Michaël aka Netheo AX GT, GT VOLCANE, GTI, 1.0 en 1.1

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 01/06/1

Postby Netheo » MonJun02, 2014 6:05:45 AM

Laurent92 wrote:Lekker bezig (y) de velgen zien er goed uit :)

thx, wat de velgen betreft, het was echt nodig :oops:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 01/06/1

Postby Netheo » WedApr06, 2016 6:17:26 AM

Na een zeer terechte opmerking van citrofenwick, zal ik mijn topic eens van onder het stof halen.

Ik neem jullie mee in een reis door de tijd :wink: . Ongeveer zo'n 2 jaar terug. Toen er nog wat meer AXjes rondreden. GT's nog relatief snel waren tegen de moderne wagen en de helft van mijn vrienden nog geen kinderen had en niet getrouwd was :lol: :lol: :lol: .

Mijn GT volcane tikte toen fier de 150000km aan.
Image

Natuurlijk kon dit niet zonder gevolgen blijven. Niet veel later liep de GT altijd warm. Testvloeistof in de waterdamp bracht de oorzaak. Blauw betekent geen lekke koppakking, pipigeel betekent... idd :D
Image

Oude blok eruit.
Image

Kop eraf gehaald en gezien dat ook de cilinderwanden ovaal waren uitgesleten en er enorm veel speling begon te zitten op de lagering van de drijfstangen :( . Blokje op kant gezet en beginnen snuffelen op mijn zolder. En toen hadden de mannen van de slalom een ongelukje. De ene zijn dood is de andere zijn brood zeggen ze dan. Ophalen die handel en ik had ineens een cupblokje :D .
Image

"Nieuwe blok" proffessioneel verwijderd, lees face doorgeslepen (was toch al krom), ging net iets vlotter 8)
Image
Last edited by Netheo on WedApr06, 2016 6:53:31 AM, edited 2 times in total.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+PROCEED BTCS UPDATE 01/06/1

Postby Netheo » WedApr06, 2016 6:49:35 AM

Dan maar zoveel mogelijk dichtingen vernieuwen, nieuwe D-riem en waterpomp op geknald en nog wat kleine dingen. En dan inbouwen.
Image
Image

Dan ff snel een engine flush uitgevoerd en onderhoud gedaan. De heatwrap heb ik er spijtig genoeg moeten afsnijden want deze had door het ongeval een beetje V-bak olie opgeslorpt. Eerst wel getest zo maar er kwam iets te veel rook, en achteraf water :roll: :roll: :roll: aan te pas :D .
De eerste start verliep vrij moeizaam, de choke is verwijderd uit de carbu en ik kende het blokje toen niet zo goed. Afstelling van het blok was ook niet echt perfect. Dit omdat er een omloopluchtkanaal in de carb verstopt zat.

Eens alles geregeld en de carbu proper was, start hij zonder aarzelen, met een plofje af en toe. en klikt hij koud als een hot rod :D . Eens het ding warm is, rijdt het echt zalig, enkel waar je het koppel onderin mist van een standaard K2a, krijg je het er gegarandeerd bovenin bij.

Dan was er nog één probleem. De keuring. Fuck de CO is te hoog, veel te hoog :dance . Enfin ik ben erdoor geraakt met men plunje van het werk aan :twisted: .
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 06/0

Postby Netheo » FriApr08, 2016 6:13:44 AM

het vervolg...
Nog voor de inbouw van het blok heb ik ook de versnellingsbak eens proper gemaakt en verzien van nieuwe oliekeerringen. ook is er een nieuwe koppelingsset is gegaan om al dat geweld over te zetten :P
Voor:
Image
Na:
Image

Ondertussen rij ik natuurlijk nog af en toe rodeocross :D .
Via een klant op het werk een oude civic op de kop kunnen tikken met schade achter voor 50 euro :dance met 68500km op de teller :jump: :jump: :jump: .
Image

de motor ziet er nog als nieuw uit :D ( toen toch nog :lol: )
Image
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 06/0

Postby Netheo » FriApr08, 2016 6:20:08 AM

Bon ik heb de civic op het werk voor bereid en dus mocht een deftige racelivrei met sporsoring niet ontbreken.

