zal er niet onmiddelijk een spuitcabine aanwezig zijn. Maar als ik het niet haal kan ik nog gebruik maken van een colega hun spuitcabine .
En wat het vrouwtje en kindjes betreft moet ik wat de kerk in de midden houden he :D
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: citroen AX SPORT

Postby norman24 » SunDec31, 2017 1:04:49 PM

Image
Na een tijdje zoeken dan toch een originele bumper in goede staat gevonden waardoor ik de originele structuur kan behouden.
Wel geen witte maar zal hem laten spuiten in het mat wit zodat hij zoveel mogelijk origineel zou lijken :D
Last edited by norman24 on SunNov24, 2019 8:43:51 PM, edited 1 time in total.
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron