Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9 '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby Bossie » ThuOct15, 2015 11:16:20 AM

Zonde Michel, sterkte!
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby AlexanderB » ThuOct15, 2015 3:32:56 PM

MBa@NL wrote:Het is mijn schuld maar ik ben benieuwd of het nog rendabel is om dit te laten herstellen. In durf m'n motorkap in elk geval niet open te maken nu want onderhuids lijkt er genoeg krom te zijn...
Wielbasis klopt overigens (kennelijk) nog wel want ik hoef niet tegen te sturen als ik rechtuit ga.

Laten herstellen is lastig met een AX, want tegen werkplaatstarief kan je elk deukje tot een schade van honderden euro's verheffen, laat staan iets zoals dit.

Als je nog rechtuit gaat, je stuur nog recht staat, en de deuren nog gewoon passen zonder dat de kier bovenaan 2x zo groot is geworden, dan is de kans zeker aanwezig dat 't heel erg meevalt, de eerste paar cm is toch alleen maar dat voorste bumpersteuntje, koplampen en de motorkap, en daarna komt pas de voorplaat (die zijn ook nog te koop voor een paar tientjes) en dan pas de "echte" kreukelzones.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby citrofenwick » ThuOct15, 2015 4:07:10 PM

Ontzettend balen Michel! Hopelijk heb je zelf niets.

Wat schade bij Axjes betreft heb ik wel wat ervaring en misschien heb je iets aan de volgende tips:
- Frontje zal zo te zien sowieso volledig moeten. Is niet enorm duur.
- Motorkap, grille, spatbord en bumper ook niet zo duur. Best gewoon 2ehandjes zoeken ivm originaliteit.
deze dingen zijn allemaal geen probleem veronderstel ik

Als een ax een tik krijgt op de neus heeft de chassisbalk nogal snel de neiging om l/r over te gaan of om naar boven te gaan. De diagonalen meten over de motorruimte zal misschien moeilijk zijn, maar je kan wel eens in de parafaanbak kijken of er rare knikjes achter de veerkuip te zien zijn. Dit kan willen zeggen dat de chassisbalk en dus de neus een beetje omhooggekomen zijn.
Je kan bij twijfel aan de rechtheid van waar de deuren aanhangen + astijl ook eens het deurrubber lostrekken bovenaan de A-stijl en kijken of het plaatwerk waar het rubber op zit in de bocht naar het dak nog mooi strak is. Dit verraadt snel een A-stijl die niet meer op zn plaats staat. Lijnen tussen de deuren en koets die niet meer parallel lopen (depends hoe het vooraf was) verraden ook veel.
Verder kan je de afstand tussen de wielcenters l/r eens meten. Een cm verschil kan wel, maar veel meer kan indiceren dat er iets fout is.

Ik heb nog geen detailfoto's gezien, maar ik denk dat de Astijl en het subframe etc niet geraakt zijn. Misschien de chassisbalk wel een beetje vooraan. Als het niet erg is kan dit eenvoudig gericht worden zonder celette. Als hij op een celette moet kan het wel duur worden.

Als je zelf de (de)montage kan doen kan je heel veel geld besparen.
Veel succes en sterkte.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby Rock's » ThuOct15, 2015 4:12:11 PM

NEEEEEEEEEEEEEEEEJ .... :( dit is echt balen Michel ... dit was toch wel een hele bijzondere AX, hopelijk is hij te redden.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby MBa@NL » FriOct16, 2015 4:58:50 PM

Na gistermiddag bij een schadeherstelbedrijf geweest te zijn die er duidelijk geen zin in had vanmiddag een andere opzocht waar ik wel een goed gevoel bij kreeg en voor heel wat minder geld dan de eerste. Deze schadehersteller, welke het praktisch zeker gaat worden heeft er ook geen moeite mee dat we de onderdelen zelf aanleveren en eventueel wat voorwerk doen.

Image
Gek genoeg is de grill praktisch onbeschadigd! alle bevestigingspunten zijn ook nog heel! Normaal breekt het al af bij normale demontage...

Vanmorgen de motorkap opengetrokken, welke nog verrassend makkelijk te openen was (en ook gewoon weer te sluiten). De schade onderhuids lijkt op het eerste gezicht best groot maar na betere inspectie lijkt alleen het voorfront écht krom te zijn. De kreukelzone lijkt nog geheel in tact, wat het ook weer verklaart dan de passing van zijscherm naar deur nog gewoon goed is.

Met het bovenstaande verhaal van citrofenwick was ik vanochtend alweer een beetje positief gestemd maar na vanmiddag bij het schadeherstelbedrijf kwam daar wéér wat positiviteit bij.

Zó gemakkelijk komt deze AX dus nog niet van mij af.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby citrofenwick » FriOct16, 2015 5:25:26 PM

Als ik deze foto zie, zie ik het ook nog een stuk positiever in. Naar mijn inziens helemaal netjes te herstellen :)
Mooi zo!
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby Browny » FriOct16, 2015 6:57:14 PM

Dat ziet er niet zo ernstig uit. Ik heb ze weleens erger gezien en recht gekregen. Die van jan-willem was er ook veel slechter aan toe.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby Losroyos » FriOct16, 2015 10:54:15 PM

Jammer van de schade wel. Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen. Jullie kennende zal die er wel mooier uitkomen dan die misschien zelfs was. ;)
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9

Postby j0achim » ThuMay26, 2016 9:29:07 AM

Hoe is het inmiddels met deze auto?
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Previous

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests

cron