Image

Image

ondertussen, bijna 2 jaar later rijdt hij nog. Maar is hij op veel plaatsen al iets bijgewerkt 8) .

wat sfeer foto's
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 06/0

Postby j0achim » FriApr08, 2016 12:01:55 PM

Is dat een Fia goed gekeurde rolkooi?? hahaha, gaaf man lijkt me echt tof om te doen.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 06/0

Postby Netheo » FriApr08, 2016 6:42:11 PM

j0achim wrote:Is dat een Fia goed gekeurde rolkooi?? hahaha, gaaf man lijkt me echt tof om te doen.

kooi was gekeurd tot 1916, 100 jaar te laat dus :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 06/0

Postby Netheo » MonApr11, 2016 6:22:33 AM

Image

Image

Image
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 06/0

Postby Netheo » MonApr11, 2016 6:30:09 AM

Nu ik met de zwarte GT toch de keuring gepasseerd was, kon hij voor de zoveelste keer verlaagd worden :music .

Onder de slalom ax heb ik dan de cupophanging vandaan gehaald en ff een vergelijk gemaakt :D .
Image

Image

De cupophanging is even laag als mijn "gewone" verlaging :D , maar toch een stuk korter als je ze naast elkaar legt. Eerste foto is originele voorophaning vs de cupophaning. De tweede zijn mijn verkorte koni's tegenover de koni's van de cup. Precies toch nog was korter hé 8) .

Wat het rijden betreft is de cupophaning een stuk sterker voor korte combinatie, maar op langere snelle bochten laat het dan iets gemakkelijker zijn kont uitbreken. Nu een AX is en blijft zo voorspelbaar, dat ik de cupophanging wel prefereer hoor. Toch leuker om de stad te doorkruisen tegen 100 dan een lange oprit te kunnen nemen tegen 110 :lol: :lol: :lol: .
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 06/0

Postby Netheo » MonApr11, 2016 6:34:28 AM

Verder heb ik voor de blauw niet echt veel vooruitgang :oops: :oops: :oops: .
Enkel kan ik zeggen dat ik nog wat onderdelen heb bijgekocht :dance :dance :dance . En de motorruimte is terug al iets cleaner geworden.
Image

Image

Image

Het begint ergens op te lijken hé, nog een paar keer schuren en plamuren en ze wordt in het bruin gezet :D . Namelijk Porsche bruin van '78. Zalig vettig choco bruin. :D Retro hé, want hij tenslotte oldie :D .
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 06/0

Postby Netheo » MonApr11, 2016 6:40:13 AM

De zwarte GT staat sinds noverember 2015 stil. Normaal moet deze naar de keuring dan, maar ik vond het welletjes geweest met het onderstel swappen. En exact één dag na dat ik en mijn vriendin 11 jaar samen zijn, wordt hij 25 jaar, dus (als de wetgeving niet veranderd tegen dan) wordt hij oldtimer. Dus dan wordt hij gekeurd als oldie en krijgt hij een mooie O-plaat.

Nu kon ik toch moeilijk rijdend ax loss blijven. Onze Cee'd, daar is madam altijd mee weg dus heb ik gezocht achter een goedkoop monstertje (lees lelijk ding)
Image
Image


Hij heeft me 80 euro, een alternator die ik nog had liggen en wat benzineleidingen gekocht. :lol: :lol: :lol: . Mijn verzekering kost meer. :D

Een 1.0 van '89 met 149854 km. Goeie deal toch :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 11/0

Postby Glen » ThuApr14, 2016 9:21:59 PM

Leuk om weer is wat te lezen van jouw kant. Ziet er allemaal goed uit. Alleen met het cup onderstel ben je van 3 naar vier gaats gegaan, wat voor velgen hangen er nu onder? en zonde van je witte stalen velgen, stond altijd er dik vond ik.
Veel plezier met de nieuwe AX
User avatar
Glen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 128
Joined: TueJan31, 2012 3:48:55 PM
Location: Haarlem

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 11/0

Postby Netheo » SatApr16, 2016 8:39:47 AM

Glen wrote:Leuk om weer is wat te lezen van jouw kant. Ziet er allemaal goed uit. Alleen met het cup onderstel ben je van 3 naar vier gaats gegaan, wat voor velgen hangen er nu onder? en zonde van je witte stalen velgen, stond altijd er dik vond ik.
Veel plezier met de nieuwe AX

Het is te zeggen, de dempers en veren zijn van de cup, verder staat ie nog op 3 gaats hoor, die velgen hebben te veel gekost om naar 4 gaats te gaan :lol: :lol: :lol:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 11/0

Postby Glen » TueApr19, 2016 6:52:59 PM

Ah gelukkig :D
User avatar
Glen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 128
Joined: TueJan31, 2012 3:48:55 PM
Location: Haarlem

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 11/0

Postby Netheo » MonAug01, 2016 6:16:15 PM

Door gezondheidsredenen zijn mijn plannen weer in het honderd gelopen :roll: :roll: :roll: .
Ik sukkel nu al sinds oktorber 2015 met CMV en uitgeputte bijnieren. Ik ben momenteel aan de betere hand maar mag nog niet 'te veel' doen. Lastig als je graag hard werkt, 5 keer per week naar de fitness gaat, een sociaal leven hebt en een auto of 5-6 waar er momenteel maar 2 van rijden :D .

