Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 16v + DS3

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Aad aka Rock's C4 + Tjaffer GTI + AX Volcane

Postby Rock's » FriApr20, 2018 8:21:27 PM

Ik heb ik de 16V van Drake en Alexander gereden ... en dat is echt een geweldige ervaring, verder zie ik dat er clubgenoten regelmatig een dagje naar het circuit gaan wat mij ook erg leuk lijkt.
Na een dramatische tijd thuis waarin we eindelijk lichtpuntjes gaan zien en het afgelopen jaar goede levenslessen uit hebben gehaald zijn we er achter gekomen dat we wat meer moeten genieten en dromen waar te maken .... blablabla.

Kortom ... rondkijken naar een circuit axje ... de spoeling is dun dus ga je uiteindelijk kijken naar axjes met potentie.

En nu is er weer een nieuwe uitdaging aan mijn wagenpark toegevoegd ... eigenlijk de grootste uitdaging ooit :o

De blauwe AX van Peter die 10 jaar geleden is verdwenen in zijn garage.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik betere auto's heb gestript en er auto's zijn waar ik een stuk minder voor heb betaald die er beter aan toe waren maar hij heeft potentie.

Het is een GT uit 1990 (interessant met apk eissen) die in het verleden al een keer geheel is overgespoten in een prachtig blauw kleurtje ... Hij heeft een jaar of 8 in een garage gestaan.
Er heeft een werkende 16V in gezeten en deze 16V (met nog geen ton ervaring) zit er ook los bij samen met nog een 16V blok , kuipstoeltjes, schijvenas, 16" OZ Superturismo's

Ik ben afgelopen woensdag op een gezellige roadtrip geweest met Sander om hem op te halen.

Het to do lijstje is best pittig .... de koets is van binnen helemaal leeg, de motoren liggen op de plaats waar je hoort te zitten, de dorpels hebben roestgaten en een achterscherm heeft een roestgat.

To do
- To do lijstje maken (done)
- Auto leegruimen en de losse onderdelen sorteren
- Donor aanschaffen (Heb nog een motorkap, achterbumper, kofferklep, mogelijk dorpelstukken nodig
- Roest verwijderen en of behandelen
- stukken plaat in de ontstane gaten laten lassen
- heel veel nieuwe onderdelen bestellen met name alles wat rond de motor en onderstel zit.
- Remleidingen vervangen
- Motorblok montage
- mogelijk een kooiconstructie er in
- Dashboard er in
- interieur electronica er in
- Achteras wissel (mogelijk nog verlagen van de achteras)
- Bumpers, skirts, motorkap vervangen
- APK
- RDW
- optisch afwerken

Eerst thuis even de boel op orde zien te krijgen :D .... ik hoop er snel tijd voor te kunnen maken of desnoods een beunhaas te vinden die tegen een mooi tarief het hele spulletje in elkaar kan schroeven.

Foto'? .... hmm lastig om die hier op de site te krijgen ... volgens mij doe photobucket het niet meer
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby AlexanderB » SatApr21, 2018 11:32:46 PM

uploadjefoto.axclub.net bestaat wel nog. Gebruik zelf Imgur, dat werkt ook wel prima eigenlijk. :)

Leuk project! :D
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby Rock's » SunApr22, 2018 7:21:38 AM

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby Rock's » SunApr22, 2018 7:33:18 AM

Het volgende vraag ik mij af...

Ik heb de volgende versnellingsbakken liggen.
AX 1.1
AX 1.4 GTI
106 1.6 16V GTI

Welke kan ik het beste gebruiken op het 1.6 16V blok ? .... ik vind vooral trekkracht erg leuk.

Na deze keuze vraag ik mij af welke aandrijfassen en koppelingset ik moet bestellen ...

Ik wil ook een nieuwe radiateur en draagarmen bestellen ... welke radiateur is aan te raden ? ... en heb ik ax of 106 GTI draagarmen nodig ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby AlexanderB » SunApr22, 2018 2:05:48 PM

Alle 3 die bakken werken, tis net wat je wil. Kan je de bakcodes aflezen dan kunnen we de precieze getallen vergelijken. :)

De 16V bak heeft een versterkt diff en de hoogste topsnelheid van de 3.
Die GTI bak... is dat degene die je van dat GTI blokje van mij afgehaald had? Zo ja: das de leukste voor acceleratie, maar beperkt de topsnelheid tot ~190 ofzo, is trouwens geen GTI bak, geen idee wat het wel is, zat in m'n GT.
Als het een andere GTI bak is, dan zit dr ook een versterkte diff in, en is het een prima keuze nog steeds.
De 1.1i bak werkt ook, maar is verder niks bijzonders. Korter dan de 16V bak, maar geen versterkt diff.

