Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.

Postby Netheo » SatApr02, 2016 12:06:24 PM

Ik ben nu al een tijdje onderdelen aan het sprokkelen om een 'snel' blokje te bouwen. Het blijft een TU en een 8 klepper dus ik hoop de 125 pk te halen. Nu heb ik vernomen dat een standaard GT carb V-bak niet zo'n fantastisch diff heeft zitten en dit gemakkelijk breekt. Dus lijkt het me verstandiger om naar een saxo 1.1 8v v-bak te gaan. Klopt dit? en weet toevallig iemand de code? want het zijn allemaal MA v-bakken toch?

En is er ooit 1 MA v-bak gemaakt met 6 versnellingen? (voor de leukerds onder ons, de achteruit niet meegerekend :D :D :D )
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.

Postby AlexanderB » SatApr02, 2016 2:19:53 PM

Alle MA bakken zijn in principe hetzelfde, *maar*

Bepaalde bakken hebben inderdaad een versterkt differentieel. (AX GTI, 1.6 Saxo's, 106 XSI, wellicht nog een paar andere, diesels? Daar heeft iemand vast een beter overzicht van..)

Een N/A TU motor gaat een MA bak niet zomaar slopen, pas als je met dingen als turbo's aan de gang gaat dan gaat 't stuk. Of je moet moedwillig lomp aan het doen zijn.. (Burnouts maken met 1 wiel, dat soort dingen, maar daar kan geen enkele bak tegen.)

EN als je dingen gaat doen als turbo's, of dragracen met slicks, dan is het gewoon tijd om te upgraden naar een BE bak + betere aandrijfassen.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.

Postby Netheo » SunApr03, 2016 12:24:37 PM

AlexanderB wrote:Alle MA bakken zijn in principe hetzelfde, *maar*

Bepaalde bakken hebben inderdaad een versterkt differentieel. (AX GTI, 1.6 Saxo's, 106 XSI, wellicht nog een paar andere, diesels? Daar heeft iemand vast een beter overzicht van..)

Een N/A TU motor gaat een MA bak niet zomaar slopen, pas als je met dingen als turbo's aan de gang gaat dan gaat 't stuk. Of je moet moedwillig lomp aan het doen zijn.. (Burnouts maken met 1 wiel, dat soort dingen, maar daar kan geen enkele bak tegen.)

EN als je dingen gaat doen als turbo's, of dragracen met slicks, dan is het gewoon tijd om te upgraden naar een BE bak + betere aandrijfassen.

ik dacht sowieso al 16v aandrijfassen te steken, maar een BE bak, is dat plug and play op een 1.6 NFZ TU blok? en op welke modellen kan ik deze vinden?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.

Postby AlexanderB » SunApr03, 2016 12:49:33 PM

BE bak is in principe ontworpen voor de XU motor, maar er is ook een versie die past op TU motoren. Geleverd in 307, 308, partner/berlingo, xsara picasso, C4, C4 picasso, misschien nog een paar, maar alleen de versie met TU motor dus.
Die zijn plug&play wat koppeling en aansluiting op het blok betreft, maar verder niet, je moet dan nog een baksteun bouwen, koppelingsmechanisme passend maken (meeste zijn hydraulisch, maar ze zijn ook mechanisch te vinden, en/of om te bouwen), schakelmechanisme pas maken, 2 aandrijfassen uitkiezen die precies goed zijn qua lengte en/of pas maken, en de meestgebruikte methode is 2 bijbehorende naven afdraaien zodat ze in de AX wiellagers passen.

Zolang je geen turbo gaat inbouwen, zou ik de moeite niet dr in steken.. Ik zou gewoon de bak en assen van een 16V nemen, zou meer dan voldoende moeten zijn. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.

Postby citrofenwick » MonApr04, 2016 12:43:47 PM

Of als je der nog eentje kan vinden: een 1.3 rallye bak. Heeft een korte eindverhouding en ook het sterkte diff. Houdt het bij mij prima :)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.

Postby Netheo » TueApr05, 2016 6:20:33 AM

citrofenwick wrote:Of als je der nog eentje kan vinden: een 1.3 rallye bak. Heeft een korte eindverhouding en ook het sterkte diff. Houdt het bij mij prima :)

vinden is geen probleem, via het werk ken ik wel een groot net aan afbraken en slopen. Maar de prijs die sommige durven vragen :roll: :roll: :roll:

Maar in ieder geval, thx voor de info. En houd die topics hier maar in het oog, nu de bouw van de blauwe GT die eigenlijk groen ging worden maar nu toch bruin eindelijke begonnen is, zullen er nog topics passeren :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.

Postby citrofenwick » TueApr05, 2016 2:11:29 PM

vergeet uw wieiswie eens niet te voorzien van foto's ;)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.

Postby Netheo » TueApr05, 2016 6:35:27 PM

citrofenwick wrote:vergeet uw wieiswie eens niet te voorzien van foto's ;)

ja, ik denk dat ik ongeveer al bijna 2 jaar achter sta :oops: :oops: :oops:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.

Postby JSP » WedApr06, 2016 9:23:59 PM

BE3 of BE4 bak van de Berlingo 1.6/2.0 HDI. Als je die stuk krijgt dan moet je wel 350pk+ hebben.
ImageImageImage ImageImage
klik hier voor mijn AX Project

Subaru Vivio sinds 2007 ZD-BX-61

Subaru Vivio sinds 2015 17-DD-PB
JSP
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 763
Joined: FriNov14, 2014 6:30:13 AM
Location: Waalwijk/Rijen

Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.

Postby Netheo » MonApr18, 2016 6:23:59 AM

iemand de volledige code van zo'n 1.3 rallye bak?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.

Postby citrofenwick » TueApr19, 2016 3:57:52 PM

AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Beste V-bak die wat tegen vermogen kan.

Postby Netheo » WedMay04, 2016 4:48:39 PM

citrofenwick wrote:http://www.axsport.org/t1208-tailles-des-ponts-boites-ma :)

ik moet mij aanmelden, print screen toevallig ? :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: YaCy [Bot] and 16 guests

cron