Enfin, toch een update :) .

Eerst en vooral belde mijn vader mij een paar maand geleden dat er iemand met een mooie ax op zijn oprit stond. Hij had een onderdeel nodig voor zijn ax en wist via via dat hier iemand met axjes bezig was. Er stonden er daar dan ook weer 2 in afbraak op de oprit, dus het valt wel op denk ik dan :) .

Daar aangekomen bleek het een gast te zijn van midden dertig die de ax al van zijn 18 had. Het was origineel een AX talassa (of hoe je dat ook schrijft) maar dan na verloop van tijd opgeleukt met 4 gaats vts onderstel en een ax sport motor. Verder was de eigenaar 18 in de jaren negentig, wat tot gevolg had dat de ax ook gestyled is naar het goede voorbeeld van de nineties.

Image
ax inclusief eigenaar die nog snel de snelsluiting wou sluiten :D

Image
het custom kontje

Image

Image
dash in koetswerkkleur

Image
proper hé

en een filmpje om af te sluiten
Image
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 11/0

Postby Netheo » MonAug01, 2016 6:26:57 PM

Verder heb ik de zwarte GT uitgeschreven een maand of 9 geleden zodat deze binnenkort oldtimer gekeurd kan worden :jump: :jump: :jump:

Nu dat hij toch stil stond heb ik de voorruit er maar eens uitgenomen, ik begon kleine blaasjes te zien op de gekende plekken :roll: .
Het resultaat mocht er zijn :evil:
Image
Image
Image
Image
[img]http://s22.photobucket.com/user/meangreenmachine/media/20160513_142011_zpskopdkyzy.jpg.html[/url]

Na een hele schuurbeurt van de A stijlen, laswerken, alumastiek en een roestwerende laag zag hij er na het spuiten zo uit.
Image

De ruit er dan nog ingelepeld
Image

Vandaag ook de batterij vervangen, die was dood, de motor een goeie grote beurt gegeven en de carbu nog eens proper gemaakt. Toen ik het kleppendeksel demonteerde om de pakking te vervangen en de kleppen te stellen zag ik hetvolgende:
Image
Alles is nog heel proper, dus ofwel is de motor in erg goede staat, ofwel krijg ik wat te veel benzine in de motor, en ik vrees dat het dat is, carb staat momenteel beetje te rijk naar mijn gevoel.

Verder zag ik nog iets grappigs, de persoon die de motor gebouwd heeft (motor kom uit de slalom ax, die daarvoor nog in een GT cup lag) heeft de motor sandra genoemd:
Image


En dan na 9 maand nog eens proberen starten

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ywAFZ4ZUABg[/youtube]
(waarom werkt de youtube link niet???)
Last edited by Netheo on WedAug03, 2016 7:43:03 AM, edited 1 time in total.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0

Postby citrofenwick » TueAug02, 2016 10:34:07 AM

Gaaf, die 5deurs met sportblok! Gek dat het gekeurd raakt met dat 4gaats onderstel etc :) (of is het elk jaar swappen of iets met wieldoppen ofzo?)

Sandra is een mooie naam voor een K2A :D
Goed geklust verder en veel beterschap!
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0

Postby denny » TueAug02, 2016 8:32:07 PM

Ik denk dat de naam sandra niet geheel toevallig zal zijn.
Zoek eens op ax cup. Sandra van der sloot reed niet onverdienstelijk. Dus wellicht haar oude blok.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0

Postby Losroyos » WedAug03, 2016 6:42:36 PM

Die AX is wel echt Old skool. misschien zien we hem nog op ICCCCCCCCCCR.

Wat blijft die volcane toch ook een gave auto om te zien.

En beterschap, hoop dat het snel beter gaat.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0

Postby Netheo » SunAug07, 2016 6:57:32 AM

Losroyos wrote:Die AX is wel echt Old skool. misschien zien we hem nog op ICCCCCCCCCCR.

Wat blijft die volcane toch ook een gave auto om te zien.

En beterschap, hoop dat het snel beter gaat.


hij sprak toch om daar naartoe te gaan ja :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests

cron