Aandrijfassen hangt af van welke bak je gebruikt, m'n 16V passagierskant as paste iig niet in de 1.1i bak. Ik heb een set aandrijfassen over dat je ff kan passen welke werkt en welke niet voordat je nieuwe bestelt?

Koppeling 200mm voor een TU5J4?

Radiateur die van de Saxo/106 16v. Zo te zien dezelfde die dr al in zit.

Ik heb zelf altijd de 106 GTI draagarmen gebruikt, ik weet niet of ze anders zijn, zover ik weet niet.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby citrofenwick » ThuApr26, 2018 6:35:47 PM

Gaaf project Aad! Volgens mij zal je hier veel fun mee hebben eenmaal klaar!

Heb je eigenlijk de Volcane nog?
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby Rock's » FriApr27, 2018 6:24:02 AM

De Volcane en de C4 heb ik ook nog ... met de Volcane rij ik dagelijks naar mijn werk
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby Rock's » SunApr28, 2019 7:14:13 AM

:oops: een jaar geen updates van mij ... er is ook niet heel veer veranderd.

De Volcane gebruik ik dagelijks als woonwerk, de kromme velgen zijn inmiddels vervangen voor 4 identieke velgen.
De koppakking is lek, hij rijd er niet minder om maar aangezien ik de kabelboom ook wil vervangen staat deze klus in de planning als de 16V klar is.

De 16V staat momenteel al een tijd bij Alexander in zijn garage, hij is hem momenteel weer rijdbaar aan het maken.
Veel onderdelen worden vervangen voor nieuwe .... denkende aan koppeling, distributie, aandrijfassen, remleidingen, draagarmen, radiator, oliekoeler ... en eigenlijk alles waar oud rubber in zit.
Er zitten een aantal leuke goodies bij zoals, Spagetti spruitstuk, EBC schijven en blokken en een Bilstein B12 demper en veren set.
En er komt stuurbekrachtiging in :D
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het musketier uitlaatsysteem ga gebruiken, ik heb er wel een nieuwe bumper voor liggen maar ik vind het een een beetje teveel optische tuning voor een 40+er :lol:

Ook heb ik een eigen trailer gekocht, een heerlijke lichtgewicht kar die met rijbewijs B gebruikt mag worden.

Nog een bijzonder gegeven over de 16V ombouw ... bij nagenoeg alle ombouwtjes wordt de motorsteunhouder van de saxo of 106 in de AX gelast, in dit geval is de arm die in de motorsteun komt te hangen aangepast..... dat is blijkbaar ook een manier, volgens Alexander niet de makkelijkste manier.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby Rio97 » ThuMay02, 2019 9:47:40 PM

Goh, de blauwe van Peter... al een tijd niet meer gezien en nu staat deze zelfs in mijn eigen woonplaats begrijp ik.
Flink project!
Voor het laswerk heb ik in Delft nog wel een adresje, mocht het nodig zijn.
Ook het herstel overspuiten kan daar. Momenteel staat mijn Lna daar.
Succes er mee!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby AlexanderB » FriMay03, 2019 1:38:16 PM

De koets had al een GT steun, dus hebben ze de aluminium arm aangepast om ruimte te maken voor de distributieriem van de 16V ipv de 16v-steun in de koets te lassen.
Een stalen steunbeugel inlassen lijkt mij persoonlijk makkelijker dan de aluminium arm tig-lassen, maargoed, dit werkt ook.
Het is in ieder geval beter dan met een 1.1i steun. Die oplossing past zonder aanpassingen in een 1.1 koets, maar nja.. 1.1i steun. je ziet het in engelse 16v swaps nog wel eens.

Laswerk is op zich geen probleem, maar hij zal (deels) wel overgespoten moeten worden daarna inderdaad, kan interessant zijn. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby Rock's » SatMay04, 2019 7:02:34 AM

Een spuitadresje is zeker interessant Rogier
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby j0achim » MonMay06, 2019 10:38:36 AM

Om je een kostenindicatie te geven, mijn GTI had aan de wielkasten achter wat laswerk, daarnaast de de buitenkant laten spuiten, inclusief deuren, motorkap, achterklep, spoiler en dakstrips. Dit kostte mij totaal 1200 euro. Wel zonder bon, en ik heb de auto helemaal kaal aangeleverd.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby Rio97 » FriMay10, 2019 12:11:55 AM

Tegen dat soort bedragen liep ik ook aan voor de LNA. Zelf geschuurd, de gehele buitenkant laten spuiten.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: Aad aka Rock's C4 + Tjaffer GTI + AX Volcane

Postby Rock's » WedSep11, 2019 6:16:00 AM

Rock's wrote:Inmiddels ben ik weer een stukje verder met de AX,
Het enige overgebleven probleem is dat het motorstorings lampje aan staat ... Nieuw lambda sensor en temperatuur sensor er in zou de truc moeten zijn maar helaas ... geen resultaat :?


Na 3 jaar tobben met het motorstoringslampje, en een te hoge co bij de apk is eindelijk de oorzaak gevonden.

Werkelijk alles sensoren had ik al vervangen, ecu en injectiehuis omgewisseld.... de kabelboom bleef over.
aangezien de koppakking begon te lekken heb ik afgelopen weekeind deze samen met Michel vervangen ...
Met de kop er af had ik mooi toegang tot de kabelboom alleen was de huidige boom in een nettere staat dan de aangeschafte.
De oude boom goed schoongemaakt, nagekeken en terug geplaatst.
Bij het aansluiten van de stekkers kan het bijna niet mis .... kleur moet op kleur en als het dan past is het goed, alleen hielt ik een zwarte stekker over waar een witte op zou moeten maar de witte had ik al gebruikt op de baksensor (voor de achteruit) en toen vielen er veel puzzelstukjes in elkaar. (storingslampje ging op onverklaarbare wijze uit bij het achteruit rijden, achteruitrijlicht werkte niet)
Helaas is de nieuwe lambdasensor doorgebrand maar gelukkig hadden de Batsjes deze nog op voorraad.

Gezellig weekeind gehad met Michel ... koppakking gemaakt, kabelboom opgeknapt en er netjes ingelegd, roest onder de kap ingesmeerd met roestomvormer, schakelstangen ingesmeerd, klepseals vervangen, kleppen geslepen, kleppen gesteld, defecte thermostaat sensor vervangen en de boel onder de kap opgepoetst... hij loopt als een zonnetje 8)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby Bossie » WedSep11, 2019 9:21:27 AM

Mooi dat het probleem opgelost is. Ook altijd lekker als alles weer fris is. Goed bezig Aad!
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 0.0

Postby Rock's » FriJan17, 2020 7:10:41 AM

Sommige weten het inmiddels al maar voor wie het niet wist ... op 2 Januari is mijn mooie Volcane Total loss gereden :(

Ik werd niet gezien op een kruising en werd in de zijkant geraakt.... ging 180 graden rond en eindigde op de rijbaan van tegemoetkomend verkeer waar iemand er achter in klapte.

Als mijn blauwe 16v klaar is ga ik beslissen wat ik met het wrak ga doen ... waarschijnlijk gaat het strippen worden, mogelijk heb ik nog wat onderdelen voor de 16v nodig die ik er vanaf kan halen

Na mijn aanrijding ben ik meteen een auto gaan zoeken ... ik dacht aan een C2 16v maar kwam er al snel achter dat de het vaak afgetrapte hokken zijn (of dat ik verwend was met mijn strakke volcane)

Ik heb mijn budget verdrievoudigd om op een mooie DS3 ultra prestige uit te komen die ik gezellig met Sander ben wezen halen.

Momenteel is de 16V voorzien van het motorblok, aankomende week gaat het onderstel er weer onder en wordt er naar de electronia gekeken.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 16v + DS3

Postby Fruit » SatJan18, 2020 10:32:04 PM

Oei das niet zo mooi. Zelf niks er aan overgehouden hoop ik. Ds3 is een mooie auto!
Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 548
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Previous

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests

cron